Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door charmed
Ik zit toch even rond te kijken, tegen teken werkt de Appel Cider Azijn goed, maar tegen vlooien niet. Ik wil toch eigenlijk iets wat voor beide goed werkt. Ik ben eens op lavendel gaan googlen en dat lijkt me eigenlijk wel wat, had ook gedacht aan Citroenolie, maar daar zit geraniol in, genariol moet je weer voorzichtig zijn bij epilepsie. Ik weet niet of er Pure citroenolie is zonder Geraniol?

En hoe moet je dat doen, moet je dat puur opgeven (volgens mij wordt dat heel sterk) had gisteren een druppeltje op mijn pols gedaan, maar oeps wat sterk voor de neus, snel weer afgewassen. Of verdunnen in water? En zo ja, hoeveel druppels in hoeveel water?

Wie kan mij hier bij helpen?
Door Dtjesmama
Ik heb dus ook lavendelolie gehaald, was op pad naar tea tree, maar kwam thuis met lavendelolie. De eigenaar van de winkel zei me namelijk dat lavendelolie goed werkt tegen vlooien. En dat hij klanten met grote honden heeft die 2 druppels (op een grote hond) puur in de nek doen en dan uitwrijven. Bij een klein hondje 1 druppel. Maar heb t nog niet gedurfd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door