Op deze site kom ik erg veel reacties tegen van mensen die hun hond niet (meer) laten inenten. Hierdoor ben ik aan het denken gezet, aan de ene kant heb ik zoiets van : als het niet goed is voor de hond, waarom gebeurt het dan toch zo massaal, iedereen die ik ken laat z'n hond altijd enten. Maar als ik dan kijk naar m'n eigen honden, en vooral Max (met epilepsie) vraag ik me af in hoeverre inenten bij hem verstandig is, doordat hij regelmatig aanvallen heeft en hiervoor medicijnen krijgt, heeft hij natuurlijk al heel veel "gif"in z'n lichaam en is het misschien slecht voor hem om er nog meer bij te spuiten en kan ik het beter niet doen. Maar aan de andere kant, Max is een erg gevoelige hond, met, volgens ons, niet erg veel weerstand. Hij proest en kucht soms wat (waarschijnlijk een vorm van hooikoorts volgens DA). Wanneer ik hem dan niet laat enten en hij krijgt toch een virus dan kan het hem fataal worden. Vanaf dat de honden klein zijn, worden ze geënt, verder komen ze vaak met andere honden in aanraking en lopen ze veel in het bos en op de heide.
Wat is jullie mening hierover, wat kan ik het beste doen?
Groetjes Amber