Na wat zoeken op BP lees ik ook over zandvliegjes en hartworm

Kan iemand mij vertellen welke voorzorgsmaatregelen wij moeten ondernemen voor onze 2 blondies als we naar Frankrijk op vakantie gaan ?
Moderator: Lizzy
Kaio schreef: Ik zit met hetzelfde. De vorige keer hadden ze scalibor om. Ook de allergische hond, die had toen wel veel plekken maar dat kan ook net zo goed aan andere zaken gelegen hebben. Echter vorig jaar bij de niet allergische hond serieus grote problemen gehad na de scalibor band om te hebben gedaan (omdat ie zo veel teken had) dat ik die band dus echt echt niet meer durf om te doen.Nou dat heb ik u ook inderdaad
Maar ja de rest is ook zooi.
Ikzelf hoef niks tegen teken persee, "ontvlooien" zijn ze iedere dag gewend. Maar de zandvlieg en de hartworm daar maak ik me wel wat zorgen om ja.
Maar ik durf idd ook niet zo goed, als ik een pipetje gebruik en het gaat fout, dan kun je dat niet even ongedaan maken...
Ontwormen durf ik wel beter.
Berna schreef: Die scaliborband komt er hiet niet in.Dit bevestigd zo mijn gevoel over die band hé .....
Mijn hond is nergens allergisch voor....behalve voor die band.....
Monique77 schreef: Dit bevestigd zo mijn gevoel over die band hé .....Sja...het is altijd lastig. Teken zie je op je hond zitten, zandvliegen zie je niet...je merkt het pas als je hond ziek is.
Berna schreef: Sja...het is altijd lastig. Teken zie je op je hond zitten, zandvliegen zie je niet...je merkt het pas als je hond ziek is.Dan ga ik denk ik toch maar voor de advantix .... Zandvliegjes zijn toch wel zorg nummer 1 hier geloof ik
We zijn met Drago meerdere keren in de Dordogne geweest, de eerst keer met zon band, na 2 weken had hij een kale nek. Van het krabben en jeuken. Daarna heb ik altijd Adventix gebruikt. Doe ik voor alle zuidelijke bestemmingen....volgens de da is advantix en scalibor het enige oo de markt tegen zandvliegen.