Van de kerncentrale
Gelukkig niet ernstig nog

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ina schreef: ↑vr 04 mar 2022, 17:13 Een mooi stukje in lijn met de omgeschoolde virusontkenners die nu plots Oekraine-experts denken te zijnIk heb ook genoten van Pieter:
https://revu.nl/artikel/474702/rusland- ... uwe-vaccin
Siberienne schreef: ↑vr 04 mar 2022, 21:09 Ik heb ook genoten van Pieter:Pieter is inderdaad als altijd weer scherp.....zelfs als hij geen mening heeft
Kaio schreef: ↑di 08 mar 2022, 12:44 Ik vond het sowieso bizar hoeveel wij afhankelijk zijn in onze energie voorziening van een land dat het niet zo nauw neemt qua mensenrechten etc. Alles om de goedkoopste oplossing. Dacht hetzelfde al over de olympische spelen, serieus waarom in China? Waarom sponsoren we die landen haast blindelings.Ja Amerika praat makkelijk
Nu lijken we erop terug te komenEcht serieus duh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mogen we met 16 graden in huis gaan zitten: https://www.nu.nl/klimaat/6188094/afhan ... mfort.html
En dan les ik dat die Biden die tegenlijkertijd absoluut niet wil ingrijpen oid zegt dat we geen olie/gas af mogen nemen van Rusland, makkelijk praten in Amerika zeg ik dan.
Maar wellicht als lichtpuntje gaan we nu inderdaad eens investeren in duurzame energiebronnen? Ieder nieuw huis, iedere grote verbouwing, verplicht zonnepanelen? Dat zou sowieso al jaren mijn idee zijn. Zullen we eens beginnen? Onee dan gaan bestaande energie maatschappijen zeuren, nou die kunnen toch hun verdienmodel verplaatsen in verhuur onderhoud van zonnepanelen , of ben ik nu gek?
Uiteraard kocht shell nog even gauw wat olie van Rusland voor een klein prijsje, om hier met veel winst te verkopen![]()
Egoistisch gezien een perfecte zet.
En ondertussen vrees ik inderdaad dat jan boerenpummel , het klootjesvolk, wat sowieso niets te zeggen heeft in dit geheel (en verder eigenlijk ook nooit) en gewoon hun familie onderhoud het hardst worden geraakt door de maatregelen.
kiara schreef: ↑di 08 mar 2022, 13:33 Ik denk ook als ze de toevoer van gas stoppen uit Rusland dat meneertje P nog bozer wordt.Poetin heeft zelf al gedreigd om de nord stream 1 dicht te gooien en de gaskraan daarmee dicht te draaien. Hij is op dit moment degene die daar aan de knoppen zit.
pearlsofpassion schreef: ↑di 08 mar 2022, 13:59 Poetin gaat echt geen genoegen nemen met dat kleine deel Oekraïne. Daar is het al veel te laat voor. De vraag is eerder of hij bij Oekraïne gaat stoppen.ja klopt, die gaat voor geheel het land, dat doet ie al.
Ronald schreef: ↑di 08 mar 2022, 14:37 Ik herken dit. Ik heb al dagen geen nieuws gelezen, gehoord of gezien. Ik draai muziek.Ik geef je groot gelijk. Ik check ‘s morgens even of de bom nog niet gevallen is, lees een paar achtergrond stukjes en dan vooral wat items over kanjers zoals jij die proberen te helpen.
Met al dat coronanieuws was ik al afgehaakt. Ik volgde het niet meer, keek niet meer naar persconferenties.
Dit is vele malen erger, dit raakt de hele wereld als het fout gaat. En toch sluit ik me ervoor af. Ik kan en wil het niet meer volgen, ik word er verdrietig van, emotioneel incontinent en ik kan er weinig tot niets aan doen. Ik help dan wel met kleine dingen, zoals inzamelingen en hulp aan vluchtelingen, maar daar houdt het wel mee op.
Binnenkort misschien beginnen met taallessen geven. Eens kijken of ik het nog kan.
yazzie schreef: ↑di 08 mar 2022, 14:40 @ Pop: waarschijnlijk niet maar je zal ergens moeten starten met onderhandelen en blijven praten. Op deze manier doorgaan is geen optie. Wat is het alternatief? Meer wapens in elk geval niet. Dan gaat Europa er sowieso aan. Daar koersen we zo wel op af.Ze praten op die manier he. Maar waarom vind je dat Oekraïne maar moet toegeven? Ja, hij is zwakker, maar hij is niet begonnen. Moeten ze zich dan maar zo laten opleggen wat te doen door een ander land?
Siberienne schreef: ↑di 08 mar 2022, 17:40 Ik geef je groot gelijk. Ik check ‘s morgens even of de bom nog niet gevallen is, lees een paar achtergrond stukjes en dan vooral wat items over kanjers zoals jij die proberen te helpen.Ja, idd.
En verder richt ik me toch ook op ‘gewoon leven’ want niemand heeft er iets aan als ik huilend in een hoekje zit. Daar wordt de wereld ook niet beter van.