Bieke schreef:
Ik vind het goed dat je hebt laten titeren, maar........ Volgens je foto heb je een Afghaan. Hoe vaak komt die in het water? Bovendien heeft Weil een bepaalde temperatuur nodig om zich te kunnen ontwikkelen. Ik heb het getal 22 graden zo in mijn hoofd. Het is nu om het vriespunt. Dus werkt het vaccin niet. Waarom er dan een vaccin injassen, waarin kwik zit, dat op het zenuwstelsel werkt?
Voor mij is de kans op bijwerkingen van deze vaccinatie veel te groot. Dierenartsen weten daar veel te weinig van af. Dat leren ze in Utrecht blijkbaar niet.
Sorry, maar ik erger me hierover kapot.
Ik ben nu voor de tweede keer een boek van Jutta Ziegler aan het lezen. Het is een boek van een Duitse dierenarts. De ondertitel is: Doodgevaccineerd, verkeerd gevoerd en vergiftigd door medicamenten.
Het tekent precies mijn houding tegenover dierenartsen.
Klopt, Qadir is een afghaan, en hij zwemt dan wel niet, maar komt (bijna) dagelijks, ook met deze kou in het water, tot kniehoogte om vervolgens te gaan liggen, hij kan op die manier zijn warmte kwijt van het rennen en spurten.
Hij komt veel in aanraking met andere honden, en is nogal van het likken van gras en struinen/waden langs de waterkant
Ik heb de studie ook niet gedaan, en ik heb gehandeld naar mijn beste weten, het is al heel lastig als je hier het één hoort, en daar weer het ander en via vrienden wéér een ander verhaal hoort, maar na een half jaar info verzamelen en afwegen wat wel en niet voelt het voor mij een prima beslissing.
Je moet je er niet aan ergeren, iedereen handelt naar zijn eigen inzicht.
Idd, het verhaal gaat dat (als) je Weil ent dat je dat moet doen in het voorjaar omdat de bacterie rond de 22 graden buiten juist goed gedijt
De DA kwam echter met een goed onderbouwt verhaal waar ik me goed ik kon vinden en omdat ik dat ook al eerder had gehoord, heb ik dus daarom deze enting wel laten zetten ook al is het geen voorjaar.....