Voor de 40+ vrouwen onder ons. Vraagje, welke dagcreme gebruik je?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Voor de 40+ vrouwen onder ons. Vraagje, welke dagcreme gebruik je?

Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Angelique schreef: Maar als Maxi standaard 5jaar te jong wordt geschat ben ik wel heel benieuwd naar wat zij smeert  :g:  :biggrin2:
hahaha, eigenlijk ook niet heel bijzonder.
Ik gebruikte eerst dr organic, maar ik vond die best prijzig.

Nu doe ik overdag bb cream van lóreal en 's nachts nachtcreme van dr. van der Hoog.

Vooral die bb cream vind ik fijn, tenminste niet zo'n geplamuurde laag wat Lizzy ook al noemde, maar toch een frisse teint.
Lizzy schreef: Misschien dat Maxi zelf antwoord kan geven, tenslotte is dit een VROUWEN vraag :)
Ja, vroeg me al af wat hij hier te zoeken had.  ::)
Ik was vandaag iemand wat morele steun geven, dus was even niet bereikbaar, vandaar mijn late reactie.

Maar hoe onverklaarbaar ik het ook vind, ik wordt vaak tussen de 33 en 35 geschat. Ik vraag me juist altijd af van wie die oude kop is als ik in de spiegel kijk. ::)
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op wo 24 jun 2015, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Jij hangt nog aan het beeld van 25, dan komt 35 ook best hard aan  :biggrin2:  (of jekomt natuurlijk alleen maar hele aardige mensen tegen  :biggrin2:

Handig he die bbcreme, echt geen plamuutkop met dat spul en toch lekker camouflerend indien nodig. (Ik mag graag 70% van de sproeten wegsmeren  :biggrin2: )
Charlie Angel
Moderator

Angelique schreef: Jij hangt nog aan het beeld van 25, dan komt 35 ook best hard aan  :biggrin2:  (of jekomt natuurlijk alleen maar hele aardige mensen tegen  :biggrin2:

Handig he die bbcreme, echt geen plamuutkop met dat spul en toch lekker camouflerend indien nodig. (Ik mag graag 70% van de sproeten wegsmeren  :biggrin2: )
hahahaha, laat ik het dan voor mijn gemoedsrust maar eens bij het laatste houden. :biggrin2:

ja, ik vind het echt heel handig. Sproeten heb ik dan gelukkig niet zo. ::) :biggrin2: :biggrin2:
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Angelique schreef: Helpt het...als je bedoelt of ik het einde van de dag haal...ja, het helpt, maar als je je gepasseerd voelt omdat ze bij de appie niet om je id vragen als je bij de kassa staat met een fles wijn, dan kn ik zeggen...nee, het helpt niet  :biggrin2:

Hier staat een tube van nivea bbcream oid. Zo,n handig 2 in 1 smeerseltje.

+ 1  :biggrin2:
En die bb van nivea gebruik ik ook, lekker spul!
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Angelique schreef: Dat is nou net leuk van deze creme, dat je daar nou geen plamuurkop van krijgt.
ideaal!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

OK, dus die BB is geen plamuur? Ook niet het gevoel dat je dicht gesmeerd zit?
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

K&D schreef: Helpt dat tegen rimpels? :drink:
Heel goed! Ik wordt zeker 10 jaar jonger geschat  :biggrin2:
Charlie Angel
Moderator

Lizzy schreef: OK, dus die BB is geen plamuur? Ook niet het gevoel dat je dicht gesmeerd zit?
Nope, dat gevoel heb ik bij die van lóreal zeker niet. :)
De andere merken weet ik niet, maar ik denk dat het principe wel gelijk is.
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Lizzy schreef: OK, dus die BB is geen plamuur? Ook niet het gevoel dat je dicht gesmeerd zit?
Nee dat zeker niet! Het is gewoon een lekker cremetje  met een teintje.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Lizzy schreef: Ja, jouw huid moet een hoop doorstaan! Zon, kou, wind. Alles. Maar ik denk dat een goede creme geen kwaad zou kunnen. Of olie. En kokosolie...? Ik denk niet goed genoeg :-\
Waarom niet?
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik maak mijn crème zelf. Het is een combinatie van kokosolie, jojoba-was, zuivere lanoline (medela) en etherische olie. Deze crème is dan vloeibaar. Als ik hem wat vaster wil, doe ik er ook nog wat bijenwas bij.
Ik gebruik hem voor mijn gezicht, maar ook voor de rest van mijn lijf. Ook doe ik na het wassen een heel klein beetje op mijn hoofdhuid en haar.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Ik gebruik van alles door elkaar.  :biggrin2:

Alleen geen Alverde meer, dat vond ik absoluut niet fijn op mijn gezicht.  :-\ :(
Voor de rest gebruik ik echt alles van Alverde, tandpasta, bodybutter, deo, douchegel, en dan vergeet ik vast nog wel iets.  ;D

Dus. Twee cremes van de Lidl, allebei zonder spf. De donkerblauwe en roze deksel, zou even moeten kijken wat het precies is.
En Olaz total effects 7 in 1, parfumvrij. En van Nivea de sensitive dagcreme spf 15 en de cellular radiance spf 15.

Zonder spf gebruik ik vooral 's winters, en 's nachts. Zodra het zonnetje er is, overdag met spf. Ik heb Vitiligo en Rosacea, en krijg echt hele lelijke kleurverschillen en rode vlekken/puisjes als ik zonder spf smeer. Dan heb ik van Roc nog een creme met spf 30 die ik smeer als het mooi weer is en ik echt de hele dag buiten ben.

Ik heb een tijd alleen 'natuurlijke' gezichtsverzorging (cremes en reiniging) geprobeerd maar op de een of andere manier wordt mijn gezicht daar niet gelukkig van.  :D  Ook van kokosolie niet.
Met de verzorging die ik nu gebruik blijft het redelijk rustig, dus ik verander niet al te veel meer.

En nee, ik geloof niet dat ik er minder rimpels door krijg. Ik ben al blij als ik een redelijk egaal gezicht heb, als in: geen witte vlekken/bruine plekken/rode vlekken.  ;)

Oh ja, BB is ook wel fijn om te smeren.  :)  Ik heb het een paar jaar geleden best veel gebruikt. En dan een Aziatische (Skin79), want toen waren er in Nl. nog niet zoveel bb's te koop. Nu gebruik ik over de dagcreme heen een CC van L'Oreal om plaatselijk de Rosacea te bedekken, smeer niet meer m'n hele gezicht in met een BB of CC.

En mag ik afsluitend nog een tip geven? Smeer ook je hals en decolleté in. Dat veroudert net zo snel, en nog veel sneller als je niet smeert!  8)
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

En je handen!!! :-X

Sproeten weg smeren staat bij mij juist héél vreemd.... Dan vraagt iedereen of ik ziek ben! :biggrin2:

En ik moest de dag voor mijn verjaardag mijn ID laten zien omdat iemand niet geloofde dat ik de volgende dag 50 werd. Wat ze dacht, vond ik weer te belachelijk voor woorden.... (35  :-\). Heb haar geadviseerd om besser zu gucken!
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Clinique gebruik ik al bijna 30 jaar - dus ja 40+ ben ik zeker wel :-)

Ik heb wel andere goedkopere producten geprobeerd, Clinique is erg duur, maar ik kom er steeds op terug.
Mijn huid is gewoon erg gevoelig, met Clinique heb ik geen klachten.
Daarbij beschermt die dagcreme ook tegen de zon.
Bij echt heel zonnig weer en de hele dag buiten, gebruik ik de dagcreme van Louis Widmer, prima spul en betaalbaarder, factor 30 en ook ongeparfumeerd.

Ik wordt altijd jonger geschat dan ik ben, ik denk dat ik minder rimpels heb dan de meeste leeftijdgenoten. Ik smeer echt consequent vanaf mijn 25e, maak altijd mijn gezicht goed schoon, gebruik nauwelijks make up en drink sloten water.
Als je zoals ik een hele gevoelige huid hebt, dan maakt het echt veel uit wat je smeert. Van goedkopere cremes (meerdere geprobeerd toen Leo zijn baan kwijt was, kreeg ik huidproblemen...
Ik denk dat heel veel in de genen zit, of je veel onbeschermd in de zon zit (doe ik nooit) en van roken (wat ik niet doe) wordt je huid ook niet mooier en soepeler.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Bijna 40 [emoji16] gebruik al jaren gewoon oil of olaz... Zowel de dag als nachtcreme, tja en of ik er jonger door lijk? De meeste van mijn vriendinnetjes gebruiken pas sinds een paar jaar iets, de 'jongste' is net 31 en ik ben de oudste met 38, toch wordt ik als we met ons 5en zijn altijd de jongste geschat [emoji1] ben ik toch wel blij mee!
Durf eerlijk gezegd ook niet zo goed wat anders te proberen, redelijk gevoelige huid, pas nog de uitslag gehad van de zonnebrand van rituals, dus ik houd het toch maar bij mijn vertrouwde cremepjes, en zolang ik mijn haar maar verf ziet niemand dat ik al bijna bij de 40 ben [emoji23]

Plaats reactie