Inductie/ elektrische kookplaat
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- pearlsofpassion
- Moderator
Re: Inductie/ elektrische kookplaat
Jawel, alles. Je kan het toch niet vermijden.
Dat bedoel ik dus
In alles zit wel iets in wat je soms niet eens weet
In alles zit wel iets in wat je soms niet eens weet
Nou, dat is zo hoor. En waren gluten in tarwe eerst hartstikke gezond (boterhammetje pindakaas) zijn gluten nu dodelijk. En misschien over 20 jaar weer best gezond.
Nee toch, alleen voor mensen met bepaalde ziekte en mensen die persee een bepaald dieet aanhangen?Lizzy schreef: za 27 jul 2024, 12:59 Nou, dat is zo hoor. En waren gluten in tarwe eerst hartstikke gezond (boterhammetje pindakaas) zijn gluten nu dodelijk. En misschien over 20 jaar weer best gezond.
Anyways leven is dodelijk, ooit ga je dood ( tot nu toe toch dan )
Dus zou zeggen niet overal druk om maken
Robert Long heeft er ooit eens een liedje over gemaakt...
Precies. Als je daar geen last van hebt zijn gluten juist hartstikke gezond en een essentieel onderdeel van je dieet.Kaio schreef: ma 29 jul 2024, 17:30 Nee toch, alleen voor mensen met bepaalde ziekte en mensen die persee een bepaald dieet aanhangen?
Anyways leven is dodelijk, ooit ga je dood ( tot nu toe toch dan )
Dus zou zeggen niet overal druk om makenHeeft ook geen zin
- pearlsofpassion
- Moderator
Bwah, essentieel zou ik nu ook niet zeggen.
Ik geloof niet dat ze echt gezond zijn. Maar ook niet vreselijk ongezond. Het zijn de producten waar ze meestal inzitten die ongezond zijn. Met witte tarwebloem. Zeker in de mate waarin we ze doorgaans eten. De meeste mensen eten niet vaak volkoren brood. En we eten in het algemeen te veel brood, gebak en pasta en andere deegwaren. Zelfs als het volkoren is.
Ik geloof niet dat ze echt gezond zijn. Maar ook niet vreselijk ongezond. Het zijn de producten waar ze meestal inzitten die ongezond zijn. Met witte tarwebloem. Zeker in de mate waarin we ze doorgaans eten. De meeste mensen eten niet vaak volkoren brood. En we eten in het algemeen te veel brood, gebak en pasta en andere deegwaren. Zelfs als het volkoren is.
Eiwitten zijn echt essentieel. Zonder die kun je niet.pearlsofpassion schreef: di 30 jul 2024, 01:25 Bwah, essentieel zou ik nu ook niet zeggen.
Rest van energie kun je uit vet en/of koolhydraten halen. Waarbij koolhydraten wel veel meer volume hebben dan ver per energie eenheid, en door vezels vullende vermogen.
En wellicht als je idd veel graanproducten eet gaat dat vaak ten koste van je groemne consumptie. Denk dat dat dan het grootste probleem is
- pearlsofpassion
- Moderator
Gluten zijn nu wel geen hoogwaardige eiwitten hoor.
En gaan ook altijd samen met veel meer koolhydraten.
Niet ideaal als bron van eiwit.
Dan ben je idd beter met groenten, peulvruchten, paddestoelen of pitten en zaden als bron van plantaardige eiwitten. Granen zijn ook zaden, maar zo veranderd tov de natuurlijke ( eeuwen geselecteerd op hoger zetmeelgehalte) dat ze dus minder gezond zijn en soms problemen opleveren.
En zoals altijd, eet gevarieerd en wissel af.
Niet te veel van hetzelfde. Dat is vaak het probleem met graanproducten. De balans is zoek.
En essentieel zijn ze naar mijn mening zeker niet.
En gaan ook altijd samen met veel meer koolhydraten.
Niet ideaal als bron van eiwit.
Dan ben je idd beter met groenten, peulvruchten, paddestoelen of pitten en zaden als bron van plantaardige eiwitten. Granen zijn ook zaden, maar zo veranderd tov de natuurlijke ( eeuwen geselecteerd op hoger zetmeelgehalte) dat ze dus minder gezond zijn en soms problemen opleveren.
En zoals altijd, eet gevarieerd en wissel af.
Niet te veel van hetzelfde. Dat is vaak het probleem met graanproducten. De balans is zoek.
En essentieel zijn ze naar mijn mening zeker niet.
Leo's diëtiste zegt dat gluten (ook bij gezonde mensen die geen gluten intolerantie hebben) de darmwand irriteert.
Die ken ik niet. Wij hebben een koekenpan van TVS natura. Ik vind hem als anti-aanbakpan heel erg goed.
Ik ken hem ook niet maar dacht dat brabantia wel goed merk is
- pearlsofpassion
- Moderator
Ja, das een greenpan. Dat zijn keramische pannen.
Qua anti-aanbak willen wij niets anders meer.
Dus een goede keuze? Dan ga ik er 1 of 2 kopen voor me nieuwe inductieplaatpearlsofpassion schreef: wo 07 aug 2024, 14:58 Ja, das een greenpan. Dat zijn keramische pannen.