Welk ras

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Welk ras

Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Envie schreef:Een poedel, een sennenhond, markiesjes, nee. Ik heb daar gewoon niks mee. Mijn typen zijn toch meer de jachthonden en terriërs. Ik heb eigenlijk altijd apporterende honden gehad. Goldens, een Parson russel en een Border terrier. De spaniëls zijn ook wel leuk, maar wat minder waaks. Ze zullen ook minder afschrikken met hun lieve toet. We wonen buitenaf en daarnaast vind ik het prettiger lopen in mijn eentje met een hond die er niet heel zachtaardig uitziet.
Daarnaast mag t een pittig tiepje zijn om lekker met de Border te dollen :D

Blijft lastig he....mijn vraag. Mijn dank is weer groot voor t meedenken :-*
Ik zou zeggen een Wetterhoun... Dan wel een teefje want anders kom je wel boven de 50 cm uit. Fijne honden, kunnen apporteren, makkelijke vacht, heel trouw aan de baas, waaks, maar daarnaast ook vriendelijk als het “goed volk” is. Enig minpuntje, ze zijn eigenzinnig maar ook gevoelig, en vergen daardoor vaak een andere aanpak qua training.

Er worden bij de Wetterhoun (met goedkeuring van de RvB en dus met bijlage-stambomen) ook regelmatig outcross pups geboren. De ingekruiste rassen tot nu toe zijn de Labrador, de Grote Poedel en de Airedale Terriër. Voor deze zomer / dit najaar staat een nestje met een Barbet op de planning. Deze pups worden indien alle uitslagen goed zijn weer ingezet in de fok. Momenteel zijn er F2 nesten geweest van Wetterhoun-Labrador en Wetterhoun-Grote Poedel gekruist met Wetterhoun. Deze pups gaan in de komende jaren ook weer worden ingezet.

Geen idee of het iets voor je is, maar als je meer info zou willen, dan stuur me gerust een pb :)
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Envie schreef: Mijn typen zijn toch meer de jachthonden en terriërs.
Jack Russell Terrier en dan een gladhaar?

Zelf ben ik toen we op zoek waren naar een ander ras naar een grote hondenshow geweest met een lijstje van honden die "op papier" wel wat leken. Daar eens rond gekeken en gesproken met eigenaren van die rassen en fokkers.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Echte stoere waakse hond (maar dan ook flink waaks) kom ik bij een middenslag schnauzer maar eist wel vachtverzorging / trimmen.

Zelf denken wij ook aan een kleinere hond na deze twee, tot nu toe staat de IJslandse spits in de belangstelling maar dikke vacht, wel waaks maar niet heel afschrikwekkend ;) . De twee teefjes die ik ken slaan wel aan maar vervolgens wordt je gezicht gewassen ;) als je eenmaal tot ‘goed volk’ benoemd bent.

Zoek je een hond die trainbaar op je eigen erf blijft? Dat bijt vaak met jachthonden karakter..

Ik vind de viszla ook prachtig maar groot, bij viszla in not in Duitsland hebben ze ook vaak kruisingen die kleiner zijn.

Lastig he, nieuwe liefde zoeken? En leuk... ik zeg heel stoer dat ik hierna geen husky meer wil en vooral een hond wil die lekker los kan, maar tegelijk word ik dan verliefd op een ras als de podenco :biggrin2:

Ik heb ook weleens naar kleine maat herder gekeken zoals de Chodsky pes maar de enige twee die ik ontmoet heb vond ik geen fijn karakter hebben, erg nerveus.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Is een Toller niks?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Envie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Envie »

Ik heb inmiddels genoeg rassen voorbij zien komen. Daar ga ik me de komende tijd is lekker in verdiepen. Gezondheid is voor mij ook een belangrijk punt. Rassen die hierin hoog scoren vallen af. Ik weet het, ook in "gezonde" rassen is het wat gokken.
En dan nog een fokker zien te vinden die zijn pups op mijn ideale manier groot brengt.

Ik hoop dat mijn ouwetje nog lang gezond zal blijven.....

Mocht er toch nog iemand iets hier niet tussen zien staan, laat maar weten :D

Super bedankt voor jullie moeite, ik denk dat t best een aardig topic is geworden :bigarmhug:

Plaats reactie