Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Marlou59
Hallo Allemaal,

Ik ben Marlou, 54 jaar, werkzaam in een revalidatiecentrum als receptioniste/administratief medewerkster.
Ik ben gek op dieren en geïnteresseerd in medische zaken, ook bij dieren.

Mijn lieve huisgenootjes zijn heel erg belangrijk voor mij.
De oudste is mijn Shih-Tzu Bengel, bijna 12 jaar. Dan Chihuahua Zoë, 4 jaar en kruising Chihuahua/Chinese Naakthond Mila, 12 weken.
Dan zijn daar nog mijn katten, Cornish Rex Kitty van 3 jaar en Pers Bibi van 1 jaar oud.

Mijn vraag betreft het enten van pup Mila. Helaas kwam ik gisteren tijdens het googelen pas terecht op de site "dierbewust.nl". Mila heeft
intussen al 2 ent-sessies achter de rug. Ze is geboren op 8 juli.
Ze is op 19 augustus  geënt voor Hondenziekte (pupenting) en Parvo (geïnactiveerd) en op 10 september geënt voor Parvo (levend verzwakt) en Lepto.
Nu heb ik uit het filmpje over enten, van Tanneke Koning, begrepen dat ze voorlopig voldoende beschermd is voor in ieder geval Parvo en Lepto.
Is het nodig om haar te laten enten voor andere aandoeningen, zoals leverziekte?

Heel erg fijn om dit forum gevonden te hebben, ik ga me ook nog verdiepen in KVV en kom daar nog op terug.

Groetjes,
Marlou

Door Lizzy
Hoi Marlou,
Welkom op barfplaats!

Er is helaas maar 1 manier om erachter te komen of jouw pup Mila voldoende beschermt is tegen de 3 belangrijkste ziektes (Hondenziekte, Parvo en HCC oftewel besmettelijke leverziekte) en dat is dmv een titerbepaling. Ze nemen dan wat bloed af en kijken daarna of er voldoende antilichamen in het bloed aanwezig zijn.

Overigens moet een Lepto enting altijd 2 keer gegeven worden wil ie voldoende bescherming bieden.

Barfplaats wordt gesponsord door