Dat was natuurlijk al.

Maar ja, je hebt gelijk. Buiten proportie en niet in lijn met de evolutie van de pandemie.
Experts lijken het erover eens dat omicron de wereld gaat veroveren en zoveel besmettingen gaat verzorgen dat er een situatie komt waarin het virus overal zit. En dat is een goede zaak, niet iets dat je moet bevechten, als je ernstig zieken en vooral doden meevallen. Dit is de situatie die men helemaal in het begin wou proberen met die zogenaamde groepsimmuniteit. Toen was dat geen optie omdat mensen massaal stierven. En nu is men die optie of verkiesbare situatie blijkbaar vergeten. Volgens mij is men zeker vergeten wat we eigenlijk op lange termijn willen bereiken.
Want dit is het. Ale, of wat eraan lijkt te komen toch...
Ik had in november nooit gedacht dat omicron dat al zou kunnen bereiken.
Er is niet eens een vaccin dat tegen het krijgen en doorgeven van omicron werkt. Dat blijkt wel duidelijk. Ook na 2 weken booster krijg je het.
En tegen dat ze dat vaccin kunnen ontwikkelen, zal bijna iedereen het hier al gehad hebben. Dat zal in Oostenrijk niet anders zijn.
Maar goed, ik heb in België ook nog niets gehoord van dat de vaccinatieplicht in de zorg ingetrokken zou worden. Tegen dat die in uitwerking komt (maart), is het ergste waarschijnlijk achter de rug en het niet nuttig meer.. Nu ook niet trouwens, want je krijgt dus toch nog omicron. Ik heb deze booster gehaald, maar als ik in het voorjaar nog eens zou moeten ga ik toch echt 'not amused' zijn.