Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tante annie
Hallo allemaal,

Hier weer eens een up-date van Buster. Het probleem is er nog steeds, er komt weinig verandering in. in middels krijgt Buster iedere maand een anabole injectie en wisselen we regelmatig de periodes met medicijnen af.
We willen nog 1 ding uitproberen en dat is met Buster naar een holistische dierenarts. We hebben dan het idee dat we werkelijk alles hebben geprobeerd om het te proberen te verbeteren.
Buster zelf is nog steeds even levenslustig als altijd en heeft nog steeds duidelijk lol in zijn leven.
Door K@rin
tante annie schreef: Buster zelf is nog steeds even levenslustig als altijd en heeft nog steeds duidelijk lol in zijn leven.
Dat is dan een heel groot GELUK bij een "ongeluk" ........
Ik hoop, dat Buster zich nog heel lang prettig blijft voelen !!
Door tante annie
Hallo allemaal,

Anderhalve week geleden met Buster naar de holistische da geweest, tjonge wel een hele andere insteek als wat we gewend waren. In eerste instantie werd Buster met een wichelroede ongeveer een half uur doorgemeten. Al vrij snel bleek dat zijn nier en lever niet naar behoren functioneerde.....ook schijnt hij slecht tegen straling te kunnen zoals van gsm en zendmasten e.d.Al met al bleek hij MAAR een stuk of 8 kwalen te hebben waar nu de belangrijkste 3 uitgepikt zijn om te behandelen.
Buster stond op de tafel helemaal volgeplakt met flesjes met stoffen erin die bij de behandeling moesten helpen.
Ook het eten wat Buster kreeg [duckfood] bleek niet bij Buster te passen, we kregen vegetarisch diner mee om eens uit te proberen......We moeten zelf Buster om de 5 dagen om en om de flesjes [2 stuks] tussen zijn schouderbladen plakken en de meridiane baan over zijn ruggewervel 3x van voor naar achter "kloppen'.
Nu, na anderhalve week gaat het al een stuk beter....Buster heeft in al die dagen misschien 4x gespuugd [voorheen ongeveer 15x per dag] en is zelfs al 2 kg aangekomen. Misschien juichen we wel te vroeg maar het begint er op te lijken dat we toch nog een "normale"franse Bull zullen krijgen.....in ieder geval is de keukenrol fabrikant Niet blij.....i.p.v. 10 rollen gaat er nu nog maar 1 per week doorheen :D

Ik hoop dat het zo door mag gaan en dat Buster een lekker dik buikje mag krijgen, want dat hebben we bij hem nog niet gezien...in aug. gaan we weer met Buster terug naar de holistische da en wie weet zijn dan de hoofdproblemen aardig opgelost en kunnen we aan de andere kwaaltjes gaan werken.
groetjes van Tante Annie en natuurlijk van Buster.
Door tieneke
Vegetarisch diner...dat meen je toch niet! :-X
Sorry hoor maar een hond is een vleeseter en geen konijn ;)
Hoe is het in godsnaam toch weer mogelijk dat een serieus versvleesvoeder weer niet goed is... ::) ::)
Ja zo komt de Da aan de extra centjes...echt erg!
Door Peet
Nou ja.....vegetarisch of niet, er is vooruitgang en dat is natuurlijk fantastisch. Ik kan me voorstellen dat Anja dolblij is met dit resultaat. ;)
Door Ike
Peet schreef: Nou ja.....vegetarisch of niet, er is vooruitgang en dat is natuurlijk fantastisch. Ik kan me voorstellen dat Anja dolblij is met dit resultaat. ;)
Ja, dat vind ik ook hoor, "t is erg jammer dat ie geen vers meer krijgt maar als dit het enige is waar de hond het beter op doet en bijna niet meer spuugt........kan me idd ook voorstellen dat je erg blij bent met zo'n vooruitgang.
Door tieneke
Peet schreef: Nou ja.....vegetarisch of niet, er is vooruitgang en dat is natuurlijk fantastisch. Ik kan me voorstellen dat Anja dolblij is met dit resultaat. ;)
Ik ben ook blij voor haar maar vegetarisch voeren aan je hond vind ik nogal ver gaan eerlijk gezegd.
Door tante annie
Hallo tieneke,
Het is inderdaad wat de anderen ook al zeggen, het maakt ons niet uit wat hij te eten krijgt, als Buster er zich maar beter door voelt.. Als je niet weet wat het is om al 2 jaar een spugende hond te hebben die regelmatig een antibioticakuur moet hebben vanwege een geirriteerde slokdarm,vindt ik niet dat je daar zo neerbuigend over hoeft te doen.
Reguliere da hadden geen oplossing en ter informatie ....
Kliniek in utrecht en Wageningen waren 3 a 4 x duurder, en daar is helemaal niks uitgekomen..
En onze eigen dierenarts is niet uit op extra centjes....wij hebben namelijk een hele goede da.
Het diner ziet er buitengwoon smakelijk uit en ruikt ook hardstikke lekker...en Buster????? Die vindt het heerlijk...dus wat zeur je nou.....wees eens blij voor Buster :D Dus respecteer ook eens andere benaderingen!!!!!!

Tante Annie.
Door tieneke
Sorry dat ik dan zeur maar ik blijf erbij dat een hond geen konijn is ;)
Het bewijst maar weer eens dat de meeste Da's echt geen ene ruk verstand van voeding hebben,is er ook nog een aanwijsbare reden verteld waarom rauw niet goed is?
Verder wens ik jullie zeker het allerbeste toe ;)
Door tante annie
Hallo allemaal,
We zijn nu al weer ruim 14 dagn verder. Met Buster gaat het nog steeds verbluffend goed, hij heeft 1 spuugdag gehad,maar dat kwam doordat hij uitgekotste kattebrokjes had gevonden in de tuin en daar van had gegeten.
Dus het lijkt er erg op dat hj inderdaad slecht tegen vlees of een vleesproduct kan.
Zelfs tijdens en na het spelen met andere honden blijft alles erin, in het verleden kon je wel blijven ruimen :DDus wij worden steeds optimistischer....het lijkt ook net of Buster wat "rustiger "wordt, hij is niet mer zo "hyper"in zijn gedrag....hij lijkt gewoon beter in zijn vel te zitten.
We zijn er nog niet met hem maar we worden er wel heel erg blij van ......

Groetjes van Anja en buster.
Door tieneke
lupa schreef: ik snapje wel maar..... buster heeft alleen maar ellende gehad en nu gaat het goed.
je weet ook niet hoe ver deze hond van de natuur staat  ;)
Er is volgens mij geen ene enkele aanwijsbare reden verteld waarom? de hond geen vers/rauw verdraagt ;)lijkt een beetje op mijn oude Da die vertelde dat rauw slecht is voor een hond.
Zet de hond dan op een eliminatie-dieet of anders.
Of kook zelf voor je hond oid maar vegetarisch eten....sorry!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door