Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- pien - schreef: ↑do 18 jun 2020, 16:48 Vandaag staat er sürströmming op het menu. Met tomaten, ui, aardappel, zure room (hebben we niet, wordt crème fraîche) en dille. En Turks brood, bij gebrek aan Zweeds platbrood.Het was te eten maar de volgende 61 jaar hoef ik geen sürströmming meer
Ben benieuwd hoe ik er morgen aan toe ben![]()
- pien - schreef: ↑vr 19 jun 2020, 17:16 Het was te eten maar de volgende 61 jaar hoef ik geen sürströmming meerIk moest opzoeken wat het was maar staat niet op mijn to-eat lijst![]()
Het smaakt sterk en meurt nog sterker en later op de avond krijg je er een gigantisch droge bek van.
Vanavond eten we aardappeltjes, witlofslaai, bieten en gebakken scholfilet
Siberienne schreef: ↑vr 19 jun 2020, 19:53 Ik moest opzoeken wat het was maar staat niet op mijn to-eat lijstJa, het is gefermenteerde haring in blik...het fermenteert nog door in het blik daarom mag het niet mee in het vliegtuig en het staat geloof ik op de lijst met 10 vieste dingen om te eten. De lucht ervan is niet te harden daarom eten de Zweden het buiten![]()
Wij aten lasagne met sla
Lizzy schreef: ↑za 20 jun 2020, 14:50 Ohhh, ik heb dat wel eens op TV gezien, dat mensen gewoon stonden te kotsen bij dat spulSorryyyyy voor de associatie![]()
![]()
. Getver!
Hier vanavond aardappelsalade + salade + zalmkoekjes voor Leo en een vega-ding voor mij. Misschien met ovenbroodjes. Of niet.
Siberienne schreef: ↑za 20 jun 2020, 16:08 Asperges met ei en ham en aardappel. Waarschijnlijk de laatste keer dit jaar. Uhm, misschien wel voorlopig de laatste keer. Denk niet dat ze in Noorwegen erg veel asperge velden hebbenNee, hooguit in een potje![]()
- pien - schreef: ↑za 20 jun 2020, 15:58 Sorryyyyy voor de associatieIk sla toch maar over![]()
Ja, je moet het blik wel onder water openmaken want de lucht is echt verschrikkelijk (denk rotte eieren in het kwadraat) maar het was serieus wel te kanen hoor...
Hee, wij eten ook aardappelsalade. Met sla met een eitje erdoor.
Lizzy schreef: ↑za 20 jun 2020, 16:36 Nee, hooguit in een potjeVoor omgerekend 25 euro.![]()