Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2589199
We hebben sinds kort dus toegang tot heul veul muziek. Nu willen we het ook in de auto maar daar hebben we geen USB aansluiting. Alleen radio en cd.
Nu is er vast wel een Ronald of een pluto of een Mien 3 tal die een gadget weten voor dit probleem?
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2589237
Er zijn van die FM transmitters, maar mijn ervaring daarmee is dat de ontvangst Kwalitatief Uitermate Teleurstellend is.

Alternatief: andere autoradio met bluetooth ontvangst. Aldi en Lidl hebben deze regelmatig in de aanbieding. Alle andere oplossingen werken wel min of meer, maar zijn over het algemeen even duur als een nieuwe autoradio.

Dit is trouwens ook een (niet goedkope) oplossing: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/6625 ... -ontvanger
Laatst gewijzigd door Ronald op za 02 feb 2013, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2589311
Wat heb je dan voor apparatuur waar een USB aan zit.
Heb je een aansteker in de auto?
Daar kan je zo'n plug voor kopen waar dan weer USB in gaat.
Heb ik ook kan GSM of laptop zo op aan sluiten.
Maar je moet dan wel een apparaat hebben die de muziek afspeelt want dant gaat dan niet over je radiospeler.
Door nienk
#2589318
spreeuwtje schreef: Geen aux in de auto en tis een toyota dus de radio zit vast in het dashboard.
zit er ook niet ergens in je dashboard kastje een aux gaatje? ik heb in diverse auto's al hopeloos lopen zoeken om vervolgens ergens in een dashboard kastje of in de vloer een gatje voor een kabeltje te vinden!
Door nienk
#2589337
spreeuwtje schreef: In de vloer een gatje? ;D geen idee! Toch eens zoeken dan!

Via de aansteker moet je dus extra boxen erbij hebben?
ja zo onder de bijrijders stoel. of in de rand van het dashboard kastje. en een keer ergens schuin onder de versnellingspook.

(het makkelijkste is wellicht het nakijken van het boekje van de auto, daar staat het vast in als er wel ergens eentje in zit)

volgens mij had ik vorig jaar in australië in onze bus een dingetje wat aan de sigarettenaansteker ging en dan wel naar de boxen... uiteindelijk hebben we het niet gebruikt (omdat er dus op een onmogelijke plek toch een aux zat), dus ik weet het niet helemaal zeker meer.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2589551
Als de autoradio beschikt over een aansluiting voor een CD-wisselaar, heb je een AUX-aansluiting.

Ik zou geen aparte boxen doen en dan voeden via de USB. Dat wordt een ramp.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2589603
spreeuwtje schreef: Wisselaar? Wasda? Er kan 1 cd'tje in.
Boekje -- Auto -- Achterkant radio -- Aansluiting
Vraag maar aan P.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2589725
Maar er is geen achterkant radio? T ding is in t geheel in t dashboard hè!
Moeten we t hele dashboard eruit slopen. :P
Of ben ik nou echt dom?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door