Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy schreef: wo 26 jan 2022, 09:45 Ja, ik vrees dat dit ook het grootste probleem gaat zijn de komende tijd, het aantal zieke mensen (die daarom niet kunnen werken). Ik denk dat we naar een situatie toe gaan waarbij we niet meer in quarantaine kunnen als we besmet zijn. Gewoon doorwerken. Net als dat we "vroeger" deden.
Hier wordt er serieus hard voor gepleit. Of toch tenminste die quarantaines waarbij er op het testresultaat gewacht wordt, af te schaffen. Zo zitten veel mensen nutteloos thuis.
Kinderen van school trouwens ook.
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: wo 26 jan 2022, 09:51 Ik ga eens kijken.. :)

Staat mij wel tegen dat je eerst een positieve zelftest moet verkrijgen om een pcr test te krijgen. Hoe zot is dat? Dat heeft met diagnostiek nog maar weinig te maken he.. Dan doe je't enkel nog om het officieel te kunnen bewijzen en de kans op vals negatief is gewoon erg groot.
Klopt ergens ook niet. De helft van de testen zijn positief, maar de andere helft is wel negatief. Je maakt mij niet wijs dat die allemaal vals positief getest hebben bij een zelftest of vals negatief bij de PCR zijn.
Als iemand in je gezin positief test en je zelf symptomen hebt, moet je toch een pcr test krijgen? Wat is anders in godsnaam nog the point van al dat testen en quarantaine's?
Is het niet zo dat de positieve zelftest bevestigd moet worden met een PCR om hem in je Corona pas geregistreerd te krijgen? Of kun je in België je positieve zelf test registreren?
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: wo 26 jan 2022, 09:53 Hier wordt er serieus hard voor gepleit. Of toch tenminste die quarantaines waarbij er op het testresultaat gewacht wordt, af te schaffen. Zo zitten veel mensen nutteloos thuis.
Kinderen van school trouwens ook.
Hier wordt quarantaine nu ook vervangen door testen dagelijks met antigeen test (in de samenleving, patiënten is ander verhaal)
Door hannabelgje
Siberienne schreef: Is het niet zo dat de positieve zelftest bevestigd moet worden met een PCR om hem in je Corona pas geregistreerd te krijgen? Of kun je in België je positieve zelf test registreren?
Je hebt een positieve pcr test ook nodig voor je werkgever.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door eelke
pearlsofpassion schreef: wo 26 jan 2022, 09:51 Ik ga eens kijken.. :)

Staat mij wel tegen dat je eerst een positieve zelftest moet verkrijgen om een pcr test te krijgen. Hoe zot is dat? Dat heeft met diagnostiek nog maar weinig te maken he.. Dan doe je't enkel nog om het officieel te kunnen bewijzen en de kans op vals negatief is gewoon erg groot.
Klopt ergens ook niet. De helft van de testen zijn positief, maar de andere helft is wel negatief. Je maakt mij niet wijs dat die allemaal vals positief getest hebben bij een zelftest of vals negatief bij de PCR zijn.
Als iemand in je gezin positief test en je zelf symptomen hebt, moet je toch een pcr test krijgen? Wat is anders in godsnaam nog the point van al dat testen en quarantaine's?
Oh dat werkt wel heel anders bij jullie daar. Hoe moet je dan aantonen dat je een positieve zelftest hebt? Moet je dat ding meenemen?

Hier heb je dus wel de mogelijkheid om te zelftesten, maar het moet niet. Is een keuze. Ik heb er eigenlijk wel steeds 2-3 op voorraad. Het wordt ook geadviseerd om te doen voor je op visite gaat enzo. Maar, als je wil kun je altijd een pcr test doen bij de ggd. Hoewel je daar nu ook wel vaak 2-3 dagen op moet wachten.
Door eelke
Lizzy schreef: wo 26 jan 2022, 09:45 Ja, ik vrees dat dit ook het grootste probleem gaat zijn de komende tijd, het aantal zieke mensen (die daarom niet kunnen werken). Ik denk dat we naar een situatie toe gaan waarbij we niet meer in quarantaine kunnen als we besmet zijn. Gewoon doorwerken. Net als dat we "vroeger" deden.
Ja, ik weet het niet. Veel van de mensen om mij heen zijn toch wel ziek van corona hoor. Niet hondsberoerd, maar wel te ziek om alert genoeg in de auto te stappen, zeg maar.

Ook de normale griepgolf gaf problemen met bezetting in de zorg. Omikron lijkt mij nog wel besmettelijker dan de griep? Dus ik denk niet dat dat het oplost, want volgens mij is maar een niet heel groot gedeelte van de positieven in staat om te kunnen werken. Als je dan weer clienten gaat besmetten, levert dan wellicht alleen maar meer werk op, tegenover een klein voordeeltje in de bezetting.
Door hannabelgje
eelke schreef: Ja, ik weet het niet. Veel van de mensen om mij heen zijn toch wel ziek van corona hoor. Niet hondsberoerd, maar wel te ziek om alert genoeg in de auto te stappen, zeg maar.

Ook de normale griepgolf gaf problemen met bezetting in de zorg. Omikron lijkt mij nog wel besmettelijker dan de griep? Dus ik denk niet dat dat het oplost, want volgens mij is maar een niet heel groot gedeelte van de positieven in staat om te kunnen werken. Als je dan weer clienten gaat besmetten, levert dan wellicht alleen maar meer werk op, tegenover een klein voordeeltje in de bezetting.
Ja dat is hier ook. Dat zijn dan wel mensen die de booster nog niet gehad hebben. Die zijn er echt wel beroerd van. Mensen met booster hoor ik verkoudheidje van. Niet veel last.

Siberienne schreef: wo 26 jan 2022, 10:25 Is het niet zo dat de positieve zelftest bevestigd moet worden met een PCR om hem in je Corona pas geregistreerd te krijgen? Of kun je in België je positieve zelf test registreren?
Nee, dat klopt. Een positieve zelftest telt niet.

Maar ik vind het gek dat je geen pcr test kan krijgen als je zelftest negatief blijft maar je wel met een pcr bevestigd persoon samenleeft en symptomen hebt.
Zelftesten zijn toch niet zo nauwkeurig.

Nu ja, mijn pcr test kwam ook negatief terug. Wel enkel in de neus afgenomen en niet erg diep en grondig als ik het mag zeggen. Het was de eerste keer dat ik er meteen erna al niets meer van voelde.

We hebben nu toch een testcode voor pcr test te pakken gekregen. Voor Stijn en de 2 jongste kinderen. We weten anders ook niet wat we verder moeten doen. Ervan uitgaan dat we negatief zijn en doen of er niets aan de hand is? De kinderen naar school laten gaan? Dat vind ik toch wel heel gek en voelt niet goed...

En idd, Vincent is al 5. Straks beslissen ze dat hij ook een covid safe ticket moet hebben en kunnen we niet aantonen of hij het gehad heeft of niet. Als hij negatief test ook niet natuurlijk, maar goed, dan hebben we 't tenminste geprobeerd.
Door dinky89
Bijzondere gang van zaken in Belgie als ik dat zo lees :???: In Nederland is het zo dat je eerst zelf mag testen voordat je voor een PCR test gaat maar staat het altijd vrij om een PCR test te laten doen zonder een zelftest vooraf.

Zeker omdat een zelftest niet altijd betrouwbaar is bij een negatief resultaat vind ik het wel krom dat je in Belgie dan niet een officiële test kan laten doen na contact met besmet persoon.....
Door hannabelgje
Uhm nou ik kan hier in België indien nodig toch echt een pcr test aanvragen hoor. Alleen vanwege de drukte vragen ze om dat alleen te doen bij een positieve zelftest, dat is in Nederland ook zo voor zover ik begrepen heb.
Is ook normaal. Er zijn nu zo verschrikkelijk veel besmettingen dat ze het niet meer aankunnen.

Ik had begrepen dat de pcr testen voorbehouden waren voor mensen met symptomen. En na een positieve zelftest lijkt me ook duidelijk.

Het is me ook duidelijk dat er weer geen duidelijkheid is.. Wat gecommuniceerd wordt, komt niet overeen met wat wij hier via school en van de dokter vernemen.
Via een omweg hebben we idd een pcr test kunnen verkrijgen.

Qua tests worden er bij ons in het labo nu trouwens maar een derde van de testen van in oktober en november gedaan. Maar toen kraaide er geen haan naar, was er volgens de politiek testcapaciteit genoeg, en nu zou het plots met veel minder testen onhoudbaar zijn? Weer typisch dat de politiek helemaal niet weet hoeveel capaciteit er is en waarover ze spreken.
Pas op, tis goed dat ze niet meer Jan en alleman testen he. Dat had idd niet gekund. Maar in onze situatie snap ik er echt niets van. Besmetting in huis en symptomen! Wat moet je dan nog meer hebben? Wie wordt er dan wel getest? Als er alleen positieve zelftesten zouden getest worden, zou toch bijna alle pcr testen positief moeten zijn? Dat is vooralsnog toch maar de helft.

Zelftest was negatief. Kunnen wij dan gewoon naar school/werk/winkel/ horeca? :-X
Ik vertrouw dat gewoon niet..
Door eelke
Heb je al geprobeerd om een test aan te vragen? Krijg je dan niet gewoon een vragenlijst waaruit blijkt dat je wel of niet een afspraak krijgt?

in nederland is zo'n beetje 50% positief. En testen we vooral bij klachten. Er gaat ook nog wel griep rond. En er zijn ook nog mensen die na 5 dagen quarantaine testen om uit quarantaine te komen.
Ja, tis gelukt. Via een bepaalde site lukte het wel. Ik kreeg de tip via een vriendin.
Tis gewoon stom dat de dokter wat anders zegt.
Als we de richtlijnen die we kregen gevolgd hadden, hadden we gewoon niet getest en de kinderen naar school laten gaan. Nu is het afwachten wat het resultaat wordt.
Door Tanna
hannabelgje schreef: wo 26 jan 2022, 12:33 Ja dat is hier ook. Dat zijn dan wel mensen die de booster nog niet gehad hebben. Die zijn er echt wel beroerd van. Mensen met booster hoor ik verkoudheidje van. Niet veel last.

Ik weet van veel mensen bij mij in de buurt die erg ziek zijn geworden, allemaal met booster. Ook veel die niet zo ziek zijn geworden trouwens. Kortom, geen peil op te trekken. Wij leven nog steeds compleet afgezonderd en dat blijven we voorlopig ook zo volhouden.
Idd, dat is ook mijn ervaring. Al is 'behoorlijk ziek' wel relatief. Dan bedoel ik niet in het ziekenhuis en niet benauwd ed.
Maar toch zieker dan gewone verkoudheid.
Maar een vriendin van me was net 2 weken geboosterd, is 30 jaar en toch wel behoorlijk ziek geweest. Dat verwacht je dan niet.. Beetje ziek wel, want er zijn ontzettend veel 'break through infections'.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door