Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door koekje
vanochtend weer gezang en kots (2 best grote hopen, direct achter elkaar). er zat heel erg stinkend gemalen en maar half verteerd voer in, geen haren of stukjes plastic (of eventueel wormen). ik heb haar gisteren een prakje van ot gegeven, zodat ze zelf geen grote hele botjes hoefde te verteren. maar dat lijkt dus geen hol uit te maken.
ze is op zich echt niet doodziek, maar ik merk wel dat ze zich niet helemaal fantastisch voelt. na het kotsen gaat ze drinken (is mss logisch, als ik over mn nek ben gegaan, wil ik ook een glaasje water). ze speelt minder druk en ook wat minder vaak. en ze slaapt niet bij mij in bed. de lichte diarree lijkt wel over te zijn.
gistermiddag was ze ineens erg misselijk; in elkaar zitten op de vloer en beetje kwijlen en met haar tong zo iedere keer een stukje naar buiten doen, maar toen heeft ze niet overgegeven. toen was de misselijkheid ineens over.
het is ook geen projectielbraken wat ze doet, maar het zit me gewoon niet helemaal lekker en ik weet niet waarom ze moet overgeven.
Door Anthraciet
Vervelend dat ze nu toch weer overgeeft :-\

Maar ze doet het dus niet direct na het eten maar een tijdje erna begrijp ik?
Ik zou dan eerder denken aan iets in de maag of darmen wat niet goed zit, of een obstructie? :-\

Heeft ze wel een 'normale' hoeveelheid ontlasting (al dan niet stevig)?
Door koekje
sien heeft vanmiddag (ruim een uur geleden) haar kuikenontbijt er uit gegooid. er ging weer zingen aan vooraf. er zaten geen gekke dingen in, alleen half verteerd kuikentje. tussendoor heeft ze wel honger en geeft geen pijn aan.
gisteravond heeft sien voor de maaltijd haar laatste portie primperid gehad.
ze heeft geen diarree, doet geen dingen waarbij ik een obstructie in haar buik zou vermoeden (buik voelt met optillen ook gewoon aan en de dokter voelde afgelopen week ook geen gekke dingen), heeft geen vermoeden van koorts en ze is buiten het kotsen redelijk purr.
ik vermoed dat ze een maagzweertje heeft.

als ik een kleine of beginnende maagzweer heb, is dat ook niet extreem pijnlijk, alleen een beetje gevoelig na het eten. ik ben dan na het eten en een tijd erna ook misselijk en ga dan ook over mn nek en gooi mn eten er uit. verteren is bij mij dan ook moeilijk.
ik wil haar niet op kuipjes zetten wegens stink en beetje diarree tot gevolg. ze krijgt vanavond geen bot en morgen gaan we weer naar de dokter.
Door koekje
ow, ja, das ook logisch. ik had al gemerkt dat haar vertering niet optimaal is (paar uur na het eten dat half verteerd er weer uitgooien), maar mss is de pica-aanval wel de oorzaak geweest van een meer basisch maagmilieu. ik denk dat het verstandig is haar toch even geen heel bot te geven, maar gemalen prakjes van ot en verder haar gewone menu zonder de hele vleesbotjes.
komt dat vanzelf weer goed?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door