Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Nadia schreef: Ja? Ik zeg dat ik 20/25 euro genoeg les geld vind om te betalen. (Als antwoord op de vraag van iris)

Daarnaast zeg ik dat ik zelf geen 20/25 euro per uur verdien. Ik zeg daarmee niet dat hun ze wel verdienen. Maar dat ik de vergelijking gewoon krom vind.

Om het even simpeler te maken.
De bewoners betalen voor mij begeleidgskosten een 35 euro per uur. Ik heb daarvoor 8 jaar gestudeerd. Met meer dan 3000 euro kosten ;)

Die 35 euro krijg ik ook bij lange na niet hoor ;) daar gaat ook nog een zwik vanaf.
Nou ja, zo las ik het wel, ook omdat je schrijft "ze hebben tenslotte bijna geen kosten als materiaal en huur ed". Die kosten zijn er dus wel in de vorm van belasting, verzekeringen (die was ik in mijn rekensom nog vergeten! Dus dat gaat ook nog van het netto bedrag af), pensioenopbouw (was ik ook nog vergeten, dus dat gaat ook nog van het netto bedrag af!) benzine, beloningen, koffie en thee.
Door Cathelijn
Een uur les is helemaal niet te lang hoor. Je staat eerst te wachten tot de juf het spoor heeft gelopen, dan loop je dat spoor zelf, dan wordt het even nabesproken en dan ben je al ruim een kwartier onderweg...
Als je een tijdje bezig bent besef je pas hoeveel de instructeur moet weten over alles wat met speuren en gedrag samenhangt om iedereen met alle honden naar een bepaald speurniveau te kunnen brengen.

Ik betaal ook 43 euro en ga met Ilan 1x in de maand.
Door Irish
Cathelijn schreef: Een uur les is helemaal niet te lang hoor. Je staat eerst te wachten tot de juf het spoor heeft gelopen, dan loop je dat spoor zelf, dan wordt het even nabesproken en dan ben je al ruim een kwartier onderweg...
Als je een tijdje bezig bent besef je pas hoeveel de instructeur moet weten over alles wat met speuren en gedrag samenhangt om iedereen met alle honden naar een bepaald speurniveau te kunnen brengen.

Hangt beetje van de hond af en wat de eigenaar ook wil, maar ben het met je eens dat een uur niet te lang is.
Wat ik dan liever zou zien is dat een spooruitloper al reeds vertrokken is (ja dus nog meer kosten) en op het moment dat baas met hond arriveert de instructeur terwijl het speuren dan eigenlijk na effe een kort pies rondje gelijk kan beginnen en de instructeur onderwijl het spoor tips en tricks geeft. Maar iedereen zijn eigen manier van werken natuurlijk, het een is niet slechter of beter dan het andere :)
Door Nadia
Het zal dan een lompe vergelijking zijn. Ja het werk dat ik doe kan ook met 4 jaar studie. Maar helaas vind ik geen werk wat aansluit op mijn studie. Dat ter zijde.

Ik probeer alleen uit te leggen waar mijn gedachte op gebaseerd is dat ik het gewoon te duur vind.
Mij zal het werkelijk en dat meen ik een worst wezen wat iemand netto overhoud. Ik zal nooit zeggen ik betaal dat niet want je verdient te veel. Ik kijk niet verder dan wat ik onder de streep moet betalen. Want dat is het gene wat ik in mijn beurs voel. Tuurlijk hoop ik dat de gene die de diensten aanbied er wat fatsoenlijks aan over houden.
Maar dat is voor mij als consument niet mijn pakkie an. Daar hoef ik me niet druk om te maken.
20/25 euro wil ik uitgeven voor een uur. 40/45 niet. En als dat niet mogelijk is, heb ik pech. Zo simpel is het.
Door Cathelijn
Wij hebben niet altijd een sporenloper beschikbaar, dus dan doen we het zo. En dan word je in de gaten gehouden via de verrekijker.
Volgende week gaat mijn vader mee, die gaat op aanwijzen van de juf het spoor lopen zodat zij inderdaad bij mij kan blijven.
Ilan moet nog leren wat te doen als hij het even niet meer weet, dus die situatie gaan we creëren.
Door Kaela
Nadia schreef: Het zal dan een lompe vergelijking zijn. Ja het werk dat ik doe kan ook met 4 jaar studie. Maar helaas vind ik geen werk wat aansluit op mijn studie. Dat ter zijde.

Ik probeer alleen uit te leggen waar mijn gedachte op gebaseerd is dat ik het gewoon te duur vind.
Mij zal het werkelijk en dat meen ik een worst wezen wat iemand netto overhoud. Ik zal nooit zeggen ik betaal dat niet want je verdient te veel. Ik kijk niet verder dan wat ik onder de streep moet betalen. Want dat is het gene wat ik in mijn beurs voel. Tuurlijk hoop ik dat de gene die de diensten aanbied er wat fatsoenlijks aan over houden.
Maar dat is voor mij als consument niet mijn pakkie an. Daar hoef ik me niet druk om te maken.
20/25 euro wil ik uitgeven voor een uur. 40/45 niet. En als dat niet mogelijk is, heb ik pech. Zo simpel is het.
Dat is je goed recht. Maar daar zitten dus wel consequenties aan. Want van 20 euro per uur kan een speurjuf dus niet leven en dan wordt dat dus ook niet aangeboden. Wil je max 20-25 euro per uur betalen, zal je dus in groepen moeten gaan werken. Dat is prima, maar dat is dus wel een logische consequentie.

Mij maakt het wel uit wat iemand er aan over houdt. Namelijk vanwege jou eerste opmerking: ik vind geen werk wat aansluit op mijn studie. En zo is het ook voor verreweg de meeste mensen die iets met dieren gaan doen. Er is geen droog brood in te verdienen, omdat er heel erg veel onder de prijs wordt aangeboden, simpelweg omdat men er niet meer voor over heeft.

Ik zal wel gek zijn, maar ik heb er bij mijn hondenschool op aangedrongen dat ze de prijzen moet verhogen. Ik vind dat iemand een eerlijke boterham in dit werk moet kunnen verdienen en dat kan alleen als de consument ook een eerlijke prijs wil betalen.
Door chipjolie
Cathelijn schreef: Een uur les is helemaal niet te lang hoor. Je staat eerst te wachten tot de juf het spoor heeft gelopen, dan loop je dat spoor zelf, dan wordt het even nabesproken en dan ben je al ruim een kwartier onderweg...

ik vind het ook niet te lang.. ook niet voor een jonge hond als bisou... de eerste keer heb ik een half uur gedaan, de laatste keer al een uur
je ziet snel genoeg of ze moe worden of niet (veel fouten maken)
Door Kinnie
Ik sluit me aan bij Nadia.
Daarnaast is het ook een keuze van de : "speurjuf" zelf hoe deze de lessen invult. Ik leer meer door met meerdere (max 4) mensen bezig te zijn. Geen extra spoorloper nodig, want dat doe je voor elkaar.
Zoals eerder gezegd, ik betaal 5 euro per les en dan lopen we per persoon minimaal twee flinke sporen (afhankelijk van het niveau). Inderdaad, dit is erg goedkoop. Maar goed, als degene die de lessen geeft, hier niet van kan leven, zou ze echt niet zo weinig vragen. Ze vraagt eigenlijk 55euro per kwartaal, ze geeft ook nog andere lessen/cursussen voor hetzelfde bedrag. En ja, dit is spotgoedkoop. Ik zou dit ook blijven doen als ze het dubbele zou vragen. Maar 40-45 per úúr, nee nooit. Een workshop wel, maar niet iets terugkerends.
En ja, ook zei heeft meerdere opleidingen en cursussen gevolgd. Mijn opleiding was ook niet gratis

Edit: daarnaast denk ik dat wanneer het wel betaalbaarder zou zijn, er meer mensen zullen gaan speuren. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die dit bedrag te hoog vind en dat dat een van de voornaamste redenen is om het niet te doen.
Laatst gewijzigd door Kinnie op di 26 nov 2013, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chipjolie
ja wat opleiding betreft denk ik ook niet dat je als beginnend ondernemer alles door moet rekenen.. ik heb 4 jarige paardensport opleiding gedaan in deurne...als ik dat moet doorberekenen naar mijn pension klanten en paarden die ik verkoop rennen ze gillend weg  :biggrin2:
mijn eigen administratie ben ik ook maar een uur per week mee bezig
Door Juul
Als je in groepen werkt ga je dat bedrag per uur niet halen, hoor. Tenminste hier niet. Er gaat zoveel tijd af met het leggen van sporen, uitleggen en nabespreken en weer terug naar de verzamelplek lopen dat je per uur zelfs ongunstiger uitkomt als met privé-les. Ik kan er niet van leven iig. Ik probeer het ook bewust wat laag drempeliger te houden.

Daarvoor in de plaats verwacht ik wel ook inzet van de leden. Dat mensen sporen voor elkaar lopen, dus ook af en toe wel een hele tijd ergens in de bosjes zitten wachten als het even niet zo lekker loopt met degene die je komt zoeken. En zoveel mogelijk aanwezig want de rest is ook van jou afhankelijk. Gek genoeg lijkt dat vaak een groter probleem te zijn/worden.

Ik vind het trouwens lastig om met zoeken en speuren per tijdseenheid te werken. Het kan zomaar zijn dat de situatie zo is dat een hond met 15 minuten al "vol" zit. Een andere keer kan een hond wat herhalingen goed gebruiken of heeft gewoon meer tijd nodig om een probleem goed uit te werken.
Door Nadia
Tuurlijk mag iemand een eerlijke boterham verdienen.
Maar ik kijk alleen naar wat ik mag betalen. Niet naar wat de ander overhoud.
Zo zal ik ook nooit zeuren voor da prijzen.

Maar ik zal geen schifting maken bij wie ik les neem op basis wat deze overhoud. En ik zal al helemaal niet pleiten voor duurdere lessen. Ik neem aan dat de eigenaar van de honden school zijn prijzen prima kan bepalen.

Ik wil zeker een eerlijke prijs betalen, maar wie bepaald wat eerlijk is? Als al bijna de helft naar de belasting dienst gaat vind ik dat niet meer eerlijk.

Het speuren is voor mij een luxe niet wat standaard bij het houden van de hond hoort.
Als ik voor het zelfde geld 5 treibball lessen kan krijgen waar ik net zo veel plezier aan beleef kies ik daar voor.
Van mij mag de juf 40 euro overhouden van de 45 (bij wijze van he) dat maakt het voor mijn portemonnee niet minder duur. Evenals ze maar 5 euro zou overhouden. Uiteraard gun ik haar de 40. Maar daar kijk ik als klant niet naar.
Door Irish
Kinnie schreef:
Edit: daarnaast denk ik dat wanneer het wel betaalbaarder zou zijn, er meer mensen zullen gaan speuren. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die dit bedrag te hoog vind en dat dat een van de voornaamste redenen is om het niet te doen.
Ja, dat denk ik ook. Daarom mijn interesse vraag naar wat men een schappelijk bedrag zou vinden voor speuren :)
Door Kaela
Nadia schreef: Tuurlijk mag iemand een eerlijke boterham verdienen.
Maar ik kijk alleen naar wat ik mag betalen. Niet naar wat de ander overhoud.
Zo zal ik ook nooit zeuren voor da prijzen.

Maar ik zal geen schifting maken bij wie ik les neem op basis wat deze overhoud. En ik zal al helemaal niet pleiten voor duurdere lessen. Ik neem aan dat de eigenaar van de honden school zijn prijzen prima kan bepalen.

Ik wil zeker een eerlijke prijs betalen, maar wie bepaald wat eerlijk is? Als al bijna de helft naar de belasting dienst gaat vind ik dat niet meer eerlijk.

Het speuren is voor mij een luxe niet wat standaard bij het houden van de hond hoort.
Als ik voor het zelfde geld 5 treibball lessen kan krijgen waar ik net zo veel plezier aan beleef kies ik daar voor.
Van mij mag de juf 40 euro overhouden van de 45 (bij wijze van he) dat maakt het voor mijn portemonnee niet minder duur. Evenals ze maar 5 euro zou overhouden. Uiteraard gun ik haar de 40. Maar daar kijk ik als klant niet naar.
Uh, deze volg ik niet. Wat is daar niet meer eerlijk aan?

En nee, de eigenaar van de hondenschool kan zijn prijzen niet prima zelf bepalen. Net zoals dat Iris dat op dit moment niet kan. Want, wat de consument wil betalen is niet het bedrag waar de lesgever van kan leven. Dus wat ga je dan doen? Een lagere prijs rekenen en dus amper wat overhouden? Waar moet je dan van leven? Of een hogere prijs en men haakt af?

Ik kijk daar als klant dus wel naar, want als iedereen afhaakt omdat ze de prijs te hoog vinden of mijn juf stopt met lesgeven omdat ze er niet van rond kan komen, dan ben ik mijn fijne juf kwijt!
Door Nadia
Ik vind het niet fair dat er zo veel afgedragen moet worden naar de belastingdienst. Niet alleen in deze situatie.

Tja maar als de juf niet kan rondkomen zal ze toch zelf de prijzen moeten aanpassen. Dat ga ik niet voor haar doen.

Ik betaal nu 65 euro voor 8 lessen. Vind dat best goedkoop. Ik vind de lessen daar echt heel fijn. Maar ik ga toch niet naar Judith toe en zeg, goh als ik jou was zou ik 80 euro voor 8 lessen vragen. Wat ik nog steeds een nette prijs vind.
Ben geen dief van mijn eigen beurs.
Door Kaela
Nadia schreef: Ik vind het niet fair dat er zo veel afgedragen moet worden naar de belastingdienst. Niet alleen in deze situatie.

Tja maar als de juf niet kan rondkomen zal ze toch zelf de prijzen moeten aanpassen. Dat ga ik niet voor haar doen.

Ik betaal nu 65 euro voor 8 lessen. Vind dat best goedkoop. Ik vind de lessen daar echt heel fijn. Maar ik ga toch niet naar Judith toe en zeg, goh als ik jou was zou ik 80 euro voor 8 lessen vragen. Wat ik nog steeds een nette prijs vind.
Ben geen dief van mijn eigen beurs.
Ja, dat kan je niet eerlijk vinden, maar we wonen in Nederland en de belasting moet toch echt wel betaald worden. Dus ik snap de opmerking specifiek in de context van lesgeld niet.

Ik ben ook geen dief van mijn portemonnee, maar ik wil wél dat mijn juffen les blijven geven. En als de consument niet een fatsoenlijke prijs wil betalen, houden ze daar vroeger of later mee op. En dan ben ik mijn juffen kwijt en heb ik een probleem! Dus ik heb wel gezegd dat ze ipv 30 euro mooi 40 of 45 euro voor een workshop moet  gaan vragen, zodat ze er iets aan overhoudt. Dan kan ik tenminste leuk workshops blijven volgen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door