Waarom neem je dieren als je niet weet hoe je ermee om moet gaan?
Ik zit hier met hartkloppingen en stoom uit mijn oren.
Tip 1: Doe je dieren weg. Kennelijk zie je niet in wat jij je dieren aandoet
Tip 2: Zoek professionele hulp
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Irta schreef: Is niet erg geslaagd heh?En jij hebt het bericht wel goed gelezen?Jammer, vond het net zo verhelderend om een reactie te lezen die itt de meerderheid niet meteen veroordelend was
![]()
Esther Q schreef: Martine-Tom, soms is de lijdensweg naar een dierenarts en behandelingen groter dan een snelle dood. Off topic, maar mijn ex en ik hebben eens een kat aangereden, beestje helemaal in de kreukels. Zoals ik nu in het leven sta had ik die kat toen zelf dood gemaakt. Destijds kon ik dat niet. Kat naar de dierenarts gebracht. Hij heeft een avond, nacht en lange ochtend geleden en is toen ingeslapen. Te zwaar verwond. Niet dat ik het beter denk te weten dan een dierenarts, maar tegenwoordig maak ik toch graag die beslissing zelf. Destijds ook trouwens. Ik wilde dat ze hem direct lieten inslapen. Dan had hij alleen geleden tijdens de rit naar de dierenartspraktijk (wat toch ook al een uurtje duurde). Mja, dierenarts wilde het aanzien. Zo zie je maar, verschillende mensen, verschillende inzichten, verschillende ervaringen, verschillende acties. Maar wat jij niet kunt is niet perse fout als een ander het doet. Wij waren er niet bij en hebben niet gezien hoe de kitten eraan toe wasJa dat snap ik heus wel, maar 2 keer, en zo gruwelijk?? Naar zeggen was het beestje al bijna dood, dus kreeg het een genadeklap én een steek in het hart? Is dat echt nodig?![]()
Martine-Tom schreef: dus kreeg het een genadeklap én een steek in het hart? Is dat echt nodig?\
lightning schreef: Ik heb eigenlijk maar 1 vraag. Ik heb het idee dat het een "kind" is wat deze teksten schrijft. Hoe oud ben je?Als je iets verder kijkt, zie je dat dit bericht is geschreven door Leo, en dat hij 35 is, maar niet nederlands.
miik schreef: Als je iets verder kijkt, zie je dat dit bericht is geschreven door Leo, en dat hij 35 is, maar niet nederlands.Aha ok dank je, dan heb ik dat gemist denk ik. dank je wel.
Hij woont in oostenrijk en schrijft met duitse spelling controle.......
miik schreef: \Sterker nog, in een slachthuis worden de meeste dieren ook zo gedood. Alleen verschillen de details. Als je dit dus gruwelijk vindt, ben je in mijn ogen hypocriet als je je ogen sluit voor vlees dat op je bord ligt, maar wel op dezelfde manier wordt omgebracht. Dit wordt namelijk gezien als humaan.
Dat is wel de meest gebruikelijke manier om een dier "zelf" te doden. Toen ik in canada woonde bij die jager in huis heb ik het ook zo geleerd. Je geeft ze een tik op de kop, daarmee is het bewustzijn weg (maar niet dood) en daarna of een steek in het hart of de halsslagader doorsnijden om het dier te laten leegbloeden (dan is het dier dood).
En ja, als je er onbekend mee bent klinkt het gruwelijk.....