Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nathalie B
#324289
Dag Barfers, ik baal ervan dat ik alleen maar organen en vlees van rund en kip kan krijgen. Ik heb al een lijstje met andere vleesprodukten aam m'n slager gegeven maar hij denkt dat het moeilijk is om er aan te komen.
Nu heb ik al bij carnibest gekeken of daarin meer variatie in zit maar de natuurvoeding bestaat ook uit rund en kip en in de rest zit rijst wat ik liever niet geef.
Weet iemand een vleesadres in de omgeving van Arnhem/Duiven of iemand die daar bezorgt?
Mocht het niet lukken is het dan heel erg dat ze alleen rund en kip krijgen?
#324294
bij een islamitische slager is zo een zo lamsvlees te krijgen, soms ook geit.
die zal je toch wel ergens in de buurt hebben?

mij lijkt alleen kip en rund te weiig dan zou ik liever bv kompleet geven zoals dus cb.
Door Lizzy
#324299
Stel je 100% zelf samen? Dan vind ik alleen rund en kip namelijk echt veel te weinig....

Kijk anders even hier:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=11013

Zij zouden eendernekken, vleugels en karkassen moeten kunnen leveren (bij Carnibest kun je dat in ieder geval zeker wel krijgen dus misschien kan zij dat voor je meennemen!). Zij zouden ook mogelijk lamsbotten kunnen meenemen want ook die kun je prima krijgen bij Carnibest.

Hier heeft Domenica (onze Lupa) veel vleesadressen bij elkaar gezet en misschien staat daar wat tussen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=10181

Kun je aan een Sligro-kaart komen? In Arhnem zit een Sligro en die hebben vaak wel kalkoendij en vis (sardientjes).

Ik zou, als ik jou was, ook de vraag/aanbod categorie nog even doorspitten. Misschien kom je nog wel adressen in de buurt tegen.
Door Audrina
#324304
Nathalie B schreef: Enig idee wat dat kost? ik kan geen prijzen vinden van cb.

Prijzen van botten e.d. bij Bunschoten diervoeders (van CB, dus verkooppunten van CB kunnen deze ook leveren):
Bottenprijzen B.A.R.F

Alle kalfsbotten (wervels met wat vlees, mergpijpen, ribben, allen gezaagd) per kilogram € 4,00 *
Kalfsstrotten met veel vlees per kilogram € 4,50 *
Kalfs-spareribs met veel vlees, per kilogram € 6,00 *
Kalfsstaarten met veel vlees, per kilogram € 7,50 *
Alle lams-/schapenbotten (mergpijpen, schouderbladen en hele ribben) per kilogram € 3,40 *
Lamsribben gezaagd per klein aantal ribben, per portie verpakt, per kilogram € 3,90 *
Kippenvleugels heel, per 500 gram verpakt, prijs per zakje € 1,20
Kippenkarkassen met vlees, per 500 gram verpakt, prijs per zakje € 0,60
Kipkarkassen heel / rond, per stuk verpakt, prijs per 500 gram € 0,60 (indien voorradig)
Kippenbotjes met wat vlees, per 500 gram verpakt, prijs per zakje € 0,55
Kippendrumsticks, per 500 gram verpakt, prijs per zakje € 2,50
Kippennekken, per 500 gram verpakt, prijs per zakje € 1,25
Koeienbotten, met stuk vlees en mergpijp en vel, per stuk verpakt, prijs per kilogram € 2,00 *
Eendennekken per klein aantal verpakt, prijs per kilo € 3,50 *
Eendenkarkas per 2 verpakt, prijs per kilo € 3,50 *
Eendenvleugels per klein aantal verpakt, prijs per kilo € 3,75 *

Prijzen zijn inclusief btw

Alle artikelen die gemerkt zijn met * zijn per stuk verpakt en worden afgewogen en berekend per kiloprijs.

Sinds 1 april is ook het volgende leverbaar:
Hele kuikens van ongeveer 1000 gram per stuk, met vleugels en poten er aan etc. per stuk verpakt, prijs per kilo € 4,50
Kipkarbonades per 500 gram verpakt € 1,75
Kippenbouten per 500 gram verpakt € 2,00

Vleesprijzen B.A.R.F

Rund
Longhaas (heel) verpakt (spiervlees van middenrif) per kilo € 9,00 * (momenteel per pond verpakt)
Hart (heel) verpakt, per kilo € 3,80 *
Penslappen, per kilo € 2,25

Lam/Schaap
Pens heel, per stuk verpakt, per kilo € 2,25 *
Pens gemalen, per 500 gram verpakt a € 1,40
Vet gemalen, per 500 gram verpakt a € 1,90

Alle artikelen die gemerkt zijn met * zijn per stuk verpakt en worden afgewogen en berekend per kiloprijs.
Door Audrina
#324346
Nathalie B schreef: Oh ja, welke botten zijn puur voor recreatie? Ribben toch niet?
Nee, ribben zijn "maaltijd" botten.

De kalfsbotten (wervels, e.d.) en lams-/schapenbotten (mergpijpen, e.d.) in het prijslijstje zijn niet echt geschikt als maaltijd maar wel als recreatiebot. Alhoewel sommige van die botten weer vrij hard zijn en dus niet echt geschikt om lang op te kluiven / vaak te geven.
#324351
Heb net een bestelling gedaan. Ze hadden niet alles op voorraad dus ze kunnen niet eerder bezorgen dan 15 juni. Dat zingen we nog wel uit.
Ik heb ook kalfsspareribs besteld, wordt dat ook met bot en al opgegeten?
#324355
Audrina schreef: Is je hond al botten gewend?
Nou, ze barfen nu een paar maanden maar omdat ik nergens anders aan kon komen, hebben ze alleen nog maar kippenekken en karkassen gehad. Het punt is denk ik dat ik een hond van 65 kilo heb en 2 kleintjes van 4 en 8 kilo. Dat kippespul gaat er gemakkelijk in (de kleintjes moeten wel iets meer hun best doen) dus ik weet niet...
Door Audrina
#324410
Ik denk dat je dan beter kan kijken of je je bestelling nog om kunt zetten in (evt. gezaagde) lamsribben, want kalfsspareribs (zijn gewoon kalfsribben) is net ff iets zwaarder (voor de maag & darmen) bot dan lam.
#324754
Audrina schreef: Ik denk dat je dan beter kan kijken of je je bestelling nog om kunt zetten in (evt. gezaagde) lamsribben, want kalfsspareribs (zijn gewoon kalfsribben) is net ff iets zwaarder (voor de maag & darmen) bot dan lam.
Oke, dan bestel ik gewoon wat meer lamsribben. Dan kan ik de kalfsribben later nog eens proberen. Thanks
#326412
Marieke schreef: Dit zijn leveranciers van Carnibest in Arnhem, zij leveren ook barf producten. Ze bezorgen ook thuis!

http://www.kynokan.nl/paginas/diversen/ ... ducten.htm
Hoi Marieke,
Lizzy had me al gewezen op jouw tip. Ik heb bij dat bedrijf besteld. Ideaal dat je gewoon die spullen kunt bestellen en dat het ook nog bezorgd wordt. Scheelt ook een hoop snij, en inpakwerk.... Bedankt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door