Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
eelke schreef:Ben ik nog steeds wel van onder de indruk eigenlijk. Ergens wist ik wel dat het 'na vaccinatie alleen nog milde klachten' betekend dat je niet in het ziekenhuis terecht komt, maar mild vind ik dan toch een verkeerde term.ja, ik vind mild ook een verkeerde term.
sam28 schreef: ja, ik vind mild ook een verkeerde term.Neem ajb de tijd om te herstellen!!!!! Ik bedoel het goed
De slapte en zwakte vind ik echt heel erg tegenvallen. Conditioneel lijkt het mee te vallen en mijn hoofd wil ook wel gewoon. Alleen heb ik het gevoel dat ik gewoon steeds bijna door mijn benen zak en wil ik zitten of liggen. Ik ben ook zo vreselijk moe.
dinky89 schreef: ↑ma 21 mar 2022, 18:01 Ik hoor mijn collega's vooral over even flink verkouden en/of kriebelhoest. Die zijn nauwelijks ziek geweest en konden gewoon thuis blijven en aan het werk. Ander die ik ken is dan weer weken ziek geweest met vooral hoofdpijn. Daarnaast hoor ik veel die met name vermoeidheid tegen vinden vallen. Zijn wel allemaal gevaccineerd en verschillende gewoon rond de 30 en fit.Vermoeidheid is ook veel naarder dan de meeste mensen zich realiseren en ook nog eens maatschappelijk totaal niet geaccepteerd. Dat maakt het best lastig om te accepteren dat je er last van hebt en om je grenzen te respecteren.
Neem zeker de tijd om te herstellen Sam *knuffel*
Hopelijk gaat het steeds een beetje beter, ook bij jou Eelke!
sam28 schreef: ↑ma 21 mar 2022, 18:08 ja, ik vind mild ook een verkeerde term.Ja inderdaad, dat slappe! Ik heb vorige week wat sportoefeningen gedaan, en dat ging gewoon niet. Gewoon geen kracht in mijn benen etc.
De slapte en zwakte vind ik echt heel erg tegenvallen. Conditioneel lijkt het mee te vallen en mijn hoofd wil ook wel gewoon. Alleen heb ik het gevoel dat ik gewoon steeds bijna door mijn benen zak en wil ik zitten of liggen. Ik ben ook zo vreselijk moe.
pearlsofpassion schreef: ↑ma 21 mar 2022, 20:01 Het zou ook iets aangeboren (dus genetisch) zijn of je erg ziek wordt van corona of niet. Iets met affiniteit voor afweercellen, ik ben vergeten welke precies..Hmm, ik slik wel extra vit D.
En dan de vit D. Dat zou ook echt verschil maken.
pearlsofpassion schreef: ↑ma 21 mar 2022, 20:05 Dan gewoon genetisch pech?Ja, genoeg te bedenken inderdaad. Conclusie is volgens mij ook wel; je kunt niet voorkomen dat je er behoorlijk ziek van wordt. Waarschijnlijk wel de kans verkleinen.
Of idd verkeerd moment omdat je net zo gefeest had en vermoeid was?
En dan zijn er nog legio factoren ongetwijfeld.
eelke schreef:Ja inderdaad, dat slappe!Niet fijn voor jou maar ik vind het prettig dat je dit beschrijft. Ik voel me zo'n zepezaatje (hopelijk een bestaand woord
[•]
En ook labiel. Een week in je uppie is echt niet leuk, dat was emotioneel nog wel te doorstaan want ik ging in een soort cocon. Maar erna kwam de wereld weer enorm op mij af, viel er dus van alles flink tegen waardoor ik gemakkelijk over mijn grenzen ging, en was ik ook snel aan het janken
pearlsofpassion schreef:En dan de vit D. Dat zou ook echt verschil maken.Ik ben al 2 jr in de D gemarineerd
pearlsofpassion schreef: Of idd verkeerd moment omdat je net zo gefeest had en vermoeid was?Voor mij is de uitbraak van de oorlog in Oekraïne een aanslag geweest op mijn afweer. Daardoor is een diepe intense onveilige angst getriggerd en mijn afweer is erdoor verdwenen. Ik heb sindsdien de ene na de andere fysieke klacht of ik viel van de trap en vervolgens met de fiets. En het gedoe van vorige week met A was ook niet goed voor het herstel.
En dan zijn er nog legio factoren ongetwijfeld.
pearlsofpassion schreef: ↑ma 21 mar 2022, 20:01 Het zou ook iets aangeboren (dus genetisch) zijn of je erg ziek wordt van corona of niet. Iets met affiniteit voor afweercellen, ik ben vergeten welke precies..Dat geldt voor bijna alle infecties wel, dat er een bepaalde erfelijke component bij zit over hoe ziek je er van wordt.
En dan de vit D. Dat zou ook echt verschil maken.