Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kefraya
#307464
Op een andere website heb ik een berichtje gevonden dat er momenteel gekeken wordt naar glucosamine voor blaasproblemen bij katten.
Weet iemand daar iets meer van?
Door Lizzy
#307466
Heb ik nog nooit eerder van gehoord! Ik zie ook persoonlijk niet zo goed wat glucosamine kan betekenen voor de blaas... Bij wat voor blaasproblemen zou het moeten helpen?
Door Kefraya
#307480
Lizzy schreef: Heb ik nog nooit eerder van gehoord! Ik zie ook persoonlijk niet zo goed wat glucosamine kan betekenen voor de blaas... Bij wat voor blaasproblemen zou het moeten helpen?
Ik had er ook nog nooit van gehoord. Dit was een vraag op een ander forum van iemand met een poes van 5 maanden die blaasontsteking had, maar waar geen bacterien gevonden waren en waarvan de pH goed was (6).
Daar werd geschreven :' Another supplement now being tried to help restore the integrity of the bladder wall is glucosamine' en diezelfde persoon (een da-assistente) had goede ervaringen met glucosamine. Zij heeft een kat met stress-gerelateerde blaasproblemen, die op rauw staat en geen klachten meer had. Toch werd er nog steeds bloed in de urine gevonden, dat echter verdween nadat de kat op glucosamine voor zijn arthritis gezet was.

Aangezien ik redelijk wanhopig ben over Cleo's blaasproblemen, leek me dit een nieuwe strohalm.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#307651
Ja hoor, klopt wel. Glucosamine is een bouwstof voor de slijmlaag in de blaas die de wand moet beschermen tegen beschadigingen door bacteriën of gruis.
Dat is nog neit zo lang bekend en ik hen er nog geen ervaring mee, maar het is zeker te proberen.
Door Lizzy
#307931
Hitam schreef: Ja hoor, klopt wel. Glucosamine is een bouwstof voor de slijmlaag in de blaas die de wand moet beschermen tegen beschadigingen door bacteriën of gruis.
Dat is nog neit zo lang bekend en ik hen er nog geen ervaring mee, maar het is zeker te proberen.
Interessant!! Zijn er nog meer slijmlagen die opgebouwd worden door glucosamine?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#307938
Hitam schreef: Geen idee. Nooit van gehoord maar is niet onmogelijk.
Dat zou dan betekenen dat dit bij dieren eventueel ook zou kunnen ....toch ???
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 20 apr 2005, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#307944
In veel glucosamine preparaten zitten veel mineralen en die kunnen neerslaan in de nieren. Bij dieren komen nierstenen niet zo vaak voor als bij mensen.
Door K@rin
#308087
geer schreef: Hmmm...ik hoorde laatst van iemand (een mens dus) die van Glucosamine nierstenen had gekregen... Onzin?
Weet je wel merk, die vrouw gebruikte ?
Ik heb gehoord, dat sommige merken veel meer vitamine C bevatten, dan anderen.
De te grote hoeveelheid Vitamine C zou dan de nierstenen kunnen veroorzaken ..........
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door