Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hamada
#328957
De laatste weken ben ik bezig geweest met de oogholte van Prince te spoelen met zilverwater. Dit heeft beter effect dan het sodawater. Het lijkt of het geheel rustiger blijft: minder slijm uit zijn neus, uit de wondopening nog maar een klein beetje troep per dag, z'n overgebleven oog is ook minder vaak tranerig. Ik hoopte dus dat de ontsteking langzaam maar zeker weg zou gaan. Tenslotte is zijn oog al in december verwijderd, dus dan moet het toch wel eens beter zijn.
Maar vanochtend was het weer mis.
Hij bleef boven op de overloop liggen, en toen ik keek was een kant van zijn gezicht helemaal dik. Met wat druk kwam er weer een gigantische hoeveelheid troep uit zijn oogkas.Helemaal leeggedrukt :-X Zjn adem stinkt helemaal en vanmiddag kwam er weer troep uit. Toen maar weer gespoeld, maar er bleef troep uitkomen.
Ik ga nu maar weer twee keer per dag spoelen en morgen bel ik de da maar weer eens voor overleg.
Heeft iemand nog suggesties?
AB kuurtjes hebben niet geholpen tegen de ontsteking, zilverwater niet voldoende (moet je trouwens af en toe een pauze inlassen met zilverwater?), en het is onduidelijk of een operatie uitkomst zou kunnen bieden. :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#329055
Ik heb geen tips voor je , maar ik wil wel even zeggen dat ik ontzettend voor je baal hoor, wat een ellende, ik hoop dat de DA nu iets kan doen wat zorgt dat het eens goed komt.
Door hamada
#339845
met wat bijgelovige aarzeling hier even een update berichtje. ;) Stel dat het nu weer mis gaat?
Al weer een paar weken geleden van Tannetje een kruidenmengsel toegestuurd gekregen. Om nu weer met een waarschijnlijk toch niet werkend ab te beginnen zag ik niet helemaal zitten (hoewel, als het moet moet het, al is het maar een gedeeltelijke en tijdelijke verbetering).
Na een mail contact al heel snel het flesje thuis gekregen (bedankt Tannetje!! :)) en begonnen. Eerst even paniek toen de troep nog harder begon te stromen uit zijn oogkas, tot ik bedacht dat homeopathische middelen toch eerst klachten verergeren als ze aanslaan. Doorgegaan met geven en na een aantal dagen begon het al rustiger te worden.
Ik durf het bijna niet te geloven, maar het lijkt de goede kant uit te gaan. af en toe moet ik zijn gezicht wel schoonmaken, maar het is een fractie van wat er in eerste instantie uit zijn ex-oog druppelde. Hopelijk zet het zich door en verdwijnt de ontstekingsreactie helemaal :)
Door Truus
#339849
Dan zeg ik heel voorzichtig ;).... hoera ! ;D Ik hoop dat het allemaal zo doorgaat hoor. Het klinkt in ieder geval heel goed dankzij dit middel van Tannetje.
Laatst gewijzigd door Truus op za 25 jun 2005, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#340035
Ik hoop dat het ook weg blijft. Volgens mij ging het wel vaker een poosje beter en werd het daarna weer erger. Dus niet te vroeg juichen, maar ik hoop dat het zo blijft.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door