Ik heb hele mooie paardenbloemplanten die wil ik door de groentenmix gaan doen maar.....
A) hoeveel moet ik erdoor doen
B) mogen de bloemen er ook doorheen
Moderator: Lizzy
sylvia schreef: Ik heb hele mooie paardenbloemplanten die wil ik door de groentenmix gaan doen maar.....Maak je voor 1 dag tegelijk of vries je in voor meer maaltijden?
A) hoeveel moet ik erdoor doen
B) mogen de bloemen er ook doorheen
202spots schreef: Maak je voor 1 dag tegelijk of vries je in voor meer maaltijden?Kan je paardebloembladeren kopen ??? ehhhhhhh ik heb wel een kratje voor je
Voor 1 dag zou ik niet meer dan 1 plant per hond gebruiken, ligt er ook aan hoe groot de bladeren zijn..
eb ik gebruik zelf geen bloemen,alleen de bladeren.
In het voorjaar : eet blad en bloem: vers, als salade of onder de vorm van sap (verdund met water of in groentensap).
http://www.groenedag.org/R1/NL/Prod/AfGr/fmPaaBlo.html
Wanneer ik 'n bosje bladeren koop dan doe ik dat in de mix die bevroren word,wanneer ik zelf mooie in de tuin heb staan,dan gaat de wortel er ook doorheen.
De wortel en de melk die in de steel zit is aardig bitter hoor,weet niet of je honden dat lekker vinden?
Lizzy schreef: Volgens mij heeft het een vochtafdrijvende werking, paardebloem. Dus misschien moet je er niet teveel in 1 keer van geven. Het is wel gezond trouwens!1 plant op drie weken mix ofzo?
sylvia schreef: 1 plant op drie weken mix ofzo?Ik kreeg ze vandaag OOK gratis Syll!!
Zijn grote planten
Martine2 schreef: Hi hi, "normale" mensen doen en alles aan om ze uit hun tuin te houden.
Martine2 schreef: Hi hi, "normale" mensen doen en alles aan om ze uit hun tuin te houden.Ons weiland is 1 paardenbloemenzee
Lizzy schreef:Sterker nog het is onkruid.....maar ja wat is onkruid, het zijn gewoon plantjes (mijn buren zijn ook niet blij met mijn plantjes vooral niet omdat Gail altijd de pluisers uitblaast )
En wij barfers kweken ze. Sturen zelfs zaadjes op naar Amerika . Dat zullen de buren van Dory vast niet leuk vinden. Dat spul is net onkruid
Lizzy schreef: Ik weet dat het onkruid is, maar de lol vind ik dus dat wij het beschouwen als hondenvoer . Leg dat nou eens aan de eerste beste hondenbezitter uit !Ja ik kijk wel uit, ze kijken me nu al af en toe aan of ik van een andere wereld kom
sylvia schreef: Ja ik kijk wel uit, ze kijken me nu al af en toe aan of ik van een andere wereld komPrecies! Daarom vond ik het ook zo grappig dat Martine schreef "normale mensen doen er alles aan om ze uit de tuin te houden"