sella schreef: Ik zelf zou denk ik kiezen voor hert, makkelijker te krijgen dan haas.Klopt, al kan ik daar dan nog wel weer moeilijker van aan orgaan komen.
We zijn net terug van de da. De huid zag er goed uit, ook de afkrabsels waren prima.
Omdat het wassen zo goed helpt en de oorzaak van de jeuk nog niet weg is blijf ik daar mee doorgaan. Verder was het advies zoals verwacht het starten van een eliminatiedieet. En, zoals ook al verwacht, probeerde ze me een zak RC aan te smeren maar die heb ik beleefd afgeslagen. Nou kon elimineren ook prima met vers zei ze, dus ik kreeg weer hoop. Tot ik hoorde dat ik dan moest gaan elimineren met gekookte aardappelen en sperziebonen, en dat gedurende acht weken. Nou kan ik me gewoon simpelweg niet voorstellen dat je hond daar niet op omvalt, maar goed.
Gelukkig weet ik zelf alle ins en outs van elimineren dus dat komt ook wel goed zonder hulp van de da.
Ik ga nog niet meteen beginnen, want ik heb nog een paar hindernissen te overwinnen. Ten eerste zal ik extra linten moeten spannen bij het gehele weiland, want ik wil niet dat ik Nelson steeds aan de riem buiten moet laten. Hij duikt nu zo af en toe de wei in om dat met een hap mest terug te komen. Dat lijkt me niet handig. Ruim een hectare afzetten met extra lint is niet in een uurtje gebeurd dus ik kan op zijn vroegst woensdag beginnen. De optie om hem met een muilkorfje om te laten lopen vind ik ook niks. Ik wil niet het risico lopen dat hij ergens aan kan blijven hangen, en ik heb nou eenmaal niet altijd toezicht op hem.
Verder ga ik me even verdiepen in welke diersoorten ik het beste kan verkrijgen en welke ik ook daadwerkelijk kan gebruiken om te elimineren. Ik kan natuurlijk niet 6 weken geen orgaan geven, dus ik moet wel alle delen kunnen krijgen. Ook 6 weken geen bot is natuurlijk geen optie, dus het is even wat uitzoeken. Komt helemaal goed.
En nu nog hopen dat ik de vriezer, die ik van het weekend tot de nok toe gevuld heb met tig verschillende diersoorten, gewoon kan leegvoeren op termijn.