Vanochtend ging Foppe zitten te poepen en dacht ik . Het krioelde van de wormpjes, formaat van maden (waren ook net maden trouwens). Heel getsie. Toen ik zijn staart optilde zag ik er nog uit zijn anus komen. Nog meer getsie. In juni was hij vrij getest (het Woud) en ik zou deze maand weer laten onderzoeken.
Heb voor Foppe direct een rit da gemaakt en milbemax gehaald. Er zitten twee pillen in. Over 2 weken geef ik weer 2 pillen (ik denk nl. niet dat 1x afdoende is, hij heeft eerder haakwormen gehad en die waren na een kuur ook niet weg). Voor de katers ook pillen gehaald, dit omdat die zelden binnen poepen en ik ook niet weet met meerdere katers welke poep van welke kater is. Ik heb ze nog nooit ontwormd, deed altijd gewoon een verzamelmonster dat dan vrij was, maar heb dit keer toch maar wel gelijk ontwormd ook omdat Foppe de katers altijd wast en de kans erg groot is dat hij ze besmet heeft.
Ik wil vandaag ontlasting van de andere nemen en zenden aan het Woud. Als die vrij zijn, zal ik dan van allemaal over 6 weken nog een monster doen? Of moet ik al na 2 weken hertesten en dan na 2 weken weer? Of zal ik ze toch allemaal wellicht voor niets ontworming geven. Ik vind dat wel wat ver gaan, maar als ik drie keer allemaal zou moeten testen ben ik ook 15 testen van het Woud kwijt en dat is een aardig kapitaal.
Foppe is overigens gevoelig voor wormen, hem test ik ook vaker als de andere en hij is de enige hond hier die sinds 2007 meerdere keren wormenkuren gehad heeft omdat er een positieve test was. Op het moment is Foppe ziek (ernstig maar het lijkt beter te gaan) en ik denk hierdoor wellicht extra gevoelig voor wormen omdat zijn algehele weerstand slechts is door wat hij heeft en hij daarnaast altijd een auto immuun ziekte heeft.
Heb mijzelf net vanwege de getsie maar uitgebreid onder de douche gegooid, handen heel erg vaak gewassen en nagelborstel gebruikt. Ik zit nog te griezelen.