Robert Koncarevic schreef:
Op de verpakking staat waterproof, maar in de bijsluiter staat dat wassen een nadeling effect op[ de werking heeft. ???
In de bijsluiter staat ook dat de band gevaarlijk is voor vissen in het water. ???
Het is best wel moeilijk om de band op de huid aan te brengen. Hij heeft echt heel veel vacht die in de weg staat.
Het gekke is ook dat hij nog steeds teken rond zijn hals heeft, dus in de buurt van de halsband. Je zou toch verwachten dat de stof zich daar als eerste verspreid?
Het stofje wat van die band afkomt is inderdaad niet zo goed voor de vissen, maar ja, als je een hond hebt die constant in het water ligt kan ik me voorstellen dat je die niet steeds af gaat lopen doen.
Verder kan wassen een nadelig effect hebben ja, maar dat is niet te vergelijken met gewoon zwemmen. Dat moet niets uitmaken volgens de vertegenwoordiger.
Verder is het inderdaad wel vreemd dat hij nu nog steeds teken heeft juist vlak bij die band?! ???
Afwachten maar...
Ik heb persoonlijk hele goede ervaringen met de Scaliborband (en ook heel veel positieve ervaringen van andere mensen gehoord).
Toen wij op vakantie gingen naar Frankrijk werden we meteen door 2 "buren" gewaarschuwd dat het daar stikte van de teken en dat de ene hond, die enkele dgn vantevoren was ingesprayed met Frontlinespray, zeker 70 teken op 1 dag had opgelopen en de andere hond, waar Frontlinepipetten bij waren gebruikt, wel meer dan 100 teken had opgelopen!!
Ik wilde eigenlijk meteen weer rechtsomkeert maken, maar ja, het was daar waarschijnlijk overal in die buurt net zo...
Ik vreesde dus voor het ergste en heb echt tig keer per dag Yari helemaal nagekeken op teken. Ik heb er wel geteld de gehele vakantie maar 1 kunnen ontdekken in haar lies, die zat er net op en was nog maar heel klein, net een spinnetje. Voor mij dus een behoorlijk bewijs dat de Scaliborband echt erg effectief is.
Verder denk ik wel dat er vast teken zijn die gewoon hardnekkiger zijn of inmiddels alweer resistent zijn geworden voor die stof. 100% bescherming tegen teken biedt geen enkel iets helaas...