Val maar meteen met de deur in huis, heb hier een chihuahua pup van 12 weken en ze blijkt giardia te hebben.
Worden we niet vrolijk van maar doordat de fokker er op tijd mee aankwam hebben we meteen laten testen en de test was positief dus meteen de behandeling gestart ook voor de andere 3 honden ivm herbesmetting.
Heb een shampoo mee gekregen waarmee ze gewassen moeten worden ivm de cystes die de giardia achterlaat en wat in de vacht kan blijven plakken.
Nu geven ze bij giardia de Panacur, een kuur van 3 dagen en dan zou het volgens mijn da goed moeten komen.
Over 2 weekjes terug komen voor een nieuwe test.
Nu is mijn vraag, is alleen de panacur genoeg of zou er toch een ab kuur bij moeten?
De da van de fokker zegt panacur en ab kuur, de da van een collega fokker zegt alleen panacur en die van mij zegt dat ook en bij echte klachten zoals diaree enzo de ab kuur geven.
Wat is jullie mening hierover?
Willen nu in ieder geval blijven ontwormen met de Panacur omdat die zekerweten die parasiet dood..
Het gaat verder ontzettend goed met alle honden,lekker vrolijk ook dus niks aan de hand gelukkig in tegenstelling tot het pupje bij de fokker uit een ander nest.Die was op sterven na dood maar huppelt nu weer vrolijk door de kamer..
Graag jullie mening!!