Als je een pensdag wil invoeren.
Geef je de andere dagen geen pens en ook geen kvv met pens anders heb je idd veels teveel pens
Moderator: Lizzy
Thea schreef: Een visdag is idd ook een optie.goed om te weten ! kan het wel proberen maar houd ik dat in mn achterhoofd
Alleen veel honden reageren niet goed op enkel vis op een dag. Ze kunnen er misselijk van worden of diaree.
Als dat bij jou hond niet het geval is zou je dus ook kunnen zeggen om die pensdag om de week te doen en andere week vis. Dan zit je heel goed in verhoudingen.
constance.blokzijl schreef: Behalve de uier, want daar kun je niets mee, vind ik het geen gekke prijzen bij het slachthuis!ff heel kort, zit via telefoon en niet zoveel tijd zal morgen ff wanneer meer tijd heb en wellicht meer antwoorden hier
De pens moet inderdaad 'vuil' zijn maar schoongespoeld (met water) en uitgeschud wordt soms ook als schone pens gezien, maar dat is nog steeds prima en eigenlijk vuile pens. Is de pens schoon en ook niet meer zwartig/groenig maar heel bleek is het voor de honden niets meer, maar kun je (als je durft) er zelf iets van maken :yuk:
Boekmaag kun je ook geven, leb maag durf ik niet te zeggen!
Bloedvlees??? Zegt mij dus ook niets sorry....
Mijn visboer doet wel zelf de vis schoonmaken, niet iedere visboer doet dat, als ze het niet zelf doen hebben ze inderdaad geen koppen, misschien een andere visboer in de buurt of die van de markt? Ik moet ze zelf ook bestellen hoor, ik ga dan naar de winkel, vraag om koppen en kan dat dan vaak op zaterdag of maandag (ligt er aan wanneer de vis schoongemaakt wordt) halen.
Poelier ook geen ervaringen mee, karkasjes bestel ik ook nog wel eens bij dogmeat, mee met een groepsbestelling, daar haal ik dan vaak konijn oid weg...
Als je kvv wil halen bij Herby moet je het wel via de website bestellen, en kun je een ophaaltijd op zaterdag afspreken, dacht ik, tenzij ze dat weer veranderd hebben?
Ik was ook van plan bij de supermarkt te vragen wat ze doen met vlees op de dag van de datum bij sluitingstijd, als ze dat weggooien dan wil ik het wel hebben, volgends mij mag dat officieel niet maar iemand ervaring ermee? het is toch zonde als bv spiervlees word weggegooid omdat er op staat tot 1 september en het is die dag 1 september...Ik weet dat met andere producten bij de jumbo het op de dag van de houdbaarheid gratis is in ieder geval. Zal ook wel voor vlees gelden maar vaak zorgen ze er wel voor dat zoiets niet meer in schappen ligt
dinky89 schreef: Ik weet dat met andere producten bij de jumbo het op de dag van de houdbaarheid gratis is in ieder geval. Zal ook wel voor vlees gelden maar vaak zorgen ze er wel voor dat zoiets niet meer in schappen ligtEcht zo ? waar is dat dan ? dat is bij onze jumbo niet zohoor
Wat betreft je vraag waar op de markt enzo, daarvoor is dit topic http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 825.0.html (weet alleen niet in hoeverre deze wordt bijgehouden maar hier op de markt in Groningen zie ik bij de viskramen gewoon zalmkoppen te koop liggen)
Thea schreef: Bloedvlees is het vlees waar de slachter een snee ingeef voor het leegbloeden.Okey dus bloedvlees zou jij ook wel voeren ?
Dit is dan aan de randen wat bloederiger, maar verder is het vaak best mooi mager vlees.
Uier schijn je wel te kunnen drogen. En ja denk dat sommige KVV makers het erbij malen.
Prijzen zijn goedkoop.
nier en lever zou ik niet teveel van rund nemen daar zitten veel afvalstoffen in.
abmiS schreef: Echt zo ? waar is dat dan ? dat is bij onze jumbo niet zohoorGratis zalmkoppen, sja, die goede oude tijdik ga er dan toch eens een mailtje tegen aan gooien !
Hmm haha dat is niet zo positief toch ? ik hoor overal gratis zalmkoppen maar als ze ze verkopen.... wie eet dat nou ?