Ik zou zeggen een Wetterhoun... Dan wel een teefje want anders kom je wel boven de 50 cm uit. Fijne honden, kunnen apporteren, makkelijke vacht, heel trouw aan de baas, waaks, maar daarnaast ook vriendelijk als het “goed volk” is. Enig minpuntje, ze zijn eigenzinnig maar ook gevoelig, en vergen daardoor vaak een andere aanpak qua training.Envie schreef:Een poedel, een sennenhond, markiesjes, nee. Ik heb daar gewoon niks mee. Mijn typen zijn toch meer de jachthonden en terriërs. Ik heb eigenlijk altijd apporterende honden gehad. Goldens, een Parson russel en een Border terrier. De spaniëls zijn ook wel leuk, maar wat minder waaks. Ze zullen ook minder afschrikken met hun lieve toet. We wonen buitenaf en daarnaast vind ik het prettiger lopen in mijn eentje met een hond die er niet heel zachtaardig uitziet.
Daarnaast mag t een pittig tiepje zijn om lekker met de Border te dollen![]()
Blijft lastig he....mijn vraag. Mijn dank is weer groot voor t meedenken
Er worden bij de Wetterhoun (met goedkeuring van de RvB en dus met bijlage-stambomen) ook regelmatig outcross pups geboren. De ingekruiste rassen tot nu toe zijn de Labrador, de Grote Poedel en de Airedale Terriër. Voor deze zomer / dit najaar staat een nestje met een Barbet op de planning. Deze pups worden indien alle uitslagen goed zijn weer ingezet in de fok. Momenteel zijn er F2 nesten geweest van Wetterhoun-Labrador en Wetterhoun-Grote Poedel gekruist met Wetterhoun. Deze pups gaan in de komende jaren ook weer worden ingezet.
Geen idee of het iets voor je is, maar als je meer info zou willen, dan stuur me gerust een pb