Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door abmiS
Thea schreef: Een visdag is idd ook een optie.
Alleen veel honden reageren niet goed op enkel vis op een dag. Ze kunnen er misselijk van worden of diaree.
Als dat bij jou hond niet het geval is zou je dus ook kunnen zeggen om die pensdag om de week te doen en andere week vis. Dan zit je heel goed in verhoudingen.
goed om te weten ! kan het wel proberen maar houd ik dat in mn achterhoofd
Door abmiS
Kleine update

Druk bezig van alles te regelen om vrijdag te kunnen beginnen maar das nog zo simpel niet jeetje...

Bij de poelier geweest maar die heeft geen nekken of karkassen of dergelijke..
Bij de visboer geweest die heeft geen zalmkoppen ?  hij zegt dat hij ze zonder kop krijgt... en dat is dan vers ? nouja goed.. help ? waar kan ik aan zalmkoppen komen ? ja bij de visboer maar welke dan hah

Bij de slagers geweest, geen afval of bruikbare resten, niets.
Bij het runder slachthuis geweest en die had dan wel een lijstje voor ons maar ik heb geen idee of het goede prijzen zijn voor een slachthuis? hij zei wel dat er veel mensen komen voor de hond dus ik denk dat hij daar ook wel geld in ziet ?

Hier komt het lijstje ,, tell me , yay or nay ?

Boek maag en lebmaag ( bestaat dat ? )  1 euro per stuk

Hart - 1,50 per kg
long,strot - 50 cent per kg 
lever - 0.75 per kilo
nier  - 0.50 cent per kilo
uier - o,50 cent per kilo of per stuk ? geen idee

En pens 80 cent per kilo ( wel schone pens zei hij, ik las ergens dat je juist vuile moet of niet ? )

En dan had ik het over " snijlingen" hij noemt het bloedvlees, iets met peesjes ofzo ? yay or nay  ? ik heb er nog weinig verstand van ben zelf vegetarier dus ik weet ook niet hoe het er uit hoort te zien.

Help please :P ,  is schone pens ook okey ?
Zijn dit schappelijke prijzen ?

hoe zit het met dat bloedvlees ?

En waar haal ik zalmkoppen en gevogelte goedkoop ?
En zijn er nog andere stukken of gedeeltes van de koe waar ik naar kan vragen, in de toekomst ofzo ?  tong ofzo ook toch dacht ik ?

Ik was ook van plan bij de supermarkt te vragen wat ze doen met vlees op de dag van de datum bij sluitingstijd, als ze dat weggooien dan wil ik het wel hebben, volgends mij mag dat officieel niet maar iemand ervaring ermee? het is toch zonde als bv spiervlees word weggegooid omdat er op staat tot 1 september en het is die dag 1 september...

Net als met groente en andere dingen eigenlijk .. nouja :) ben benieuwd.

Kon trouwens vorig weekend niet naar herby want ze waren gesloten op zaterdag pff.
Behalve de uier, want daar kun je niets mee, vind ik het geen gekke prijzen bij het slachthuis!

De pens moet inderdaad 'vuil' zijn maar schoongespoeld (met water) en uitgeschud wordt soms ook als schone pens gezien, maar dat is nog steeds prima en eigenlijk vuile pens. Is de pens schoon en ook niet meer zwartig/groenig maar heel bleek is het voor de honden niets meer, maar kun je (als je durft) er zelf iets van maken :yuk:

Boekmaag kun je ook geven, leb maag durf ik niet te zeggen!

Bloedvlees??? Zegt mij dus ook niets sorry....

Mijn visboer doet wel zelf de vis schoonmaken, niet iedere visboer doet dat, als ze het niet zelf doen hebben ze inderdaad geen koppen, misschien een andere visboer in de buurt of die van de markt? Ik moet ze zelf ook bestellen hoor, ik ga dan naar de winkel, vraag om koppen en kan dat dan vaak op zaterdag of maandag (ligt er aan wanneer de vis schoongemaakt wordt) halen.

Poelier ook geen ervaringen mee, karkasjes bestel ik ook nog wel eens bij dogmeat, mee met een groepsbestelling, daar haal ik dan vaak konijn oid weg...

Als je kvv wil halen bij Herby moet je het wel via de website bestellen, en kun je een ophaaltijd op zaterdag afspreken, dacht ik, tenzij ze dat weer veranderd hebben?
Door abmiS
constance.blokzijl schreef: Behalve de uier, want daar kun je niets mee, vind ik het geen gekke prijzen bij het slachthuis!

De pens moet inderdaad 'vuil' zijn maar schoongespoeld (met water) en uitgeschud wordt soms ook als schone pens gezien, maar dat is nog steeds prima en eigenlijk vuile pens. Is de pens schoon en ook niet meer zwartig/groenig maar heel bleek is het voor de honden niets meer, maar kun je (als je durft) er zelf iets van maken :yuk:

Boekmaag kun je ook geven, leb maag durf ik niet te zeggen!

Bloedvlees??? Zegt mij dus ook niets sorry....

Mijn visboer doet wel zelf de vis schoonmaken, niet iedere visboer doet dat, als ze het niet zelf doen hebben ze inderdaad geen koppen, misschien een andere visboer in de buurt of die van de markt? Ik moet ze zelf ook bestellen hoor, ik ga dan naar de winkel, vraag om koppen en kan dat dan vaak op zaterdag of maandag (ligt er aan wanneer de vis schoongemaakt wordt) halen.

Poelier ook geen ervaringen mee, karkasjes bestel ik ook nog wel eens bij dogmeat, mee met een groepsbestelling, daar haal ik dan vaak konijn oid weg...

Als je kvv wil halen bij Herby moet je het wel via de website bestellen, en kun je een ophaaltijd op zaterdag afspreken, dacht ik, tenzij ze dat weer veranderd hebben?
ff heel kort, zit via telefoon en niet zoveel tijd zal morgen ff wanneer meer tijd heb en wellicht meer antwoorden hier :P wat uitgebreider op terug komen.

Hmm oke dus uier helemaal niet? vreemd dt het op het lijstje staat dan
okee dat van die pens moet ik dan ff navragen ! wat er precies mee bedoeld word. maar iig fijn te weten dat de prijzen wel normaal zijn

zijn ze normaal of goedkoop of ? hah
Hmm oke, ja boekmaag was wel met ontlasting ofzo zei hij ? ik heb er echt geenv erstand van
weet ook niet of lebmaag wel bestaat of dat ik het handschrift verkeerd lees lol

Jaa we hebben helaas maar 1 visboer en 1 kippepoelier hier maar ik zie op allerlei forums en vooral hier adt heel veel mensen gratis of vet goedkoop zalmkoppen krijgen en kipkarkassen maar nooit word er eens een adres genoemd :P alleen maar vaag zoals ja op de markt.. ja oke maar er zijn zoveel markten dus ik zou even super graag gewoon wat namen en plaatsen weten, het is geen probleem ver te reizen :)

haha nee ik ben vegetarier dus iki weet al helemaal niet wat bloedvlees is en of het er dan oke uitziet geen idee mij kun je alles aansmeren
wahah nee pens zelf eten word hem niet :P vind het al knap dat ik overweeg om het te kopen en te snijden en blegh haha  word vast een feestje...

Ja van  herby klopt inderdaad en ik wou afgelopen zaterdag maar ze waren gesloten zeiden ze, en de komende weken kan ik niet in het weekend dus dat is wel een beetje rott maargoed we overleven het wel, volgende maand beter !!

Ben ook wel benieuwd over dat supermarkt gebeuren enzo, die doen vast vaak vlees en groente en zuivel weg dat op de dag van de datum is.

En kippenboeren/visboeren, ik kan best 10 kilo per keer kopen maar moet ik wel weten waar :O

Ohoh de energiemeter en de vriezer zijn er al hoor  :biggrin2: nu de vulling nog whahah
Trouwens, we staan nu ff voor nood op smuldier omdat het dus niet is gelukt met herby, ik ga ff kijken naar dogmeat dat zit hier ook in de buurt maar klopt het dat de smuldier hart 1.15 is ? en de rest allemaal 60 cent.... lijkt me vreemd maargoed
Door dinky89
Ik was ook van plan bij de supermarkt te vragen wat ze doen met vlees op de dag van de datum bij sluitingstijd, als ze dat weggooien dan wil ik het wel hebben, volgends mij mag dat officieel niet maar iemand ervaring ermee? het is toch zonde als bv spiervlees word weggegooid omdat er op staat tot 1 september en het is die dag 1 september...
Ik weet dat met andere producten bij de jumbo het op de dag van de houdbaarheid gratis is in ieder geval. Zal ook wel voor vlees gelden maar vaak zorgen ze er wel voor dat zoiets niet meer in schappen ligt  ;)

Wat betreft je vraag waar op de markt enzo, daarvoor is dit topic http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 825.0.html (weet alleen niet in hoeverre deze wordt bijgehouden maar hier op de markt in Groningen zie ik bij de viskramen gewoon zalmkoppen te koop liggen)
Door Thea
Bloedvlees is het vlees waar de slachter een snee ingeef voor het leegbloeden.
Dit is dan aan de randen wat bloederiger, maar verder is het vaak best mooi mager vlees.
Uier schijn je wel te kunnen drogen. En ja denk dat sommige KVV makers het erbij malen.
Prijzen zijn goedkoop.
nier en lever zou ik niet teveel van rund nemen daar zitten veel afvalstoffen in.
Door abmiS
dinky89 schreef: Ik weet dat met andere producten bij de jumbo het op de dag van de houdbaarheid gratis is in ieder geval. Zal ook wel voor vlees gelden maar vaak zorgen ze er wel voor dat zoiets niet meer in schappen ligt  ;)

Wat betreft je vraag waar op de markt enzo, daarvoor is dit topic http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 825.0.html (weet alleen niet in hoeverre deze wordt bijgehouden maar hier op de markt in Groningen zie ik bij de viskramen gewoon zalmkoppen te koop liggen)
Echt zo ? waar is dat dan ? dat is bij onze jumbo niet zohoor  :o ik ga er dan toch eens een mailtje tegen aan gooien !

Hmm haha dat is niet zo positief toch ? ik hoor overal gratis zalmkoppen maar als ze ze verkopen.... wie eet dat nou ?
Door abmiS
Thea schreef: Bloedvlees is het vlees waar de slachter een snee ingeef voor het leegbloeden.
Dit is dan aan de randen wat bloederiger, maar verder is het vaak best mooi mager vlees.
Uier schijn je wel te kunnen drogen. En ja denk dat sommige KVV makers het erbij malen.
Prijzen zijn goedkoop.
nier en lever zou ik niet teveel van rund nemen daar zitten veel afvalstoffen in.
Okey dus bloedvlees zou jij ook wel voeren ?

Hmm nou dan is uier wellicht wat voor de toekomst als ik ooit zo'n droogoventje aanschaf hihi.

Ah nee dat wist ik inderdaad ! dat er een bepaald orgaan van rund was dat je beter niet kunt voeren maar wist niet dat het lever en nier was, ik dacht 1 vcan de twee
Door Irta
abmiS schreef: Echt zo ? waar is dat dan ? dat is bij onze jumbo niet zohoor  :o ik ga er dan toch eens een mailtje tegen aan gooien !

Hmm haha dat is niet zo positief toch ? ik hoor overal gratis zalmkoppen maar als ze ze verkopen.... wie eet dat nou ?
Gratis zalmkoppen, sja, die goede oude tijd :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door