Moderator: Lizzy
Lupa schreef: ik denk dat als je meerdere dagen BIBI geeft, niet zo nauw komt over de percentages van andere soort vlees.Met extra orgaanvlees bedoel je de pens? Ik heb het vlees afval nog niet gekocht, weet eigenlijk niet wat voor bot erin zit. ik wil eigenlijk iedere week een dag een maaltijd bibi vervangen, en uiteindelijk komen op bovenstaande. Beter dus geen pens en geduldig op de kippennekken resultaat wachten ???
Wat ik wel niet zou geven is extra organen vlees, er zit in bibi genoeg organen vlees.
Langzaam beginnen, isis moet ook aan wennen.
Wat voor botten zijn het? oppassen dat het niet te harde botten zijn, zoals bv mergpijp
Lupa schreef: Wat ik wel niet zou geven is extra organen vlees, er zit in bibi genoeg organen vlees.Dus als een hond alleen maar bibi eet krijgt hij teveel orgaanvlees binnen ofzo ?
Lupa schreef: nee, dat staat nergens, ik zeg dat in bibi genoeg organen in zitten en je kan beter meer spiervlees geven dan organen maar als je alleen bv orgaen vlees bij voert ga je die persentages wel in de waar schoppen.Als je alleen orgaanvlees gaat geven gaan de percentages door de war, eens.
the dude schreef: OK dan, dus met alleen maar kvv zit je zoiezo scheef met de percentagesNee, kvv = kompleet en alle verhoudingen in (een goede) kvv kloppen. Dus als je alleen kvv geeft, krijgt ie niks teveel en niks te weinig.
westie schreef: Het vleesafval bestaat uit pezen, vet, vlees, botten, testikels, stukken hart, stukken afgesneden organen,ed. Is dit goed vleesafval om een maaltijd bibi te vervangen? ???Het klinkt goed hoor, Westie.... goed om af te wisselen...
Lizzy schreef: Maar. Bibi bestaat al voor een behoorlijk groot deel uit orgaanvlees (compleet of niet compleet. Orgaanvlees is nou eenmaal goedkoper als spiervlees). Nu kun je natuurlijk 7 dagen in de week Bibi geven en eigenlijk aan de ruime hoeveelheid orgaanvlees voeren (dat gaat ook allemaal prima), je kunt ook proberen om ALS je dan zelf gaat samenstellen op die dagen juist dingen te geven die NIET in Bibi zitten. Om juist meer afwisseling aan je menu te geven. En dan is bijv. spiervlees, vleesbotten, vis, eieren, zuivel, groentes, etc. een prima keus.Geldt die hoeveelheid orgaanvlees alleen voor BIBI of voor alle KVV?