Geluksmomentje van de dag

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Geluksmomentje van de dag

dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Dank :)

Wat een fijne uitslag van Bob Hanna!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Staat je goed, Dinks! Ik zou ook het geduld niet hebben om iedere dag met de krultang in de weer te zijn, maar het is heerlijk als iemand anders het voor je doet en lekker frummelt aan je haar. :D

Eigen geluksmomentje: volgens mij hebben we een buurteland. :D Het is weer de tijd van het jaar dat ik 's avonds in het donker wandel met de honden, en vanavond schrok ik me wild toen ik een meter of twintig van de weg twee ogen zag opflitsen in het licht van mijn hoofdlamp, ogen die zo ver uit elkaar stonden dat het wel om een heul groot beest moest gaan. Omdat twee honden altijd loslopen (de twee jagers zijn altijd aangelijnd) ben ik maar snel verder gelopen. Eerst was ik nog bang dat het misschien een beer was, omdat de ogen zo hoog van de grond waren, tot ik me realiseerde dat berenogen vrij dicht bij elkaar staan (zijn geen prooidier, hoeven dus geen groot gebied te scannen). Bleef over: een eland. Ik had verwacht dat de ogen wel verdwenen zouden zijn op de terugweg, maar ze bevonden zich nog op dezelfde plek, en toen ik mijn loeisterke zaklamp erop scheen, zag ik dat het inderdaad een eland was, en wel dezelfde koe waarmee ik een paar maanden geleden oog in oog stond achter het huis (de honden blaften, en toen ik bij de omheining ging kijken, dacht ik: verhip, waarom staat er een paard in het bos? :biggrin2: ). De koe is vrij goed herkenbaar omdat ze een uitzonderlijk lichte vacht heeft; waarschijnlijk is ze al wat ouder. Een vriend van ons die een paar weken geleden in zijn camper overnachtte op onze oprit, hoorde 's avonds ook gestamp en geritsel vlakbij, dus ik denk dat we een buurteland hebben. :D Helaas begint het jachtseizoen over een dikke week; hopelijk weet ze aan de jagers te ontkomen. :-\
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Staat je goed, Dinky! Mooi hoor. [emoji2]

Wat een geweldige uitslag, Hannah! Altijd fijn om te weten.
Veel plezier met fietsen.

Wat blijft de natuur bijzonder Anne! Echt prachtig om zo te zien en dan meerdere malen. Hopelijk ontkomt ze aan de jagers.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Kaela schreef: zo 20 jul 2025, 09:35 Ik mag zo vaak vlechten nu bij Nina dat ik er steeds beter in word. En ik heb er ook echt lol in, ontdek een hele nieuwe kant van mezelf. Nina is elke keer apetrots, dus ik denk dat de vlechtfase nog wel even aan gaat houden.
Vandaag heb ik voor het eerst twee vlechten samen laten komen en in 1 vlecht doorgevlochten.

IMG_7722.jpegIMG_7720.jpeg
Ach, wat schattig! Je vlecht trouwens heel goed.

Ik heb even de foto van mijn vlechtje opgezocht, dat vlechtje werd afgeknipt toen ik op de kleuterschool zat. Waarschijnlijk gebeurde dat in 1964 ::) en ik heb het nog steeds.
Bijlagen
20181227_122105(1).jpg
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Dit blijft een heerlijk topic.

Prachtig Dinky! Ik snap dat je daar niet elke dag zelf aan begint. Maar het is wel heel erg leuk om een keer zo mooi gemaakt te worden!

Goed nieuws Hana! En Bob…. Sterkte ;D

Wat gaaf Anne! Al hou je met het jachtseizoen wel je hart vast. Ze moet zich maar goed verstoppen!

Wij zijn net weer thuis gekomen. Ook heel fijn. Weer bij onze eigen beestjes.

We hebben nog een geluksmoment. Mevrouw is plaszindelijk. Zomaar ineens, maar dan ook direct goed. Ze heeft in een week tijd 2 ongelukjes gehad. Ondanks veel in de auto, kamperen en allerlei drukte.

We hadden haar wijsgemaakt dat je met pamper niet op een fiets met trappers kan. Want die wil ze zo graag. Dus ik denk dat wij nu zeer binnenkort in een fietsenwinkel zullen staan!
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Wat goed van de kleind dame zeg! Je had ook een erg goede motivatie gegeven, Karin. [emoji1] veel plezier in de fietsenwinkel.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Charlie Angel schreef: ma 25 aug 2025, 15:22 Wat goed van de kleind dame zeg! Je had ook een erg goede motivatie gegeven, Karin. [emoji1] veel plezier in de fietsenwinkel.
Er kwam gistermiddag een gratis af te halen voorbij. Normaal denk ik ook bij leuke spullen, laat dat maar naar mensen gaan die het minder hebben dan ons. Maar nu was het een droomfietsje voor Nina. Juiste maat, roze met hartjes. Ik mocht hem komen halen. Morgen komen de zijwieltjes en ik denk dat ze hem dan ook krijgt. Verheug me er enorm op!
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Wat heerlijk Kaela!
Weer een zorg minder als dat zo vlot gaat.

En wat fijn dat je een droomfietsje vond. Rijdt hij vlot? Goed in orde? Das ook wel handig bij een eerste fietsje.

Had ze al een loopfietsje hiervoor? En ze reed daar vlot en soms met een zweefmomentje op? Dus beentjes even allebei van de grond?
In dat geval zou ik echt met drang aanraden om geen zijwieltjes te gebruiken. Geen van onze kinderen hebben die nodig gehad en reden rond hun 3 jaar volwaardig te fiets. De oudste hebben we letterlijk gewoon op een fiets gezet, een duwtje gegeven en hop hij fietste. Ik heb het op film. Ongelooflijk was dat. Moest hem alleen nog helpen met vertrekken en stoppen. En ook daar was hij met een paar keer oefenen mee weg.
Als je zijwieltjes geeft, leren ze het evenwicht houden dat ze op de loopfiets geleerd hebben, weer af. Dan gaat je eigenlijk weer achteruit in het proces. Ik zie veel kindjes waarbij het dan weer jaren duurt voor ze echt volwaardig kunnen fietsen. En dat vind ik dan zo zonde want op de loopfiets konden ze het wel. Dan kunnen ze al evenwicht houden en sturen, alleen het trappen komt erbij. Ik vind dat echt de ideale manier om te leren fietsen. Vanuit zijwieltjes gaat het veel moeizamer. Want evenwicht is veel eenvoudiger te leren als je voeten aan de grond kunnen dan als je al aan het trappen bent.

Vincent moest echt nog leren trappen, die deed het eerst achterwaarts. :biggrin2: Hij heeft de trapbeweging dan eerst op een gocart geleerd. Maar na een paar weken daarop oefenen en hem op de fiets wat rechthouden en duwen, was hij er ook snel mee weg.

Rijden zonder zijwielen geeft ook meer vrijheid in de bochten en op niet perfect effen ondergrond ed.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik snap je helemaal PoP. Dat was mijn idee ook wel. Maar echt heel erg geweldig ging het met de loopfiets ook niet. Ze maakt niet veel snelheid en doet de voetjes ook maar zelden van de grond.
Ik ben ook een beetje bang dat ze het idee van een fiets leuker vind dan de fiets zelf. Ze is dan toch niet zo van de veel moeite ervoor willen doen, laat zich wat vlot uit het veld slaan. Dus we zijn ook wat bang dat als ze twee keer valt ze niet meer wil.

Maar ja, ze kan ons verrassen en zijwieltjes erop is per definitie het voordeel van de loopfiets kwijt. Dus ik heb mijn meneer wat weten te overtuigen voor zonder. En misschien is het ook goed haar zelf in die keuze te betrekken. Ze verbaasd me vaak hoe goed ze zichzelf inschat.

Het moment van geven is inmiddels wat vervaagd. Zou gisteren, maar ze was echt zó vervelend en gedroeg zich als een verwend prinsesje. Dus dat gingen we mooi even niet belonen met zo’n groot cadeau ;D. Misschien vanavond als ze niet te moe is of morgen. We hebben haar al wel voorbereid op geen stickers meer plakken na plasjes. De spekjes die ze daarmee verdiende gingen wel heel hard :biggrin2: dat moest ook maar wel klaar zijn.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

@ Anne: Een eland als buur zou ik ook wel willen. Lijkt mij een best wel goede buur. Het zal waarschijnlijk niet lukken om haar duidelijk te maken dat ze in jullie tuin moet gaan als er gejaagd wordt :-\ ? Het zou anders wel een oplossing zijn.

@ Kaela: fijn dat je zo op een ideaal fietsje voor Nina stootte.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Bob en ik zijn geslaagd voor level 2 detectie. Op naar level 3!

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

hannabelgje schreef: wo 27 aug 2025, 20:13 Bob en ik zijn geslaagd voor level 2 detectie. Op naar level 3!

Proficiat 🥳 Knap gedaan!
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

hannabelgje schreef: wo 27 aug 2025, 20:13 Bob en ik zijn geslaagd voor level 2 detectie. Op naar level 3!

Wat goed! Gefeliciteerd!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Goed gedaan Bob en Hannah!
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Kaela schreef: wo 27 aug 2025, 09:42 Ik snap je helemaal PoP. Dat was mijn idee ook wel. Maar echt heel erg geweldig ging het met de loopfiets ook niet. Ze maakt niet veel snelheid en doet de voetjes ook maar zelden van de grond.
Ik ben ook een beetje bang dat ze het idee van een fiets leuker vind dan de fiets zelf. Ze is dan toch niet zo van de veel moeite ervoor willen doen, laat zich wat vlot uit het veld slaan. Dus we zijn ook wat bang dat als ze twee keer valt ze niet meer wil.

Maar ja, ze kan ons verrassen en zijwieltjes erop is per definitie het voordeel van de loopfiets kwijt. Dus ik heb mijn meneer wat weten te overtuigen voor zonder. En misschien is het ook goed haar zelf in die keuze te betrekken. Ze verbaasd me vaak hoe goed ze zichzelf inschat.

Het moment van geven is inmiddels wat vervaagd. Zou gisteren, maar ze was echt zó vervelend en gedroeg zich als een verwend prinsesje. Dus dat gingen we mooi even niet belonen met zo’n groot cadeau ;D. Misschien vanavond als ze niet te moe is of morgen. We hebben haar al wel voorbereid op geen stickers meer plakken na plasjes. De spekjes die ze daarmee verdiende gingen wel heel hard :biggrin2: dat moest ook maar wel klaar zijn.
Als het niet goed gaat, is het natuurlijk ook prima om het met zijwieltjes te doen! ;)
Maar ik zou het wel eens proberen zonder. Als het niet goed lukt, kunnen die zijwieltjes er altijd nog aan. Dan is ze idd vrij om gewoon te fietsen wanneer ze wil.
En het kan natuurlijk dat het niet haar talent is en ze helemaal blij is met op het gemakje rondrijden. Het hoeft niet meteen voor goed als dat niet haar bedoeling is.
We horen wel hoe het ging. :)

Plaats reactie