Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Nadia schreef: Ik heb een nieuw ras gekweekt :) Wie zaadjes wilt moet maar even roepen.. Al geloof ik dat die van deze variant niet meer te krijgen zijn ::) Misschien is hij nog te stekken??

Afbeelding
Je kunt em vast wel "afleggen"  :biggrin2:
Door Vivianneb
Ik weet niet of het al genoemd is :P Maar ik en mijn dochter gaan in de tuin een moestuin voor haar maken. En hierbij volg ik de instructies van deze site:
http://www.makkelijkemoestuin.nl/

Dit is van een jongen die op 14 jarige leeftijd is gaan tuinnieren en eigenlijk geen zin had om er te veel tijd aan kwijt te zijn, maar wel zo effectief mogelijk te zaaien en te oogsten. Ook heeft hij allemaal tips om het niet te vergeten (Moor is 11 dus die zit ook in de leeftijd "uit het oog uit het hart")
Door spreeuwtje
Nadia schreef: Ik heb een nieuw ras gekweekt :) Wie zaadjes wilt moet maar even roepen.. Al geloof ik dat die van deze variant niet meer te krijgen zijn ::) Misschien is hij nog te stekken??

Afbeelding
ik vraag me af hoe dat zaadje eruit heeft gezien..
hoeveel water moet zuks hebben?? :P
Door jasmijn
Nadia schreef: Dat afleggen lukt prima Hanna!

Afbeelding

@ Spreeuw beetje slijmerig ;D ;D
Hoeft niet zo veel water te hebben.. Moet speciaal voer hebben, daar haalt het veel vocht uit :)

Ooooo hier wil ik heel graag een stekje van  :D :D
Ben zelf ook wel opzoek naar zaatjes en een kweker, maar zo ingewikkelde allemaal wat je uit moet zoeken  ::) :biggrin2: dus een stekje van zooooo mooi exemplaar is zeker welkom  :D ;D ;D

En anders het adres van de kweker is ook goed  ;)
Door judith1967
hannabelgje schreef: Die stokjes hebben ze bij ieder tuincentrum en ze kosten zowat niks. Je kunt uiteraard ook andere dingen gebruiken, stukjes lamel, ijscostokjes, plastic mesjes,enz
Ja psies,ga even kijken wat ik hier in huis heb,wat ik evt kan gebruiken en anders even langs de Intratuin!
Door judith1967
Mijn zonnebloemen heb ik maar in een grotere pot gezet,die gingen in het kweekbakje een beetje hangen.

De rest (tomaat,rucola,peterseli) doen het nog goed!!
Laatst gewijzigd door judith1967 op vr 15 mar 2013, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967

Afbeelding
:D ;D :smitten:
Door ~anna~
Ik denk dat een aantal mensen last hebben van vroege voorjaarskriebels.. :)
Veels te vroeg binnen begonnen met zaaien. Kain in de bak, prachtig  ;D
Prei kan je nog wel makkelijk verspenen maar worteltjes houden daar niet zo van.
Gewoon ter plekke zaaien en uitdunnen die handel.
Paprika & tomaat enzo, kan je in de loop van april zaaien in huis.
Ik zaai courgette, mais en pompoen ook pas als er een periode van lekker weer in aantocht is in..mei-juni..
En dan gelijk in de volle grond, dus geen gemieter in bakjes binnen.
Door hannabelgje
Ik heb gewoon buiten gezaaid en dat doet het prima. De radijsjes komen allemaal op en ook de raapstelen. Komende week worden de temperaturen beter en zal er nog wel meer gaan verschijnen denk ik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door