[quote="Doranto"]
Ohw, bedankt voor de reactie. En voor de links!
Ik heb inmiddels een mailtje gehad van "Parasietenwijzer Diergeneeskunde" dat ik alsnog mee mag doen met het maandelijkse wormonderzoek, omdat ik mijn hond op tijd had opgegeven, maar hij toen nog niet oud genoeg was. Het gaat daarbij weliswaar om spoelwormenonderzoek, maar ik heb gehoord dat ze ook over eventuele andere wormbesmettingen uitslag geven.
Zou het een idee zijn om eerst nog een onderzoek af te wachten omdat de besmetting slechts licht was? De laatste uitslag was 10 dagen terug.
Ik zie verder helemaal niets aan de hond en ook niet aan de ontlasting. Als de uitslag dan weer positief is dan maar meteen ontwormen? Of denk je dat het beter is om nu toch maar zo snel mogelijk te ontwormen? Jammer dat er verder niemand is of reageert die ervaring heeft met het al dan niet vanzelf overgaan van een lichte haakwormbesmetting.
De volwassen honden worden hier eigenlijk nooit ontwormt. De laatste 2 honden zijn beiden bijna 15 jaar geworden, zonder ooit ziek te zijn geweest en werden nooit ontwormd of onderzocht op wormen. Ik twijfel nu of ik de oude honden ook op wormen moet laten onderzoeken. Ik denk zelf dat zolang ze gezond zijn, en de ontlasting goed is het waarschijnlijk niet nodig is.
[/quote]
Als je die DE aarde wilt proberen, is dat natuurlijk een goed idee, om dat te proberen en dan over een paar weken opnieuw ontlasting te laten onderzoeken. Dan weet je ook gelijk wat die DE aarde doet bij haakworm. En dat is voor ons allemaal ook heel goed om te weten, dus je helpt daar een grote groep mensen mee