Ik heb een vraag. Ik heb twee pinscherstjes (dwerg) en ik doe eigenlijk niet aan wormenbestrijding d.m.v. tablet o.i.d. Mijn honden eten zelf samengesteld (NRV) en ik geef altijd nog er bij knoflook/pitten (zonnebloem/pijnboom/pompoenpitten), zalmolie. In de ochtend nog geitenyoghurt met huttenkase. Gezond dacht ik dus. Ontlasting prachtig mooi stevig. Toch heb ik de ontlasting opgestuurd naar 't Woud en eigenlijk verwachtte ik positief nieuws. Tot mijn verbazing was ze positief getest op haakworm. In de uitslag staat:
Datum uitslag : 02-05-2012
Medewerker : Wicher Holland
Wormbestrijdingsadvies :
Jazzy heeft een positief ontlastingsonderzoek. Wij adviseren om Jazzy binnen een week te behandelen met
een breed werkend ontwormingsmiddel. De coccidien zijn hoogstwaarschijnlijk betekenisloos. Behandeling
lijkt hiervoor niet nodig. Wij adviseren van Jazzy een volgend ontlastingsonderzoek rond 20-08-2012.
Hond Jazzy
Spoelworm -
Haakwormen +
Zweepwormen -
Lintworm -
Coccidieën +
Giardia niet getest
Ik heb meteen vandaat exil no worm pasta gegeven en in het voer gedaan. Nu wilde ik op hun site eens lezen wat zij adviseren. Want ik had nog een vraag aan hen ik wilde weten waarom zij geen van de symptomen had die bij haakworm hoort (ik had even gegoogled, en zag staan geen eetlust, diarree etc.). Om wormen te voorkomen lees ik het volgende op hun site wat mij dan weer tegenvalt en heb ik dus in de email maar gezegd dat ik de past in het voer heb gedaan. Ik paste het even hieronder:
Honden en katten moeten commercieel voer krijgen, of voer dat voldoende is gekookt, om zo infectie door ongekookt vlees te voorkomen. Huisdieren mogen geen toegang krijgen tot dode knaagdieren, karkassen, nageboortes of afgedreven foetussen van schapen of runderen.
Tja ik dacht als ik in mijn mail zet dat ik het in haar vlees (orgaanmix) heb gedaan ze dan zeggen zie je wel daarom heeft ze wormen.
Ik weet niet hoe men er hier over denkt of men ook hier gebruik maakt van 't Woud etc. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Karin