Moderator: Lizzy
Laura2004 schreef: Mijn honden krijgen 2x in de week een dessertlepel levertraan, 1 x in de week een dessertlepel lijnzaadolie en 1 x in de week een dessertlepel tarwekiemolie. Ook krijgen ze 4 x in de week een visolie capsule. En soms ook wat stuifmeelpollen. Dit allemaal natuurlijk naast een barfmaaltijd. En nu vroeg ik me af is dit niet een beetje te veel van het goede?Ik vind zelf een dessertlepel levertraan ietsjes veel en zou eerder een theelepeltje geven. Overigens geef ik in de zomer geen levertraanolie. In het boekje van JdBL staat dat levertraanolie in de zomer te zwaar is en ik vind dat eigenlijk ook.
Laura2004 schreef: Er zitten noten door hun groente mix, dan is het eigenlijk niet nodig om ze tarwekiemolie te geven toch?Volgens de Nutrient Requirement of Dogs heeft een volwassen hond 0.5 IU of IE per kilo lichaamsgewicht per dag nodig. En: 1 IE = 1 mg dl-alfa-tocoferylacetaat = 0,91 mg dl-alfa-tocoferol Nou, in 100 gram tarwekiemolie zit 250 tot 500 mg vitamine E. In 100 gram walnoten zit 0.70 mg vitamine E. In 100 gram ei zit 0.97 mg vitamine E. En in 100 gram spinazie zit 2.08 mg vitamine E.
En levertraan daar stop ik dan wel ff mee. Is dat lang houdbaar een fles die al open is?
En kan ik bv de ene week lijnzaad olie geven en de andere week visolie?