Ahh die Joep heeft het inmiddels wel door, dat hij niet altijd mee mag. Hij gaat al weer braaf, net zoals hij altijd deed, in zijn mand zitten om een snoepje te krijgen. Om daarna door te lopen naar de bank, uiteraard

Alleen savonds hebben we een probleem, want hij is het nu wel gewend om bij ons op bed te slapen, en staat dus meteen kwispelend bij de gangdeur als hij merkt dat het bedtijd is

zurca schreef:Sorry...late reactie![]()
Ziggy heeft veel stress gekregen. Andere honden kunnen heel eng zijn, wandelen met mij alleen is kompleet aan "banden gelegt". Een paar vaste routes gaan redelijk maar wijk ik daar van af dan is er stress. In Garderen kan ik met haar het bos niet in, stress..paniek. Wel met mijn vriend samen, dan gaat het veel beter. Autorijden is drama, zoveel stress.
Al met al denken wij dat Tous in veel dingen haar voorbeeld is geweest, als hij het goed vond zal het wel goed geweest zijn. Ze zal in Tous ook bescherming gezien hebben met andere honden/wandelen. Tous liep altijd, letterlijk en figuurlijk voorop. Daarnaast heeft ze in een korte tijd 2 operaties gehad, is ze echt goed ziek geweest en dat samen met de narcose zullen haar geen goed gedaan hebben. Een van de operaties is een castratie geweest en ik denk dat door de "state of mind" die ze toen had en nu het gebrek aan hormonen dit alles bij elkaar een optelsom is geworden.
Ze krijgt, onder begeleiding bloesem remedies maar helaas merken we amper verschil.
We hebben wel bedacht of we er een tweede hond bij zouden nemen maar vooralsnog besloten dit niet te doen. Een tweede hond hoeft geen oplossing te zijn en stel dat een andere hond haar stress in bepaalde situaties over zou nemen?