Ik had begrepen dat de pcr testen voorbehouden waren voor mensen met symptomen. En na een positieve zelftest lijkt me ook duidelijk.
Het is me ook duidelijk dat er weer geen duidelijkheid is.. Wat gecommuniceerd wordt, komt niet overeen met wat wij hier via school en van de dokter vernemen.
Via een omweg hebben we idd een pcr test kunnen verkrijgen.
Qua tests worden er bij ons in het labo nu trouwens maar een derde van de testen van in oktober en november gedaan. Maar toen kraaide er geen haan naar, was er volgens de politiek testcapaciteit genoeg, en nu zou het plots met veel minder testen onhoudbaar zijn? Weer typisch dat de politiek helemaal niet weet hoeveel capaciteit er is en waarover ze spreken.
Pas op, tis goed dat ze niet meer Jan en alleman testen he. Dat had idd niet gekund. Maar in onze situatie snap ik er echt niets van. Besmetting in huis en symptomen! Wat moet je dan nog meer hebben? Wie wordt er dan wel getest? Als er alleen positieve zelftesten zouden getest worden, zou toch bijna alle pcr testen positief moeten zijn? Dat is vooralsnog toch maar de helft.
Zelftest was negatief. Kunnen wij dan gewoon naar school/werk/winkel/ horeca?

Ik vertrouw dat gewoon niet..