Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door Kaio
Weet je wat het probleem is met nu vaccinatie verplichten?

1 de huidige vaccinatie werkt niet zo heel goed tegen de huidige variant
2. Je beschermt er geen anderen mee
3. De huidige variant is niet eens zo gevaarlijk

Dat vind ik wel heel magertjes hoor om een vaccinatie te verplichten ::)
Maar ook de rest eigenlijk ook nog....
zurca schreef: di 01 feb 2022, 13:27 Ik hoop ook dat we op korte termijn terug gaan naar 'normaal'. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze er hier in NL zo lang mogelijk aan vast zullen blijven houden.
Met hoe het virus zich nu ontwikkeld zie ik het absoluut niet zitten om een booster te gaan halen....
Ik vrees hetzelfde.. En dat geldt dan voor België.
Ze zijn hier volop bezig met een barometer op te stellen. Zo iets dat meer hoe ernstig corona is (en net als het R getal weer ongetwijfeld 3 weken te laat komt) en daar dan weergeeft welke maatregelen er gelden. Het onderwijs kreeg al eentje apart van al de rest.
Daar houden ze zich in deze fase van de epidemie mee bezig.
Dan ben je volgens mij toch de voeling met wat er gebeurt, kwijt.. :-X
En vooral, ze maken dat niet voor een maand he.. Dat zou nogal belachelijk zijn... Dus ze zijn nog niet van plan om maatregelen af te schaffen.
België kennende kijken we niet, nee, nooit, naar het buitenland, tenzij het voor strengere maatregelen is..
Door Lizzy
Cindy de Wolf schreef: di 01 feb 2022, 14:03 Ik kan me langzaamaan toch niet aan het idee onttrekken dat er meer speelt. Want waarom hier zo aan vasthouden??? En niet alleen NL, wat er nu in Oostenrijk speelt :-X :'( of Duitsland. Ik vind dat serieus enger dan het virus zelf.
Ik las van de week juist dat Oostenrijk gaat versoepelen?!
Door Lizzy
Cindy de Wolf schreef: di 01 feb 2022, 14:00 Ik wil ook helemaal geen booster. Ik vrees echter dat ze door het groene vinkje weer mensen gaan "dwingen". Want men wil toch wat. Ik hik er (weer) tegenaan dat mijn werkgever teamsessies in horeca gepland heeft 5 dagen :-X en dus ja het groene vinkje is nodig. De eerste dag is in mei de laatste 2 aaneengesloten in september. Ik hoop zo dat ze die stomme pas dan afgeschaft hebben. En daarnaast ben ik not amused dat mijn werkgever mij (en anderen) in die positie brengt. Nav een reorganisatie afgelopen november zijn we nu een afdeling van 43 man ipv 11 :-X :-X leuk allemaal bij elkaar grrrr.
G2 is voorlopig van de baan dus kom je met testen nog binnen.
Lizzy schreef: di 01 feb 2022, 14:23 G2 is voorlopig van de baan dus kom je met testen nog binnen.
Ja maar hoe dan, het is midden in het land, tot 20.30 vanaf 08.30(plus reistijd) en ik blijf no way slapen (wil echt even mijn honden knuffelen na zo'n dag en de volgende morgen in het holst van de nacht nog een duinwandeling met ze maken) dus moet ook nog terugrijden. En aangezien je je bubbel verlaat moet je de volgende dag weer testen :-X :-X :-X Nou ja het duurt nog even. Mijn huidge groene vinkje is gelden tot 22 aug...ik probeer me er maar niet al te druk om te maken.
Dat was natuurlijk al. ::)
Maar ja, je hebt gelijk. Buiten proportie en niet in lijn met de evolutie van de pandemie.
Experts lijken het erover eens dat omicron de wereld gaat veroveren en zoveel besmettingen gaat verzorgen dat er een situatie komt waarin het virus overal zit. En dat is een goede zaak, niet iets dat je moet bevechten, als je ernstig zieken en vooral doden meevallen. Dit is de situatie die men helemaal in het begin wou proberen met die zogenaamde groepsimmuniteit. Toen was dat geen optie omdat mensen massaal stierven. En nu is men die optie of verkiesbare situatie blijkbaar vergeten. Volgens mij is men zeker vergeten wat we eigenlijk op lange termijn willen bereiken.
Want dit is het. Ale, of wat eraan lijkt te komen toch...
Ik had in november nooit gedacht dat omicron dat al zou kunnen bereiken.

Er is niet eens een vaccin dat tegen het krijgen en doorgeven van omicron werkt. Dat blijkt wel duidelijk. Ook na 2 weken booster krijg je het.
En tegen dat ze dat vaccin kunnen ontwikkelen, zal bijna iedereen het hier al gehad hebben. Dat zal in Oostenrijk niet anders zijn.
Maar goed, ik heb in België ook nog niets gehoord van dat de vaccinatieplicht in de zorg ingetrokken zou worden. Tegen dat die in uitwerking komt (maart), is het ergste waarschijnlijk achter de rug en het niet nuttig meer.. Nu ook niet trouwens, want je krijgt dus toch nog omicron. Ik heb deze booster gehaald, maar als ik in het voorjaar nog eens zou moeten ga ik toch echt 'not amused' zijn. :-X
Door eelke
Cindy de Wolf schreef: di 01 feb 2022, 14:28 Ja maar hoe dan, het is midden in het land, tot 20.30 vanaf 08.30(plus reistijd) en ik blijf no way slapen (wil echt even mijn honden knuffelen na zo'n dag en de volgende morgen in het holst van de nacht nog een duinwandeling met ze maken) dus moet ook nog terugrijden. En aangezien je je bubbel verlaat moet je de volgende dag weer testen :-X :-X :-X Nou ja het duurt nog even. Mijn huidge groene vinkje is gelden tot 22 aug...ik probeer me er maar niet al te druk om te maken.
Klinkt die qr code bijna als een fijne reden om er niet bij te kunnen zijn ;-)

Ook nog best een kans dat je positief test overigens, dan heb je ook een qr. Het is niet erg moeilijk om het nu op te lopen, denk ik.
Door KarenH
Lizzy schreef: di 01 feb 2022, 08:51 Om met Hans Teeuwen te spreken:

Amen!

Dit gaat echt niet om gezondheid, dit gaat om controle.
Van mij mogen ze die booster lekker houden, dan krijg ik maar geen groen vinkje.
Die ik overigens niet heb, want ik wil die app niet op mijn telefoon.
Vraag me af hoe dat straks in de sportschool gaat, ik heb toen zo'n papieren qr code uitgedraaid, dat hebben ze op een lijst gezet zodat er bij de balie niet steeds oponthoud is vanwege het checken. Daarna heb ik er confetti van gemaakt. Als ik niet meer mag komen...prima, ga ik wel wat anders verzinnen.
eelke schreef: di 01 feb 2022, 17:04 Klinkt die qr code bijna als een fijne reden om er niet bij te kunnen zijn ;-)

Ook nog best een kans dat je positief test overigens, dan heb je ook een qr. Het is niet erg moeilijk om het nu op te lopen, denk ik.
;) ;) ;) ;) Dat heb ik afgelopen oktober geprobeerd. Mislukt. Nou ja we gaan het zien. Wie weet wat er dan weer speelt. The game isn't over yet :-\
KarenH schreef: di 01 feb 2022, 17:18 Amen!

Dit gaat echt niet om gezondheid, dit gaat om controle.
Van mij mogen ze die booster lekker houden, dan krijg ik maar geen groen vinkje.
Die ik overigens niet heb, want ik wil die app niet op mijn telefoon.
Vraag me af hoe dat straks in de sportschool gaat, ik heb toen zo'n papieren qr code uitgedraaid, dat hebben ze op een lijst gezet zodat er bij de balie niet steeds oponthoud is vanwege het checken. Daarna heb ik er confetti van gemaakt. Als ik niet meer mag komen...prima, ga ik wel wat anders verzinnen.
Ja kan hem opvragen dmv je digid (als je hem hebt laten registreren bij het rivm) en zelf uitprinten of laten opsturen.
Door KarenH
Cindy de Wolf schreef: di 01 feb 2022, 18:38 Ja kan hem opvragen dmv je digid (als je hem hebt laten registreren bij het rivm) en zelf uitprinten of laten opsturen.
Ik heb hem ook geprint en na gebruik voor de sportschool heb ik er confetti van gemaakt.
Door Kaela
Kaio schreef: di 01 feb 2022, 14:09 Weet je wat het probleem is met nu vaccinatie verplichten?

1 de huidige vaccinatie werkt niet zo heel goed tegen de huidige variant
2. Je beschermt er geen anderen mee
3. De huidige variant is niet eens zo gevaarlijk

Dat vind ik wel heel magertjes hoor om een vaccinatie te verplichten ::)
Maar ook de rest eigenlijk ook nog....
Ik vind het zelfs wat te magertjes om de booster zelf te blijven overwegen. Ik had met de eerste booster geen moeite. Vanuit de situatie van vorig jaar met de delta-variant en dan dat je de werkzaamheid weer even flink opkrikt. Prima, kom maar op.

Maar nu met de omnikron vind ik dat wel anders. Daar wordt je veel minder ziek van, veel minder risico’s. Ik ben van de booster flink ziek geweest en dat valt in het niet tegen een IC opname. Maar weegt niet op tegen de milde verschijnselen van omnikron.
Ze zullen voor mij echt met een goed verhaal moeten komen om de boosters erin te houden. En zoals ze nu achter de feiten aanrennen doet dat het niet voor mij. Nog los van de qr code en of je naar dingen toe mag.
Door Lizzy
We weten natuurlijk niet waar Corona zich naar toe muteert. Maar als we aan Omikron-achtige mutaties aan zitten te kijken was dit wel echt mijn laatste booster. Deze laatste ging er eigenlijk al onder protest in en nu blijf ik achter met prikspijt en gut, daar kom ik wel overheen, maar ik laat me niet nog een keer zo naaien prikken. Kom op hee, die enting beschermt je niet eens goed, het beschermt je al zeker niet om besmet te raken EN een ander te kunnen besmetten dus waaaaar slaat dat hele G3 gedoe nog op???
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door