Nadia schreef:
Het zal dan een lompe vergelijking zijn. Ja het werk dat ik doe kan ook met 4 jaar studie. Maar helaas vind ik geen werk wat aansluit op mijn studie. Dat ter zijde.
Ik probeer alleen uit te leggen waar mijn gedachte op gebaseerd is dat ik het gewoon te duur vind.
Mij zal het werkelijk en dat meen ik een worst wezen wat iemand netto overhoud. Ik zal nooit zeggen ik betaal dat niet want je verdient te veel. Ik kijk niet verder dan wat ik onder de streep moet betalen. Want dat is het gene wat ik in mijn beurs voel. Tuurlijk hoop ik dat de gene die de diensten aanbied er wat fatsoenlijks aan over houden.
Maar dat is voor mij als consument niet mijn pakkie an. Daar hoef ik me niet druk om te maken.
20/25 euro wil ik uitgeven voor een uur. 40/45 niet. En als dat niet mogelijk is, heb ik pech. Zo simpel is het.
Dat is je goed recht. Maar daar zitten dus wel consequenties aan. Want van 20 euro per uur kan een speurjuf dus niet leven en dan wordt dat dus ook niet aangeboden. Wil je max 20-25 euro per uur betalen, zal je dus in groepen moeten gaan werken. Dat is prima, maar dat is dus wel een logische consequentie.
Mij maakt het wel uit wat iemand er aan over houdt. Namelijk vanwege jou eerste opmerking: ik vind geen werk wat aansluit op mijn studie. En zo is het ook voor verreweg de meeste mensen die iets met dieren gaan doen. Er is geen droog brood in te verdienen, omdat er heel erg veel onder de prijs wordt aangeboden, simpelweg omdat men er niet meer voor over heeft.
Ik zal wel gek zijn, maar ik heb er bij mijn hondenschool op aangedrongen dat ze de prijzen moet verhogen. Ik vind dat iemand een eerlijke boterham in dit werk moet kunnen verdienen en dat kan alleen als de consument ook een eerlijke prijs wil betalen.