Ik geef Yari ca. 1x per week/ 2 weken een hele rauwe makreel met alles erop en eraan en soms andere vis. Ligt aan de grootte van de makreel of ik hem als volledige maaltijd geef of dat ik er nog wat bij geef. Meestal geef ik wel nog een groente/fruit prutje erbij. Makreel is een vette vis die boordevol goede Omegavetzuren zit (o.a. goed voor de smering van de gewrichten, ontstekingsremmend, goed voor de huid/vacht, hart-en vaten, etc.).
Rauwe vis bevat wel een stofje die Vitamine B1 (thiamine) schijnt af te breken, maar er is mij hier ooit eens verteld dat als je de vis in z'n geheel geeft met alles erop en eraan dat bepaalde delen van de vis juist Vitamine B1 bevatten, dus is niet zo dramatisch allemaal als het lijkt.
Maar om die reden geef ik ook maar max. 1x per week vis en dus niet te vaak.
Ik geef ook wel eens andere vis hoor, volgens mij kun je van alles geven, maar ik ga juist voor de vette vis vanwege die omegavetzuren.
Haring wordt vaak aangeraden bij neurologische problemen door DA's, volgens mij omdat het ook een bepaalde vitamine B (of meerdere) bevat. Maar is inderdaad behoorlijk zout, maar 1x per week lijkt me geen kwaad kunnen (moet je 'ns kijken hoeveel zout ze binnen krijgen als ze in de zee gaan zwemmen).
Verder weet ik dat zalm eerst een paar weken ingevroren moet zijn geweest alvorens je het geeft, omdat het anders een bep. bacterie kan bevatten waar de hond ziek van kan worden. Maar of dat ook voor andere vissen geldt?? Is bij mij in ieder geval toch altijd zo.
Wat die gedroogde pens aangaat heb ik geen idee, hier krijgt ze af en toe wel een gedroogd pensstaafje in ieder geval.
Tja en wat betrefd verder tips ter afwisseling?
Andere merken kvv geven of zelf samen gaan stellen?
Het forum staat vol met dat soort tips wat dat aangaat.