Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Elvira
Monty is 2 weken geleden tegen Weil ingeeint en krijgt dus volgende week zijn herhaling. Ik wil hem tegen rabies enten omdat ik dicht bij de Grens met België woon en dus regelmatig de grens over ga. Wanneer kan ik hem het beste enten tegen rabies ? De dierenarts zegt samen met de herhaling weil, maar dat lijkt me niet zo'n goed plan. Hij is ruim 3 maanden, dus oud genoeg voor de rabies enting.
Door Lizzy
Elvira schreef: Monty is 2 weken geleden tegen Weil ingeeint en krijgt dus volgende week zijn herhaling. Ik wil hem tegen rabies enten omdat ik dicht bij de Grens met België woon en dus regelmatig de grens over ga. Wanneer kan ik hem het beste enten tegen rabies ? De dierenarts zegt samen met de herhaling weil, maar dat lijkt me niet zo'n goed plan. Hij is ruim 3 maanden, dus oud genoeg voor de rabies enting.
Weil is een takke enting, Rabies is een takke enting. Ja, je DA kan wel zoveel zeggen over dat dit prima samen kan, zo ken ik er die DHPPi + L + R in 1 keer enten :-X

Ik zou er tenminste, echt minimaal 3 weken tussen laten zitten.
Door Suzanne
Ik kan alleen zeggen wat wij gedaan hebben. RAbies vind ik echt een #$^#-enting maar voor het buitenland wel beslist nodig.
Wij hebben bewust niets gepland naar het buitenland in de eerste periode. Tristan is van maart en wij zijn in december voor het eerst naar Duitsland gegaan. Die afspraak was ruim tevoren bekend en ca 1 maand tevoren hebben wij pas laten enten.
In jouw geval zou ik dat ook zo doen... 3 mnd.. het MAG wel, maar ik zou het niet doen, een bezoekje met hond aan het buitenland dus uitstellen totdat je "moet" en dus ook de rabies-enting uitstellen tot latere leeftijd.

Het is een keus, ik snap het. En zeker als je dicht bij de grens woont best makkelijk als je hond meekan maar zolang er geen noodzaak is, zou ik nog een maand of wat wachten.

Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door