Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
Spikkelneus schreef:Buiten is het vannacht niet onder de 26 gekomen en binnen is het 29. Zaaaaaaalig begin van de dag :-X
Hier ook. Alleen is het binnen 27 bij mij. Hopelijk de laatste dag. Ben er zo klaar mee.
Door Too
Spikkelneus schreef:Buiten is het vannacht niet onder de 26 gekomen en binnen is het 29. Zaaaaaaalig begin van de dag :-X

Echt he... dit is zo afzien! Hoe doen je senioren het?

Eigenlijk moet ik werken : buiten, in de stad.. daggutniet, ze mogen het zonder mij doen vandaag.
Morgen wil ik het overwegen maar voordat zo'n stad wat afgekoeld is, helemaal van die pleinen met zwarte stenen :-X
Door Paulus5
Too schreef:Echt he... dit is zo afzien! Hoe doen je senioren het?

Eigenlijk moet ik werken : buiten, in de stad.. daggutniet, ze mogen het zonder mij doen vandaag.
Morgen wil ik het overwegen maar voordat zo'n stad wat afgekoeld is, helemaal van die pleinen met zwarte stenen :-X
Vele senioren zijn gewend van in een heel warm huis te zitten maar denk dat dit ook wel puffen was. Zag gisteren morgen een meneer op de fiets, rond de 80 denk ik met een jas aan, zo rond 11u toen het al 37 graden was ongeveer...
Als hij niet meer doorheeft hoe warm het was, heb ik echt medeleven met dat ventje

Wat doe je buiten dan wel? Is het heel de tijd buiten?
Door Kaio
heb zojuist eventjes een beetje de hor gerepareerd....drupt het zweet al van mijn voorhoofd, sijpelt langs mijn rug.... :-X Wordt weer een fijne dag vandaag. Maar wel de laatste hete deze keer:wavetowel2: :wavetowel2: :wavetowel2: :D
Door Too
Paulus5 schreef:
Vele senioren zijn gewend van in een heel warm huis te zitten maar denk dat dit ook wel puffen was. Zag gisteren morgen een meneer op de fiets, rond de 80 denk ik met een jas aan, zo rond 11u toen het al 37 graden was ongeveer...
Als hij niet meer doorheeft hoe warm het was, heb ik echt medeleven met dat ventje

Wat doe je buiten dan wel? Is het heel de tijd buiten?

:)
Ik doelde eigenlijk op Spikkelneus d'r senioren .. de honden.

Ja nee oude mensen hebben t ook heel lastig nu vaak is hun warmtehuishouding wat sleets èn is de dorstprikkel wat minder.

Ik werk op de markt dus ja helemaal buiten, geen voorzieningen
Door Siberienne
Sterkte iedereen vandaag!

Vanmorgen 25,5 in de woonkamer, dus on huis ‘doet’ het zo slecht nog niet. Zometeen naar ‘t werk in airco. Vandaag is ml thuis met de hondjes. In de tuin de luifel weer opgehangen want de hortensia’s hebben het ook zwaar
Door tt-tjes
Lizzy schreef:Je moet ze alleen niet dubbel vouwen en weg leggen.... Die van mij waren allemaal ongelofelijk goor beschimmeld terwijl ik ze echt ontzettend goed schoon had gemaakt EN droog had gemaakt. Ze lagen op zolder, ook een super droge plek. Echt zo goor dat we ze in een vuilniszak hebben gedaan op zolder, door de voordeur naar buiten zijn gerend en ze in de container hebben laten zakken. Dat was ook het moment dat ik riep "EN NU KOMT ER EEN AIRCO". Ik was zo pissig, vier van die dure dingen de container in >:(
Die ik heb hoef ik niet nat te maken. Kunnen dan ook niet schimmelen. Heb ze al jaren en gaan iedere winter weer terug in de doos
Door Lizzy
tt-tjes schreef:Die ik heb hoef ik niet nat te maken. Kunnen dan ook niet schimmelen. Heb ze al jaren en gaan iedere winter weer terug in de doos
Ik heb ze ook niet nat gemaakt! Dit waren van die matten die koud worden door druk (gewicht van het lichaam). Overigens is dit bij een vriendin van mij ook gebeurd, dus kennelijk kan het :-\

Wij gaan sparen voor een 2de airco. Ik liep gisterenavond naar boven om te gaan slapen, ik denk dat het 38 graden boven was. Ik kreeg direct een appelflauwte. Dus heb een matrasje naar beneden gezeuld en ben in de woonkamer gaan liggen. M'n rug doet het niet meer :-X
Door zurca
Zoals het gisteren en vanacht was...wat een hel :-[ :-X
Overdag die hitte is al erg maar dat het dan niet gaat afkoelen in de avond...pff de horror.
Ik slaap heel de week al beneden, op een luchtbed. Boven is het ver boven de 30 graden, beneden is het 27 graden en dat was dan gisteren. Daarvoor was het nog iets koeler.
Vandaag nog doorkomen en dan hopelijk wat verkoeling...
Door Kaio
oo wij slapen in de kelder, dat is nog te doen nu.
Slaapkamer is een gratis sauna, pfff dat mensen sauna leuk vinden ..... niks aan hoor....

Mijn lichaam is nu echt van streek, dus ik ga zo op de bank liggen voor netflix, beweging gaat fout nu...
Daarna al het eten van vandaag voorbereiden want om zo'n 3 uur smiddags krijg ik het helemaal niet geregeld meer vaak.

Hier komt overigens ook meteen een airco voor de slaapkamer. Dus gelijk 2.. En vrees volgend jaar nog eentje voor de werkkamer. Dan hebben we de belangrijkste wel gehad.

Opa gisteren weer wat extra gekoeld. Vanochtend lag ie braaf voor de airco. Opa heeft nu wel een heel saai leven, liggen, slapen , eten, af en toe de tuin in om wat te dumpen, die neem ik echt niet wandelen, die kan normaal maar 1km , nu doe ik hem niks aan. Die andere 2 gaan smorgens nog mee om te wandelen, ook vandaag en gister maar 1 km, Fozzy hijgt al flink na 100 meter, die is ja ook bijna 8 en dat merk je zo wel ja.
Morgen waterwerken in de regen ;D Zal ze wel afkoelen dan :biggrin2:
Door Lizzy
Eén groot voordeel aan dat warme weer. Ik kan lekker buiten douchen :biggrin2:
Door Kaio
Lizzy schreef:Eén groot voordeel aan dat warme weer. Ik kan lekker buiten douchen :biggrin2:
:biggrin2:

Nadeel? dat de badkamer zo helemaal niet opschiet?
Door Ingeborg1958
Lizzy schreef:
Wij gaan sparen voor een 2de airco. Ik liep gisterenavond naar boven om te gaan slapen, ik denk dat het 38 graden boven was. Ik kreeg direct een appelflauwte. Dus heb een matrasje naar beneden gezeuld en ben in de woonkamer gaan liggen. M'n rug doet het niet meer :-X
Héél goed plan Lizzy, ik zet hem boven een half uur van te voren even flink aan en dan gaat ie op een vriendelijke nacht / comfort stand. Wij slapen heerlijk!!
Bij normale zomertemperaturen slaat hij dan na een paar uur uit ( zelf ingesteld) maar nu blijft hij de hele nacht lekker aan. Van de week had ik geprobeerd de airco halverwege de nacht uit te zetten, binnen een half uur dreef ik mn bed uit. :???:
Door Kaela
Lizzy schreef:Eén groot voordeel aan dat warme weer. Ik kan lekker buiten douchen :biggrin2:

;D

Hier vroeg wakker en een paar klusjes gedaan. We moeten zo met Charlie naar de dierenarts. Bij de een konden we vanmiddag terecht, maar gelukkig kunnen we bij een andere dierenarts al in de ochtend komen. Hij zal even vastgehouden moeten worden en dat levert veel lichaamswarmte op van de stress. Dus hoe eerder we dat achter de rug hebben hoe beter.

Verder vandaag maar niets doen. Nieuw luisterboekje uitzoeken en in de hangmat. Vanaf morgen wordt het al iets beter!
Door Spikkelneus
Too schreef:Echt he... dit is zo afzien! Hoe doen je senioren het?

De senioren hebben het zwaar, maar ze zijn heel dapper en berustend. Nuria had afgelopen weekend nog buikgriep - niks eten en drinken meer dan 2 dagen, gal overgeven en diarree. Dus ook geen hartmedicatie erin kunnen krijgen, want ze verdroeg echt geen ml vocht. Elke dag 2x infuus heeft haar erdoor gesleept en gelukkig is ze net voor de hitte dinsdag weer wat opgeknapt, maar het oude meisje heeft een flinke klap gehad :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door