Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik heb de lams oren heel in de droogkast gedaan
De runderoren ben ik mee bezig haal die grote oorschelp eraf anders ligt het er misschien wel weken in erg dik is dat
En ja ik stonk ook naar koe en schaap vond de border wel erg interessant  :biggrin2:
Die dacht he bekend luchtje
kiara schreef: En ja ik stonk ook naar koe en schaap vond de border wel erg interessant :biggrin2:
Wat leuk dat je border reageerde op de geur van koe en schaap!! :)
Je andere honden deed het niks?

Dat ze er straks maar lekker van mogen smullen....
Border Bandit schreef: Wat leuk dat je border reageerde op de geur van koe en schaap!! :)
Je andere honden deed het niks?

Dat ze er straks maar lekker van mogen smullen....
een beetje, bandit zag je echt denken zou het waar zijn staat er een schaap in de schuur ;D
kiara schreef: Ik heb de lams oren heel in de droogkast gedaan
De runderoren ben ik mee bezig haal die grote oorschelp eraf anders ligt het er misschien wel weken in erg dik is dat
En ja ik stonk ook naar koe en schaap vond de border wel erg interessant :biggrin2:
Ik heb net runderoren gedroogd, met oorschelp; die snij ik een aantal keren in en dan vouw ik hem een beetje open, en zo leg ik hem in de droger. Temperatuur hoger dan normaal (begonnen met 65 graden, na twee uur drogen terug naar 55 graden; er zit geen echt bot in dus dat is geen probleem).

Ik heb een Sedona en daar passen twaalf runderoren tegelijk in, maar runderoren drogen op een flatje is niet aan te raden! ;D Ten eerste stink je de wijk uit, ten tweede trekt die geur vliegen aan (maar daar weet Kiara alles van :biggrin2:)... Ik droog in de waskeuken maar dat doe ik met runderoren nooit weer, die doe ik voortaan wel buiten op het overdekte terras - ik moest echt door een gordijn van vliegen heen, gadverdegadver. Nou heb ik de luchtopeningen van de Sedona met vliegengaas afgedekt, dus de runderoren waren vrij van vliegen, maar de waskeuken zelf was een drama. :puke:

Dingen als kipfilet en ander spiervlees stinken niet zo; kippennekjes ook niet, maar die snij ik al in kleine stukjes voordat ik ze in de droger stop, dan gaat het veel sneller. Als kippennekjes te lang in de droger zitten, beginnen ze ook vreselijk te stinken.

Goed, zij slaakte een diepe zucht, verzamelde al haar moed en ging weer naar de waskeuken om 50 kilo katten-kvv te malen... Heaven help me!
Ja wat halen we een werk op ons hals niet? En dan word er nog gevr wat heb jij gedaan vandaag nou spul in de droger gedaan! Hmm zo lang werk dan uh ja laat maar  :biggrin2:
Maar wij hier begrijpen elkaar !
Vliegen nu geen last meer maar god ik werd inderdaad vergeven en die lucht nog erger als de oren

Succes met de KVV malen daar ben je ook wel even mee zoet
Kiara, ik heb vanavond je Dvd's ontvangen (postbode wilde misschien ook droog weer afwachten  ;))

Hartstikke bedankt, ik ga ze zo snel mogelijk kopiëren en kijken, ik ben er erg blij mee!!  :D :D :D

En weer wat geleerd van jullie stukjes: sommige dingen ruiken te sterk voor op een flat en er komen vliegen op af! Dat laatste lijkt inderdaad logisch, maar ik had er nog niet bij stilgestaan. Gelukkig heb ik een vleesetend plantje, ik zal er nog wat kopen en naast de machine zetten, hihi, hebben de plantjes er ook lol laan. :roflmao:
Border Bandit schreef: Kiara, ik heb vanavond je Dvd's ontvangen (postbode wilde misschien ook droog weer afwachten ;))

Hartstikke bedankt, ik ga ze zo snel mogelijk kopiëren en kijken, ik ben er erg blij mee!! :D :D :D

En weer wat geleerd van jullie stukjes: sommige dingen ruiken te sterk voor op een flat en er komen vliegen op af! Dat laatste lijkt inderdaad logisch, maar ik had er nog niet bij stilgestaan. Gelukkig heb ik een vleesetend plantje, ik zal er nog wat kopen en naast de machine zetten, hihi, hebben de plantjes er ook lol laan. :roflmao:
Veel plezier ermee

Laat ik nou vanmiddag bij tuin centra zijn met zoonlief ( 10 jaar) zegt hij kijk mam vlees etende plantjes, die hebben genoeg in de schuur te eten en ben jij van de vliegen af :biggrin2:
Ik heb plastic roosters bij de Clatronic en dichte schalen bij de bielmeier... Dus ik weet het verschil tussen rvs en plastic niet...
Voordeel van roosters tov dichte schalen bij 'plakken' vlees is dat ze van beide kanten drogen. Bij dichte schalen wordt vaak aangeraden om het vlees om te draaien...
Ik ga hoogst waarschijnlijk voor de Stockli. Daar heb ik dus de keuze tussen kunststof en metalen roosters. De gaatjes in de kunststof schalen zijn bij dit merk groter dan die in de metalen schalen. Zodat je in de metalen schalen bv kruiden kunt drogen, maar dat ga ik niet doen.

Ze hebben geen dichte schalen bij Stockli. Heb je dichte schalen bij een horizontale luchtstroom? Anders kan de lucht er toch niet doorheen?
Ik kan me voorstellen dat je dan je product moet omdraaien om de onderkant ook droog te krijgen.

Inmiddels heb ik de home-pagina van deze site ook met veel belangstelling gelezen. Wat geweldig als je je honden volledig Barf kunt geven! Mooi ook, als je zelf voor een verantwoorde maaltijd kan zorgen.
Wie weet, gaat Bandit langzaam aan steeds meer Barf krijgen.....Laten we maar met de minst 'enge' dingen beginnen (bv nog maar geen schaapskop in tweeën klieven e.d.  Brr)
Uiteindelijk zullen ze allebei doen waar ze voor gemaakt zijn.
Met dat gaten groter zijn bedoel ik eigenlijk dat de draadjes van het rvs rooster dunner zijn dan bij de kunststof versie.
Bij de bohmann vond ik de roosters schoon krijgen een flinke klus (het ging tussen in de gaatjes zitten en door de dikte/diepte kwam ik er lastig bij), weet niet hoe dat bij de kunststof stockli is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door