Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
- pien - schreef: do 18 jun 2020, 16:48 Vandaag staat er sürströmming op het menu. Met tomaten, ui, aardappel, zure room (hebben we niet, wordt crème fraîche) en dille. En Turks brood, bij gebrek aan Zweeds platbrood.
Ben benieuwd hoe ik er morgen aan toe ben :P
Het was te eten maar de volgende 61 jaar hoef ik geen sürströmming meer :biggrin2:
Het smaakt sterk en meurt nog sterker en later op de avond krijg je er een gigantisch droge bek van.

Vanavond eten we aardappeltjes, witlofslaai, bieten en gebakken scholfilet
Door Siberienne
- pien - schreef: vr 19 jun 2020, 17:16 Het was te eten maar de volgende 61 jaar hoef ik geen sürströmming meer :biggrin2:
Het smaakt sterk en meurt nog sterker en later op de avond krijg je er een gigantisch droge bek van.

Vanavond eten we aardappeltjes, witlofslaai, bieten en gebakken scholfilet
Ik moest opzoeken wat het was maar staat niet op mijn to-eat lijst ;)

Wij aten lasagne met sla
Door - pien -
Siberienne schreef: vr 19 jun 2020, 19:53 Ik moest opzoeken wat het was maar staat niet op mijn to-eat lijst ;)

Wij aten lasagne met sla
Ja, het is gefermenteerde haring in blik...het fermenteert nog door in het blik daarom mag het niet mee in het vliegtuig en het staat geloof ik op de lijst met 10 vieste dingen om te eten. De lucht ervan is niet te harden daarom eten de Zweden het buiten ;D
Ik vond het niet vies maar ook niet zo lekker dat ik het persé weer wil eten.
Door Lizzy
Ohhh, ik heb dat wel eens op TV gezien, dat mensen gewoon stonden te kotsen bij dat spul ;D ;D ;D . Getver!

Hier vanavond aardappelsalade + salade + zalmkoekjes voor Leo en een vega-ding voor mij. Misschien met ovenbroodjes. Of niet.
Door - pien -
Lizzy schreef: za 20 jun 2020, 14:50 Ohhh, ik heb dat wel eens op TV gezien, dat mensen gewoon stonden te kotsen bij dat spul ;D ;D ;D . Getver!

Hier vanavond aardappelsalade + salade + zalmkoekjes voor Leo en een vega-ding voor mij. Misschien met ovenbroodjes. Of niet.
Sorryyyyy voor de associatie :biggrin2:
Ja, je moet het blik wel onder water openmaken want de lucht is echt verschrikkelijk (denk rotte eieren in het kwadraat) maar het was serieus wel te kanen hoor...

Hee, wij eten ook aardappelsalade. Met sla met een eitje erdoor.
Door Siberienne
Asperges met ei en ham en aardappel. Waarschijnlijk de laatste keer dit jaar. Uhm, misschien wel voorlopig de laatste keer. Denk niet dat ze in Noorwegen erg veel asperge velden hebben :biggrin2:
Door Lizzy
Siberienne schreef: za 20 jun 2020, 16:08 Asperges met ei en ham en aardappel. Waarschijnlijk de laatste keer dit jaar. Uhm, misschien wel voorlopig de laatste keer. Denk niet dat ze in Noorwegen erg veel asperge velden hebben :biggrin2:
Nee, hooguit in een potje :biggrin2:
Door Lizzy
- pien - schreef: za 20 jun 2020, 15:58 Sorryyyyy voor de associatie :biggrin2:
Ja, je moet het blik wel onder water openmaken want de lucht is echt verschrikkelijk (denk rotte eieren in het kwadraat) maar het was serieus wel te kanen hoor...

Hee, wij eten ook aardappelsalade. Met sla met een eitje erdoor.
Ik sla toch maar over :biggrin2: . Ieuw!! Ik vind het wel stoer, dat je het hebt durven proeven!

Oh, ik heb ei door de aardappelsalade gedaan. Grappig, we eten bijna hetzelfde!
Door koekje
Lizzy schreef: za 20 jun 2020, 16:36 Nee, hooguit in een potje :biggrin2:
Voor omgerekend 25 euro.
Hebben ze daar wel veel verse groente en fruit? Of zijn het vooral knollen en kolen?
Ik heb altijd zo het idee dat wij hier in midden West-Europa heel erg verwend zijn qua aanbod (door oa zeer geschikte grond voor landbouw en dan specifiek akkerbouw).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door