Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Ja ik ben er ook erg blij mee.

Erg onderschat dus. Ik dacht met carnaval echt, nou ja, ik loop bewust het risico, ben ik erna een paar dagen ziek, maar ik heb nog vakantie dan, dus op tijd weer beter voor mijn eerste werk dag. Nou, dat viel toch mooi erg tegen.

Ben ik nog steeds wel van onder de indruk eigenlijk. Ergens wist ik wel dat het 'na vaccinatie alleen nog milde klachten' betekend dat je niet in het ziekenhuis terecht komt, maar mild vind ik dan toch een verkeerde term.
Ik hoop dat jullie (Sam en Eelke) snel weer de oude zijn!!!!! Hier op mn werk 3, waarvan 2 (ongevaccineerd) voor de 2de keer ziek zijn…. 1 is behoorlijk ziek (ze werkt sinds kort bij ons, heb nog niet met haar gewerkt, dus weet niets van haar vaccinaties enzo), 1 van de andere 2 is zaterdag weer gaan werken, geen klachten meer…..
De 3 hier thuis waren alleen snotverkouden, tegen de griep aan, maar na een week weer zo ver dat ze gewoon hun normale ritme konden oppakken….. Ben blij dat ik nog steeds nergens last van heb….. Maar een 2de booster ga ik niet meer halen…..
Door dinky89
Ik hoor mijn collega's vooral over even flink verkouden en/of kriebelhoest. Die zijn nauwelijks ziek geweest en konden gewoon thuis blijven en aan het werk. Ander die ik ken is dan weer weken ziek geweest met vooral hoofdpijn. Daarnaast hoor ik veel die met name vermoeidheid tegen vinden vallen. Zijn wel allemaal gevaccineerd en verschillende gewoon rond de 30 en fit.

Neem zeker de tijd om te herstellen Sam *knuffel*
Hopelijk gaat het steeds een beetje beter, ook bij jou Eelke!
Door sam28
eelke schreef:Ben ik nog steeds wel van onder de indruk eigenlijk. Ergens wist ik wel dat het 'na vaccinatie alleen nog milde klachten' betekend dat je niet in het ziekenhuis terecht komt, maar mild vind ik dan toch een verkeerde term.
ja, ik vind mild ook een verkeerde term.

De slapte en zwakte vind ik echt heel erg tegenvallen. Conditioneel lijkt het mee te vallen en mijn hoofd wil ook wel gewoon. Alleen heb ik het gevoel dat ik gewoon steeds bijna door mijn benen zak en wil ik zitten of liggen. Ik ben ook zo vreselijk moe.
sam28 schreef: ja, ik vind mild ook een verkeerde term.

De slapte en zwakte vind ik echt heel erg tegenvallen. Conditioneel lijkt het mee te vallen en mijn hoofd wil ook wel gewoon. Alleen heb ik het gevoel dat ik gewoon steeds bijna door mijn benen zak en wil ik zitten of liggen. Ik ben ook zo vreselijk moe.
Neem ajb de tijd om te herstellen!!!!! Ik bedoel het goed ;) …. Ik ben na mn operaties, paar jaar terug, ook te snel terug gegaan naar mn werk…. En dat heb ik geweten!!!!
Door Kaela
dinky89 schreef: ma 21 mar 2022, 18:01 Ik hoor mijn collega's vooral over even flink verkouden en/of kriebelhoest. Die zijn nauwelijks ziek geweest en konden gewoon thuis blijven en aan het werk. Ander die ik ken is dan weer weken ziek geweest met vooral hoofdpijn. Daarnaast hoor ik veel die met name vermoeidheid tegen vinden vallen. Zijn wel allemaal gevaccineerd en verschillende gewoon rond de 30 en fit.

Neem zeker de tijd om te herstellen Sam *knuffel*
Hopelijk gaat het steeds een beetje beter, ook bij jou Eelke!
Vermoeidheid is ook veel naarder dan de meeste mensen zich realiseren en ook nog eens maatschappelijk totaal niet geaccepteerd. Dat maakt het best lastig om te accepteren dat je er last van hebt en om je grenzen te respecteren.
Daarbij komt toch de best diep ingebakerde “hup, gewoon werken als je eigenlijk ziek bent” mentaliteit. En inderdaad die vreselijk misleidende term “mild”. Maakt het allemaal niet makkelijk als het helemaal niet zo mild voelt.

Dus Sam en Eelke, goed op jezelf passen, de signalen van je lijf serieus nemen en de tijd nemen. Dan wordt je het beste weer beter en daar heb je zelf, maar ook je baas het meeste plezier van!
Door Ronald
Niet zo verwonderlijk dat je lichaam even "ho!" zegt, Sam. Niet alleen corona heeft je goed te pakken gehad, ook speelden er wat andere zaken. En huilen op het werk? Been there, done that. En dan zit ik dus in een verschrikkelijke mannenbolwerk, waar vooral veel haantjes werken.

Wees alsjeblieft voorzichtig en luister goed naar je lijf. En je hoofd. Beter een week langer niet aan het werk dan één seconde te vroeg. Bij wijze van spreke en natuurlijk gechargeerd. Wat CindyMayella ook zegt: als je nog niet helemaal hersteld bent en je gaat toch weer aan het werk, krijg je hem in een later stadium dubbel zo hard terug.

@Eelke: fijn dat het met jou beter gaat. Het is, ondanks dat het milde klachten genoemd worden, een behoorlijke aanslag op je lichaam.
Het zou ook iets aangeboren (dus genetisch) zijn of je erg ziek wordt van corona of niet. Iets met affiniteit voor afweercellen, ik ben vergeten welke precies..

En dan de vit D. Dat zou ook echt verschil maken.
Door eelke
sam28 schreef: ma 21 mar 2022, 18:08 ja, ik vind mild ook een verkeerde term.

Ja inderdaad, dat slappe! Ik heb vorige week wat sportoefeningen gedaan, en dat ging gewoon niet. Gewoon geen kracht in mijn benen etc.
Achteraf denk ik ook wel dat ik zieker was dan ik dacht. Althans, niet de standaard ellende; koorts, misselijk, etc. Maar wel dat mijn longen gewoon langer nodig hadden om te hertellen zodat er tenminste ook weer lekker wat zuurstof opgenomen werd enzo. Ik dacht dat mijn conditie echt weg was, want buiten adem na een trap oplopen, maar dat gaat nu weer prima, en dat kan geen conditie opbouw zijn, dat gaat zo snel ook weer niet. Het zal wat anders zijn geweest waardoor het niet lukte.

En ook labiel. Een week in je uppie is echt niet leuk, dat was emotioneel nog wel te doorstaan want ik ging in een soort cocon. Maar erna kwam de wereld weer enorm op mij af, viel er dus van alles flink tegen waardoor ik gemakkelijk over mijn grenzen ging, en was ik ook snel aan het janken.

T was een hele belevenis zullen we maar zeggen ::)
Door eelke
pearlsofpassion schreef: ma 21 mar 2022, 20:01 Het zou ook iets aangeboren (dus genetisch) zijn of je erg ziek wordt van corona of niet. Iets met affiniteit voor afweercellen, ik ben vergeten welke precies..

Hmm, ik slik wel extra vit D.
Door eelke
pearlsofpassion schreef: ma 21 mar 2022, 20:05 Dan gewoon genetisch pech?
Of idd verkeerd moment omdat je net zo gefeest had en vermoeid was?
En dan zijn er nog legio factoren ongetwijfeld.
Ja, genoeg te bedenken inderdaad. Conclusie is volgens mij ook wel; je kunt niet voorkomen dat je er behoorlijk ziek van wordt. Waarschijnlijk wel de kans verkleinen.

Maar ja, als de kans maar 1% is, kun je m nog pakken natuurlijk.
Door sam28
eelke schreef:Ja inderdaad, dat slappe!
[•]
En ook labiel. Een week in je uppie is echt niet leuk, dat was emotioneel nog wel te doorstaan want ik ging in een soort cocon. Maar erna kwam de wereld weer enorm op mij af, viel er dus van alles flink tegen waardoor ik gemakkelijk over mijn grenzen ging, en was ik ook snel aan het janken
Niet fijn voor jou maar ik vind het prettig dat je dit beschrijft. Ik voel me zo'n zepezaatje (hopelijk een bestaand woord ;D ) vreselijk emotioneel inconinent.
Dat slappe nog steeds werkt niet echt mee ofzo.
pearlsofpassion schreef:En dan de vit D. Dat zou ook echt verschil maken.
Ik ben al 2 jr in de D gemarineerd :biggrin2: die conclusie had ik in golf 1 al getrokken zonder dat er onderzoeken waren gedaan. Genetisch en vit d als mogelijk oorzaak. Genetisch kan ik niks aan veranderen, dat andere kan ik in hoge dosis nemen.
pearlsofpassion schreef: Of idd verkeerd moment omdat je net zo gefeest had en vermoeid was?
En dan zijn er nog legio factoren ongetwijfeld.
Voor mij is de uitbraak van de oorlog in Oekraïne een aanslag geweest op mijn afweer. Daardoor is een diepe intense onveilige angst getriggerd en mijn afweer is erdoor verdwenen. Ik heb sindsdien de ene na de andere fysieke klacht of ik viel van de trap en vervolgens met de fiets. En het gedoe van vorige week met A was ook niet goed voor het herstel.
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: ma 21 mar 2022, 20:01 Het zou ook iets aangeboren (dus genetisch) zijn of je erg ziek wordt van corona of niet. Iets met affiniteit voor afweercellen, ik ben vergeten welke precies..

Dat geldt voor bijna alle infecties wel, dat er een bepaalde erfelijke component bij zit over hoe ziek je er van wordt.

(Denk ook MHC complex en antigeen presentatie, als je dat nog wat zegt ;) )

Ik ben trouwens wel benieuwd naar dit boek over het immuunsysteem, met uitleg ‘voor iedereen’ https://www.goodreads.com/book/show/57423646-immune
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door