Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Heb je al een samen met een andere hond gelopen, die ze kent, om te kijken of ze zich dan beter voelt?

Ahh die Joep heeft het inmiddels wel door, dat hij niet altijd mee mag. Hij gaat al weer braaf, net zoals hij altijd deed, in zijn mand zitten om een snoepje te krijgen. Om daarna door te lopen naar de bank, uiteraard ;)
Alleen savonds hebben we een probleem, want hij is het nu wel gewend om bij ons op bed te slapen, en staat dus meteen kwispelend bij de gangdeur als hij merkt dat het bedtijd is ::)

zurca schreef:Sorry...late reactie :-[

Ziggy heeft veel stress gekregen. Andere honden kunnen heel eng zijn, wandelen met mij alleen is kompleet aan "banden gelegt". Een paar vaste routes gaan redelijk maar wijk ik daar van af dan is er stress. In Garderen kan ik met haar het bos niet in, stress..paniek. Wel met mijn vriend samen, dan gaat het veel beter. Autorijden is drama, zoveel stress.
Al met al denken wij dat Tous in veel dingen haar voorbeeld is geweest, als hij het goed vond zal het wel goed geweest zijn. Ze zal in Tous ook bescherming gezien hebben met andere honden/wandelen. Tous liep altijd, letterlijk en figuurlijk voorop. Daarnaast heeft ze in een korte tijd 2 operaties gehad, is ze echt goed ziek geweest en dat samen met de narcose zullen haar geen goed gedaan hebben. Een van de operaties is een castratie geweest en ik denk dat door de "state of mind" die ze toen had en nu het gebrek aan hormonen dit alles bij elkaar een optelsom is geworden.
Ze krijgt, onder begeleiding bloesem remedies maar helaas merken we amper verschil.

We hebben wel bedacht of we er een tweede hond bij zouden nemen maar vooralsnog besloten dit niet te doen. Een tweede hond hoeft geen oplossing te zijn en stel dat een andere hond haar stress in bepaalde situaties over zou nemen?
Door koekje
Is het 'erg' als joep bij jullie slaapt? Ik heb ook standaard een peuter en minimaal 1 kat bij me in bed, maar joep neemt misschien teveel plek in. Volgens mij slaapt het wel lekker, hij kan zo aanstekelijk slapen.
Door eelke
koekje schreef:Is het 'erg' als joep bij jullie slaapt? Ik heb ook standaard een peuter en minimaal 1 kat bij me in bed, maar joep neemt misschien teveel plek in. Volgens mij slaapt het wel lekker, hij kan zo aanstekelijk slapen.
Over het algemeen niet. Hij slaapt prima, wel het liefst op mijn helft want ik heb een elektrische deken. Maar in het geval van natgeregend/een keer beter geen trap lopen/of zo'n geval als in mijn vorige onderschrift, kan het wel eens handig zijn dat hij beneden slaapt, zonder dat wij dan vervolgens wakker liggen van schuldgevoel. :P
Door zurca
Als ik samen met mijn ouders en hun hond mee loop dan gaat ze wel mee een andere wandeling lopen maar er blijft wel wat stress. Maar ik kan dan wel met haar het bos in, alleen met haar is echt een grote "nee". Er is dan dus wel vooruitgang maar ik weet niet hoe het zal gaan als ik de hond van mijn ouders en Ziggy zelf mee zal nemen. (zonder mijn ouders dus) Is weleens te proberen. ;)
Door eelke
zurca schreef:Als ik samen met mijn ouders en hun hond mee loop dan gaat ze wel mee een andere wandeling lopen maar er blijft wel wat stress. Maar ik kan dan wel met haar het bos in, alleen met haar is echt een grote "nee". Er is dan dus wel vooruitgang maar ik weet niet hoe het zal gaan als ik de hond van mijn ouders en Ziggy zelf mee zal nemen. (zonder mijn ouders dus) Is weleens te proberen. ;)
Heb je er al eens aan gedacht om samen dingen te gaan doen, die haar zelfvertrouwen vergroten? Behendigheid of zoiets anders?
Vaker wandelen met je ouders en/of hond is sowieso goed, denk ik. Misschien went ze dan opnieuw aan het wandelen met jou.
Door zurca
Ziggy is niet zo van het "dingen doen" :-\
We hebben een tijdje praktijkspeuren gedaan maar daar vond ze geen klap aan, gaf haar alleen maar stress. (dit was overgens toen Tous er nog was) Verder is Ziggy gewoon een "bank-hang-hondje". Een extra wandeling valt ook niet tot haar mogelijkheden want tja... liever lui dan moe he?! :biggrin2:
Als ik met haar in Garderen ben dan wandelen we dagelijks met mijn ouders en hun hond.

Verder zal ik eens nadenken of er iets is wat ik met haar kan doen want haar veranderingen hebben ook wel met mij te maken. Al heb ik geen idee hoe of wat maar met mij alleen is ze anders dan met andere (bekende) erbij.

Ik heb al wel zitten lezen over T-touch. Zijn er hier mensen die ervaring hebben hiermee? Is dat iets wat je jezelf kan leren? Weet iemand een goede website of eventueel een boek?
Door Siberienne
zurca schreef:Ziggy is niet zo van het "dingen doen" :-\
We hebben een tijdje praktijkspeuren gedaan maar daar vond ze geen klap aan, gaf haar alleen maar stress. (dit was overgens toen Tous er nog was) Verder is Ziggy gewoon een "bank-hang-hondje". Een extra wandeling valt ook niet tot haar mogelijkheden want tja... liever lui dan moe he?! :biggrin2:
Als ik met haar in Garderen ben dan wandelen we dagelijks met mijn ouders en hun hond.

Verder zal ik eens nadenken of er iets is wat ik met haar kan doen want haar veranderingen hebben ook wel met mij te maken. Al heb ik geen idee hoe of wat maar met mij alleen is ze anders dan met andere (bekende) erbij.

Ik heb al wel zitten lezen over T-touch. Zijn er hier mensen die ervaring hebben hiermee? Is dat iets wat je jezelf kan leren? Weet iemand een goede website of eventueel een boek?

Een beetje. Ik heb het boek van Linda Tellington Jones gekocht en van daaruit geoefend maar ik vind het een heel onpraktisch boek. Helaas is het een ebook dus ik kan het je ook niet lenen.
Wel gewone massage gedaan met Spot, ook een keer een workshop daarover. Ik heb nog wel eens gedacht over een cursus maar is er nooit van gekomen. De mevrouw die voor haar opleiding tot hondenmasseur op spot geoefend heeft vond ttouch wat vaag en de cursus op haar opleiding wazig, en toen dacht ik als jij dat al wazig vindt.... ;) ;) ;)
Overigens zit in het boek bij ttouch niet alleen massage maar ook een deel balans en coördinatie. Zou dat niet iets voor haar zijn?
Ik
Door Spikkelneus

TTouch zou kunnen, maar dan ben jij vooral aan het werk. Dat is niet erg, je bent wel lekker met je hond bezig en ze worden er absoluut relaxter van. Ik zou niet zelf aan de slag gaan, maar een instructeur in de arm nemen. Ik heb les gehad van Ellen Angelino (TTouch4all), leuk mens, een aanrader.
Verder denk ik dat hersenwerken misschien wel iets voor Ziggy is? Houdt ze wel van eten? Ellen Angelino is ook hersenwerk-begeleider. En ze maakt Bach Bloesem mixen en werkt met etherische olien. Ze maakt samen met jou een plan voor je hond, welke methode het best past en dan kunnen jullie aan de slag.

Ik kan je het boek van Linda Tellington-Jones wel lenen als je het wilt proberen?
Een workshop/begeleiding zou echter misschien inderdaad wel handig zijn, ik vind het zelf niet altijd helemaal duidelijk wat precies de bedoeling is.

Ik heb simpele ttouch met Bella gedaan. Bella's fysio heeft me instructies gegeven en me het boek aangeraden.
Door Els&Flow
Ik heb een ttouch workshop met Flow gedaan en heb daar veel baat bij. Nou is zij een uitermate gemakkelijke dame in de omgang maar die workshop was leuk en leerzaam. Ik heb hem in Woerden gedaan bij Sabina van Loon.
Door Nynke
Begin december ben ik 's nachts naar het ziekenhuis vervoerd omdat ik geheel de weg kwijt was.
Ik werd 's nachts wakker, zei een paar keer hardop 'afschuwelijk!' en ben daarna op het bed gevallen. Richard werd natuurlijk wakker maar ik herkende hem helemaal niet.
De hulpdiensten kwamen nadat Rik 1122 gebeld heeft en ik schijn zodanig wakker te zijn geworden dat ik met behulp van 2 brandweermensen de trap afgekomen ben omdat de trap te steil is voor een brancard. Zo zijn we naar het ziekenhuis gegaan. In de ambulance ben ik even bij geweest. Pas na een paar uur werd ik helderder.
Twee dagen later heb ik een EEG en een MRI gehad. De neuroloog dacht dat het of een flauwte was geweest of een epilepsie aanval. Dat laatste was natuurlijk niet te hopen ivm mijn werk :-\

Ondertussen zijn we 5 weken verder en heb ik ook een slaap-EEG gehad. 30 januari krijg ik de officiële uitslag maar het is bijna zeker dat het een eenmalig "grapje"van mijn lijf was omdat ik die dag ten eerste overdag heel veel kilo's gesjouwd had en 's avonds uitgebreid uit eten was geweest, waarna ik 's nachts ook nog eens behoorlijk ruzie in mijn darmen heb gehad.

In elk geval hoop ik nu medisch weer een tijdje, een paar jaar zeg maar, klaar te zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door