Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door eelke
De weil enting is de lepto enting, ben ik inmiddels achter.
Nu is deze gisteren bij Gijs gezet; nobivac lepto.
Die is ongeveer een jaar geldig, maar 8 maanden echt werkzaam.

Tot zo ver snap ik het geloof ik.

Maar...waarom is deze dan bij zijn puppy enting gezet op 30-3 nobivac lepto. En dan ook nog op 10-3 Vanguard lepto?
Bij Joep hetzelfde, op 10-2, 4 -3 en 26 -11...allemaal nobivac lepto....

Waarom twee keer in de puppentijd?
Door Lizzy
Omdat de Leptospirosis enting altijd 1 keer gezet en na 3 weken 1 keer 'geboosterd' moet worden voor ie pas bescherming biedt. Dat is dus alleen de eerste keer, zeg maar.
Door vagebond
Het is ook heel erg belangrijk, maar niet heus, 6 puppen zijn hier vorig jaar zonder weil naar nieuwe baasjes gegaan en geeneen is er geboosterd na de cocktail. Sterker nog, da'sen zeiden gewoon dat de hond beschermd was voor Weil. Ik heb nog geprobeerd de nieuwe eigenaren een cocktail zonder Weil te laten zetten, maar dat was helemaal onmogelijk.
Gr. Ingrid
Door eelke
Lizzy schreef: Omdat de Leptospirosis enting altijd 1 keer gezet en na 3 weken 1 keer 'geboosterd' moet worden voor ie pas bescherming biedt. Dat is dus alleen de eerste keer, zeg maar.
Ah, bedankt voor je antwoord :)
Toch stom he, dat je ineens zo gaat nadenken over inentingen, na een titerdagje... Gijs hoeft de komende 4 (!) jaar niet geent of getitert, en die heeft alleen de puppy entingen gehad...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door