Maar hoe ga ik dat doen ???
Ik had zelf bedacht in reepjes snijden en dan op een lage temp. in de oven bakken...? En dan invriezen ofzo, want hoe lang zou dat dan houdbaar zijn? En op hoeveel graden zal ik het bakken ???
Iemand tips?

Moderator: Lizzy
Marion schreef: Ik ben niet vies van pens hoor, het kan ook gewoon gestoofd worden, het is pens die gewoon verkocht wordt voor menselijke consumptieja bezint eer ge begint![]()
Maar niemand verder tips?
Marion schreef: Nou ik ben begonnen met de oven op 100 graden maar dat ging zo langzaam, dus nu staat hij op 150 graden.Wil zelf ook pens gaan drogen of zo. Ik vind Eu 2,49 voor een paar van die staafjes, belachelijk duur, dat is zo wat Hfl. 5.50. Laat even weten of het is gelukt en hoe....... alvast bedankt.
Als je nagaat dat een kilo pens mij 2,50 kost (is nog duur dat weet ik) en 85 gram pensstaafjes iets van 1,80 euro, nou dan waag ik er wel een experimentje op![]()
Marion schreef: Ik heb na een tijdje de oven weer wat lager gezet en daarna uit gezet. Toen heb ik ze heel de nacht in de oven laten liggen. Vanochtend waren ze inderdaad hard. Maar niet net zoals de pensstaafjes uit de winkel, maar dat is op zich niet erg.Misschien dat je inderdaad de pensstaafjes heeeeel lang, op niet al te hoge temerpatuur moet drogen. Nou, succes! Wel apart dat het niet meurt. Ik vind verwarmde pens toch best wel stinken...
Nu heb ik de 2e lading op stand 3, is geloof ik 100 graden (?) en die laat ik zo een paar uur staan.
En stinken doet het gelukkig niet![]()