Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rosita
Pff, ben nog even aan het bijkomen van vanmorgen :P. Nadat de honden gegeten hadden en wij zelf aan het ontbijten waren aan de salontafel leek onze Labrador Prince opeens acute kramp te krijgen. Nog geen 5 minuten daarvoor zat meneer nog te bedelen voor een stukje brood, maar nee is nee, en ging daarna naast de salontafel liggen. Mijn kat Dante komt hem nog begroeten en kreeg nog een flinke lik over zijn kopje waarna mijn kat hem in zijn oorlel beet (doet hij wel vaker wanneer Prince hem aan het likken is, leuk gezicht trouwens om te zien hoe die 2 met elkaar omgaan). Gelijk daarna begint Prince met zijn achterpoten heel heftig te trillen en lijkt overal acuut kramp te krijgen. Ik roep hem naar me toe en zie dat hij met gebogen rug heel moeilijk naar me toe loopt. Ook kwispelde hij niet met zijn staart. Ik laat hem vervolgens een beetje door de kamer lopen en kijk of hij misschien trek heeft in eten, maar ook hier taalde hij niet naar. Prince liep wel te hijgen en zijn buik leek een opgezet. Heb toen gelijk de DA gebeld en deze vroeg of hij ook braakneigingen had, wat hij dus niet had. Wel gaf ik aan dat zijn buik erg gevoelig was. Ze adviseerde om even buiten een stukje te lopen om te kijken of er iets dwars zat. Eenmaal buiten liep hij echt op eieren en tilde bij het plassen ook niet helemaal zijn poot op. De DA gaf het advies (omdat hij vanmorgen nog gewoon gegeten had en tijdens het telefoontje aan het drinken was zonder daarbij braakneigingen te hebben) om het nog even aan te kijken. Ik heb daarna nog een keer met Prince gelopen en meneer heeft toen ook gepoept zonder pijn. Ik heb hem vervolgens nog wat eten gegeven wat er gelukkig weer met smaak in ging. Hij ligt nu rustig (hijgt ook niet meer zo) en kwispelt ook weer. Verder heeft hij net nog een scheet gelaten wat mij meer aan darmgassen doet denken dan aan kramp, of misschien beide. Heeft een van jullie dit wel eens meegemaakt?

Groetjes Rosita
Door Lizzy
Ja ik. En Whoofer kon daar goed ziek van zijn. Overigens heeft haar gasophoping 1 keer tot een maagtorsie geleid, dus ik was hier altijd zeer alert op. Ze kreeg op gezette tijden haar eten (meerdere kleine porties per dag), honger maakte haar misselijk, ik masseerde heeeeeel zachtjes haar buikje wanneer ze zo'n last had, ik gaf haar vaak Okugest of Carbo Vegetabilis. Langzaam lopen hielp ook vaak. En ontlasten ook. Zij ging vaak gras lopen vreten (niet normaal eten, maar vreten) als ze een 'aanval' had en dat liet ik niet toe.

Overigens heeft ze 1 keer een aanval gehad en toen dacht ik aan bovenstaande aanval. Dat bleek later toch een rugprobleem te zijn. Dus soms is het wel eens moeilijk te bepalen, waar de pijn vandaan komt....
Door Rosita
Ja, mijn eerste gedachte was ook een maagtorsie vandaar dat ik gelijk de DA belde. Ik denk, omdat Prince gegeten/gedronken had en ook geen braakneigingen had, dat ze ergens anders aan dacht. Zijn opgeztte buik is nu al minder en hij ligt er redelijk ontspannen bij (kwispeld weer en let op iedereen die de keuken in loopt om te kijken of er nog wat lekkers bij zit). De ergste aanval is dus voorbij, maar ik blijf hem natuurlijk goed in de gaten houden. Prince is al 12 jaar en ik heb dit echt nog nooit eerder meegemaakt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door