Wat vinden jullie aanvaardbaar? Betrekken jullie het bij jullie fokplannen? Zo ja, hoe? Zo nee, waarom niet?
Over hoeveel generaties berekenen jullie de COI? Of over hoeveel generaties zouden jullie het, in het perfecte geval willen meenemen in jullie plannen? (wel meegenomen dat het voor sommige rassen nog niet uitvoerbaar is voor meer dan bv 4 of 5 generaties, zover mij bekend)
Ik vind de COI van wezenlijk belang bij het fokken. Uiteraard in combinatie andere elementen, zoals gezondheid, HD en ED uitslag én karakter van de honden in kwestie. (even gesproken puur voor mijn eigen ras, bij andere rassen zullen andere gezondheidstesten/risico's ook meespelen) En ja, de honden zullen ook wel ras typisch moeten zijn qua uiterlijk

Ik ben voorstander van een COI zo ver mogelijk onder de 10%. Is de uitkomst hoger, gaat die combi niet door.
Vermeld er wel bij dat wij geen enkel probleem hebben om ver te reizen voor een dekking... Voor ons eerste nest hebben wij 2x 1600km enkele reis gereden voor de dekking. Eerste keer bleef dame leeg, tweede keer was het resultaat 11 pups