Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2843611
We zijn nu bijna 3 weken op dreef met het geven van vers vlees. Senna smult dagelijks, maar heeft nog weinig geduld met botvlees. Ze kauwt niet alles heel goed, wil het veel te snel inslikken. Vorige week moest ik ingrijpen, omdat het bij opgeven/ opbraken, niet los kwam. Schrok me rot! Hierom verdeel ik de maaltijd in 2, eerst geef ik botvlees en daarna spiervlees. Doe ik het andersom, dan denkt ze "oh, dat schrok ik wel even op".

Hier heeft Senna voor de 1e x een stuk konijn gekregen.
Afbeelding

Ook hier nog smullen van het konijn
Afbeelding

Na een bak spiervlees blijft er nog een stukje op de neus voor later  ;)
Afbeelding

Vanavond stond er op het menu: rundergehakt, kippenmaag en worteltjes
Afbeelding
#2844122
Leuk hoor! Als het een beetje meezit, wordt dat schrokken later wel minder, wanneer ze zich realiseren dat ze elke dag zulke lekker eten krijgen en ze het dus niet zo snel mogelijk in veilige bewaring moeten brengen! :biggrin2: Onze Laika deed dat ook, die heb ik in het begin ook een paar keer in de houdgreep moeten nemen vanwege een verkeerd opgeslokt bot. Maar nu neemt ze er goed de tijd voor.
#2845650
Ziet er allemaal toch best goed uit..zag ook foto's met het konijn buiten..
Onze bull schrokt totaal niet en heeft aangeleerd omdat ik ook zo'n truus ben om uit mijn hand te kluiven..nu hebben wij er een dame van 11 weken bij..die verscheurt een kwartaal of het zo'n beetje de laatste maaltijd is die ze ooit zal krijgen..krijg ik ook redelijk de zenuwen van ;D
#2846164
[quote="Summerditches"]
Onze bull schrokt totaal niet en heeft aangeleerd omdat ik ook zo'n truus ben om uit mijn hand te kluiven..nu hebben wij er een dame van 11 weken bij..die verscheurt een kwartaal of het zo'n beetje de laatste maaltijd is die ze ooit zal krijgen..krijg ik ook redelijk de zenuwen van ;D
[/quote]

Voorlopig knip/ hak ik grote stukken kleiner, waarna ik ze steeds groter zal gaan aanbieden. Ik zal over mijn angst heen moeten zien te komen  ::) en vertrouwen hebben...... Het is voor Senna allemaal best vreemd, ineens moet ze haar kaken gaan gebruiken hihi. Brokken heeft zij nooit opgeschrokt, altijd rustig gegeten. Wanneer ik haar een kluif o.i.d. geef heeft ze altijd de neiging al gehad om het laatste (te grote) stuk door te slikken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door