Maar nu vraag ik me af of je de tekenband op een speciale manier moet omdoen bij een hond met heel veel haar en een sterke ondervacht.
Sari heeft namelijk de tekenband al een week om, en ik blijf nog steeds te teken van zijn hals en kin afhalen.
Moderator: Lizzy
mb schreef: Ik heb altijd begrepen dat de Scalibor band pas na 2 weken werkt. Nog even een weekje geduld dus!Klopt!
Audrina schreef: Mag je hond eigenlijk zwemmen met zo'n band om? Of vermindert de werking van zo'n band dan? Ik wil ze namelijk ook van die banden omdoen, maar ze zitten hier om de haverklap in het water / baggerslootjes.Op de verpakking staat waterproof, maar in de bijsluiter staat dat wassen een nadeling effect op[ de werking heeft. ???
Robert Koncarevic schreef: Op de verpakking staat waterproof, maar in de bijsluiter staat dat wassen een nadeling effect op[ de werking heeft. ???Het stofje wat van die band afkomt is inderdaad niet zo goed voor de vissen, maar ja, als je een hond hebt die constant in het water ligt kan ik me voorstellen dat je die niet steeds af gaat lopen doen.
In de bijsluiter staat ook dat de band gevaarlijk is voor vissen in het water. ???
Het is best wel moeilijk om de band op de huid aan te brengen. Hij heeft echt heel veel vacht die in de weg staat.
Het gekke is ook dat hij nog steeds teken rond zijn hals heeft, dus in de buurt van de halsband. Je zou toch verwachten dat de stof zich daar als eerste verspreid?
carlala schreef: sjips, het spul gaat pas na 2 weken werken en wij gaan over 1 weekje weg.Ik heb wel een tip voor je.
We weten nml. nooit van te voren, in deze periode dan, waar we heen gaan.
Ja we gaan meestal naar zeeland
Maar nu wilden we naar het gebied de Loire in Frankrijk.
Is een ook een bebost gebied, maar ja nu kan ik geen scalibor band meer omdoen.
Is dit een risicogebied, ik bedoel met die teken die echt ziektes over kunnen brengen, babeoise ofzo
Ik ga maar ff zoeken welk middel ik Pepper mee kan inspuiten.
Iemand nog een goede tip?
Bedankt alvast.
tieneke schreef: Hier in de CZ-bossen stikt het ookvan die teken-etterbakjesIn je profiel woon je nog steeds in Zeeuws-Vlaanderen
Na iedere wandeling kijken we de nollebakmonsters meteen grondig na en behandelen ze regelmatig met biologische druppels tegen oa teken,desondanks zit er soms toch eentje in een oor of net boven een oog.
Ook staat er een fles met pure etherische olie-mix klaar,vaak geef ik ze een klein vleugje over de vacht voor de lange wandeling.
Het blijft opletten geblazen,en gifband is ook voor mij geen optie.
Truus schreef: In je profiel woon je nog steeds in Zeeuws-Vlaanderen![]()